סיפורים

הערפד, היצאנית והברווז.

"ערפד, יצאנית וברווז נכנסים לתוך בר," ברגע שהמילים יצאו משפתיו, הוא חייך חיוך שגרם לשערות הקטנות שעל עורפי לעמוד כמו במסדר. הרמתי את עיני מהר משפתיו המעוצבות לעיניו המהפנטות, מרגישה את הצמרמורות מחילות לתקוף את גופי שוב פעם, כמו בכל פעם שראיתי אותו, בכל פעם שהוא דיבר או מלמל וכיווץ את האף שלו בצורה כל כך חמודה וכל כך- שלו. הצמרמורות התלוו לרכבת מחשבות שדהרה במוחי ללא מעצור. יכולתי כבר להרגיש את שפתיו הרכות של דניאל על אלו שלי, את ידיו מסתבכות בתוך שיערי, את חיוכו המדהים בעוד ששפתיו נשקו לשלי.

אגרוף חום לוהט אחז בי לפתע, מתגלגל בתוך בטני ושולח לאוויר אלפי פרפרים צבעוניים. הוא ישב על המיטה שלי, מחייך בממזריות שובה לב, ידיו מסמנות לי לבוא להצטרף אליו על המיטה. הוא. אצלי. בחדר. לבוש רק במכנסי בוקסר שחורים, גופו חשוף לעיני בכל תפארתו. הרגשתי את לחיי מתחממות, ותיארתי לעצמי שנראיתי כמו עגבניה צלויה. אבל למען האמת, לא היה לי אכפת. הרגשתי את הלב שלי פועם כמו חיה פראית בשבי, משתולל וסוער בניסיון לפרוץ מתוך בית החזה שלי, ולהותיר אותי מדממת ומאושרת. בעוד שהנחתי רגל אחת אחרי השנייה, מתחילה להתקדם בדרכי אל המיטה, בדרכי אליו, הודיתי שהוא נראה ממש לא במקום, מוקף בכל דובוני הפרווה שלי (מה? דובוני אכפת לי זאת התמכרות...) בקירות הלבנדר שלי וישוב על המצעים הפרחוניים שלי. שיערו השחור כלילה בלט כמו חור שחור הרוצה לבלוע אותי בשלמותי, לכלות אותי איתו. ולמען האמת, לא הבעתי התנגדות כלל. אך למרות הכל הוא נראה מדהים, ישוב אצלי על המיטה, רק במכנסי בוקסר שחורים קצרצרי--

 

"אֶמַה!" ניערתי את ראשי, מתנערת מן הפנטזיות המביכות שלי עליו, רואה בזווית עיני את שיערו השחור שכאילו משך אליו כל טיפת אור אפשרית, והסמקתי עוד יותר.

"מה?" לחשתי, משפילה את ראשי ארצה ונותנת לשיערי ליפול סביבי כמפל, מסתיר את פניי הלוהטות מבושה מעיניו.

"איפה היית? במאדים?" שמעתי את קולו כאם מאלפי קילומטרים ולא בעצם, במרחק של מטרים אחדים ממני. "לא הקשבת לי?" הוא נשמע נעלב במקצת.

אוי, לעזאזל, העלבתי אותו. אמה, איזו טיפשה את! טיפשה. טיפשה. טיפשה.

"לא, לא," מיהרתי להשיב, ראשי קופץ מעלה במהירות מסחררת, "כן הקשבתי, נו, הערפד והברווז, והמדענית, נכון?" הבטתי בעיניו, שוקעת בים הסוער של הירוק- כחול שהיה עיניו.

"אמה, מה קרה?" הוא התקרב אליי, בצעד אחד יחיד, מביט עמוקות אל תוך עיני. יכולתי להרגיש את הנשימה החמה שלו על לחיי. רעד מוזר עבר בי. ואז חום, ותקווה, ופחד.

הוא פסע עוד צעד. היינו כל כך קרובים שיכולתי לספור את הנמשים שעיטרו את אפו הסולד והיפה. שלושים ושניים, ליתר דיוק. הוא הוריד את ראשו, מזיז שיערה אחת מפניי אל מאחורי אוזני.

