סיפורים

שדים בעליית הגג

מושב אשד היה בלב הטבע ומטבע הדברים היו בו חיות מחיות שונות לבד מהעורבים שהזכרתי שהיו על עץ השקמה של נפוליאון מעל הבית של אדיר זבולון המנהל חשבונות.
ולאדיר זבולון לא נגמרו הצרות, אלא התכפלו, כמו ריבית בנק ישראל, כי לפני כן העורבים היו צדים את בעלי החיים הקטנים שהיו מתנחלים בבית של אדיר זבולון, כולל נמלים וג'וקים, ומאז שהעץ נכרת והעורבים מצאו להם מנוחה בעמק החולה אז התרבו החיות האחרות. ואיך לא? בעליית הגג של אדיר
וכל פעם, במיוחד בערב, הן היו מרעישות רעש מהומה, כמו במדינת הגמדים, אבל שם הצבא יצא למלחמה ופה כמו להכעיס ולהרעיש הם הכריזו עליו מלחמה. (במקום שיגידו לו תודה שהרחיק מהם את העורבים) במיוחד כשהיה לוקח אליו הבייתה עבודות של משכורות לפועלי הייצור של מפעל הקופסאות (הוא היה מנהחש – קרי מנהל חשבונות)
ואדיר זבולון שיהיה בריא לא פתח בחיים את עליית הגג שמעליו למה סבא שלו, סבא זליגמן, אמר לו שיש שמה שדים ורוחות, ואחרי כמה שנים אדיר אפילו לקח ידעונית כורדית שתעשה שחור על השדים לא עזר לו והפחדים נשארו אותם פחדים והעליית גג הייתה סגורה שמה במשך שנים.
ובקיצור כשהיה עושה את החשבונות היה שומע מן"צווווווו" ארוך ומפחיד והיה דופק מקל של מטאטא בתקרה וזה היה נרגע ואחרי זה היה שומע גם "פו פו פו" מנחם כזה.
ולא ידע מה לעשות, ויום אחד נשבר לו מזה וקראה לחבר שלו גרשון בוזגלו שהיה מדביר מוסמך ובא וכמובן על ההתחלה ביקש אלף שקל כדי רק לבדוק את הרעש מהומה. ומיד ביקש מטאטא ואדיר אמר לו: "את זה יש לי בשפע, אבל להיכנס לעליית גג בחיים לא ייכנס" והצביע על פינת המטאטאים שלו וגרשון התפעל איך יש לו כמות כזאתי ואדיר אמר שהיה ברמי לוי מבצע מטאטים אחד פלוס שתיים מתנה וקנה כמות.
וגרשון פתח את הפתח של העליית גג  שהיה קבוע בתיקרה ומיליון אבק נחת עליו ועשה את השיער שלו לבן כמו אלי לוזון, אבל הוא התעלם ונכנס אל העלטה, אל השחור משחור למשך שעה, ויצא שותק ודבר ראשון פתח את החלון של העלייה לכיוון חוץ ועכשיו לקח מהשכנים (בלי רשות) את הכלב מוקי ושחרר אותו על העליית גג והכלב נכנס שמה ואחרי כמה דקות נבח נביחות איומות ומסמרות שיער ועשה מלא רעשים.
ומיד אחר כך יצא גרשון החוצה ואמר לאדיר, בוא החוצה לחצר ומיד תראה מה יש לך בעלית גג:
ופתאום יצאו מהחלון של העליית גג כמה חיות מוזרות ונחשים וציפור ירוקה וכחולה בגודל של נשר התעופפה באוויר והשמיעה קולות של קראק קארק  וצררר צררר  היא אחזה במקורה תולעת שרשור שחורה בדומה לנשר שעל דגל מקסיקו ואחר כך ירדה לעבר החצר ואילו מן ישר אחריה זינקה לטאה מפחידה אפורה וגדולה המכונה כח, קפצה למטה על הריצפה כאילו רוצה להתאבד ונחתה בשלום ברוך השם וחשפה שיניים ועשתה "חחחחהההה"  ורצתה להתנפל על אדיר אך גרשון לקח מחבת חלבי ודפק בה בראש ואז ממש קפצה וברחה ואדיר זבולון מלמל:
"א חאייעס א חארפן גרוייסע ישריצע! גאט און היימל ירחם עלינו!!! כמה חאייס מעל הצודרייער קאפ שלי!!"
"ואי לא ידעתי שאתה יודע אידיש, חשבתי אתה תימני" מלמל גרשון המדביר
"שמעתי אידיש מסבא זליגמן ואת הידע הזה אני שומר לרגעי חירום" אמר אדיר והוסיף "מה זה הכל? ואולי יצאו מכאן גם קופים? אולי טווסים? מה עם צ'יטות? קרנפים? " אמר ועדיין שמע את הכלב מוקי נובח ונובח ללא הרף.
"חכה כמה רגעים עד שיקפצו כולם וכשהכלב מוקי יפסיק לנבוח, חוץ מזה, קרנף לא יעבור בחלון הזה " השיב גרשון.
והנה קפצו מהחלון שבעים עכברים שמונה חולדות ומרמיטה אחת וחתולה הגיחה בעקבותיהם והגורים שלה, שצצו,מרדפים ותופסים בפה שלהם כל אחד עכבר בודד כחלק מטקס החניכות שלהם וכשנגמרו העכברים דפק גרשון בוזגלו שוב במטאטא והפעם קפץ צבוע שלם מהעליית גג כשהוא צוחק צחוק גדול כמו כרוכיה, אבל אדיר וגרשון חשבו שזה דרקון נושף אש  או לפחות טירנוזאור רקס ומיד ברחו משם שלא יאכל גם אותם  ויעשה מהם פיתה פלאפל, אבל הצבוע היה מבוהל מאוד קפץ וגם ברח, למה פחד פחד מוות מבני אדם.
 