קפאתי. הפכתי לשלגון אנושי. לא זכרתי איך נושמים. פחדתי שאני אפסיק לנשום לרגע אחד, ואז אני אהיה מרוחה על הרצפה לפני שהשפתיים שלנו ייפגשו. אם הם יפגשו. הלוואי שכן.

 

"הלוואי שכן מה?" האוויר החם שיצא מפיו, העביר בי את הצמרמורת הגדולה מכולן, מבהיל אותי לרגע אחד.

שתקתי. היכולת לדבר נלקחה ממני, נגנבה באכזריות על ידי השיתוק שתפס אותי וסירב להרפות.

לנשום, אמה, הוריתי לעצמי, לשאוף ולנשוף, לשאוף ולנשוף.

השפתיים שלו התקרבו עוד קצת, כאילו משחקות תופסת, מחכות שאני אתפוס אותן בשלי. עצמתי את עיני חזק חזק, מודה לכל האלים, הגמדונים ודובוני אכפת לי (בלעדיהם, אני לא הייתי פה היום...) על עצם קיומי בעולם המופלא הזה, על עצם קיומי ברגע היחיד הזה.

חיכיתי, עיני עדיין עצומות בחוזקה.

לשניה, רק לשניה אחת יחידה, יכולתי להישבע שהרגשתי מגע הקל שבקלים של שפתיים על שלי. הרגשתי בגן עדן, מרחפת יחד עם המלאכים ודובוני אכפת לי ורודים ופרוותים.

 

"התחת שלי עולה באש! התחת שלי עולה באש!" ואז, נחתי נחיתה כואבת היישר לכדור הארץ.

פקחתי את עיניי, ובהיתי באוויל שגרם לי לנחות כה בגסות חזרה לכדור הארץ, מפריד אותי מן הדובונים הורודים שכה אהבתי.

ילדה, בסביבות גיל שבע, רצה כאחוזת טירוף, ידיה מחזיקות בישבנה ופניה מראות הבעה של אימה מוחלטת.

ואז, התחלתי לצחוק. פשוט צחקתי, מחזיקה בבטני בכאב ונשענת על דניאל לתמיכה.

הילדה המשיכה לרוץ, עברה לידינו ועלתה על רחבת הדשא המרכזית.

הצרחות פסקו בן רגע.

 

שניה לאחר מכן, ראיתי את הילדה, שכובה על ילד כבן גילה, ידיה לצדדים וחצאיתה מורמת.

היא הביטה בו. הוא החזיר לה מבט של השתאות.

הילדה השפילה את ראשה, הקוקיות הצהבהבות שלה מתעופפות באוויר.

"לילי?" קול קטן בקע מפיו של הילד.

היא הרימה את ראשה.

הוא הביט בה. היא הביטה בו.

ואז, הוא נשק לה נשיקה כה תמימה וכה זעירה על השפתיים, כמעט יותר כמו ניקור מאשר נשיקה.

הוא הסמיק בוורוד בוהק.

היא הסמיקה באדום לוהט, קפצה מעליו ובריצה מהירה ומבוישת, חצתה את החצר אל הדלת.

חייכתי.

אהבה ראשונה, אהבת נעורים, רומן קיץ סוער ולבסוף נישואים. מה יש באהבה שגורמת לנו להיות כל כך חסרי ביטחון, ובאותה העת להרגיש שאנחנו כמעט נוגעים בעננים?

הסתכלתי על דניאל, רואה אותו מחייך לעברי. החיוך שלי גדל.

נשענתי עליו, מניחה את ראשי על כתפו ונאנחתי.

"דרך אגב, זו היתה יצאנית," שמעתי אותו ממלמל אל תוך אוזני. רעדתי בהנאה ועצמתי את עיניי.

והקטע המצחיק?

הלחיים של הילדה בערו יותר מאשר הישבן שלה, שלטעמי, נראה נורמלי לחלוטין.

 

 

תגובות