"אהא!" אמר גרשון אחרי חמש דקות של שקט "כל הריחות  והגי'פא של בעלי החיים נפלטו החוצה  והפריעו לך לעשות חשבונות במרעין בישין!"
ואדיר אמר: "זה עוד טוב! בחדר האוכל של קיבוץ נתיב הלוחמים היו גם קופים וצ'יטות!  ובבית הילדים בלינה המשותפת נכנס אריה אמיתי"
"נשתגעת?" אמר גרשון "בחדר אוכל היה נשף מסיכות ובבית ילדים היה ליצן שבא לעשות שמח לילדים והתחפש לאריה. אתה צריך טיפול, לא רק בבית, אלא גם במווח"
ואדיר התעלם מהתשובה המעליבה של גרשון שציווה עליו לנקות את העליית גג מן הקקי והאבק ושלא ייכנסו לשמה ילדים עד שינקו את כל המאוורר מן החאייס הללו ושיפצה את הכלב מוקי בקערת בונזו.
ואדיר ניגש אחר כך אל גרשון (אחרי תשלום של עוד אלפיים שקל) ושאל:
"תגיד, איך כל החאייס הקונפות האלה, המרעישות והאיומות ששונאות כל כך אחד את השני חיו ככה בשלום?"
"כל אחת תפסה טריטוריה ואף אחד לא התקרב לשני. כשהיו העורבים הם היו טורפים את החיות האלו, אבל מרגע שסולקו העורבים, חיות הגג התרבו" אמר גרשון
"ואיך הגיע לשמה הצבוע?" שאל "לא ראיתי צבוע עובר בבית שלי בלי רשות"
גרשון הסתכל לכל הצדדים ואמר:"מסתבר שיש מערה מסתורית באורך של מאה מטר יחד עם מדרגות סודיות שמגיעה עד לעליית גג שלך" גילה גרשון "ויש לה פתח מוצא בחורשה של האורנים, יום אחד אראה לך, היה שם סליק"
"סליק של נפוליאון?" היקשה אדיר
"לא, טמבל, סליק של ארגון ההגנה"
"סבא זליגמן היה בהגנה" אמר אדיר ונזכר שהסבא השביע אותו שיש שדים ורוחות בעליית הגג.
"לפחות מצאת שם כסף?" נצצו עיניו של אדיר
"אם הרשויות ידעו שיש לך בנייה לא חוקית כזו, אתה תשלם יותר מהחלודה שיש שם, תשלם רטרואקטיבית למנהל מקרקעי ישראל ריבית והצמדה וחוב פיגורים עד שנות הארבעים" אמר גרשון "ואידך זיל גמור, שמור ת'כסף שלך לפנסיה וגם כדאי לך לשתוק את הפה שלך"
והוא שתק. 
 
 

תגובות

שמואל כהן / אדיר זבולון מעדיף לשתוק / 28/06/2023 12:22
עונותיים / הלכו העורבים באו חייאעס אחרות / 28/06/2023 14:43
גלי צבי-ויס / סליק ההגנה / 28/06/2023 15:41