יצירות אחרונות
גם בחושך מוחלט (0 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (0 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (0 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (2 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (1 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (3 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (2 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
מלאכים מעל ביתי (12 תגובות)
יצחק אור /שירים -23/06/2026 10:09
הפרח האחרון בגינה🌹🌹🌹 (8 תגובות)
שמואל כהן /סיפורים -23/06/2026 09:47
סיפורים
שפינוזה וגנווהנה אנחנו חוזרים אל מושב אשד, שמה יששכר ג'למי עושה את המסיבות שלו עד שעה אחת עשרה וקולח את הבעסה בדעסה ואדיר זבולון מרעיל את העץ שלו ומתלונן על רעש וכולם חיים בשלום, אבל לפעמים גיברת אנה שמבקשת שאף אחד לא יחנה את האוטו ליד החנייה הפרטית שלה, למה היא רשמה אותה בטאבו, וגם יש את עדיה עדיקה שהכינה זגלביה על הכיפק, ומה זה זגלביה? זה שילוב של זלביה שמנסה לעשות פולניה שהמוצא שלה מזגלמביה. אבל מאז שעדייה עברה למבשרת ציון היא הפסיקה למכור את הזגלביה. והנה ליד השכונה של הבית האדום, מה זה הבית האדום? בית שצבוע באדום, (למה ברגע שהשלימו את הבית נגמר הצבא ובחנות של הבניין מצאו רק צבע אדום לקיר...)ובקיצור ליד הבית האדום היה צמוד הבית של אחד בשם שפינוזה. ומה הוא שפינוזה? לא שפינוזה של הולנד שכפר בעיקר, אלא אחד שעלה מהולנד לפני המון שנים שהיה מחזיק אצלו את המישמישים הכי יפים, את התותים הפקיסטנים הכי שווים, את הקלמנטינות, השזיפים ואת התפוזים והלימונים הכי עסיסיים במושב. והם בלטו החוצה מן הגדר אל רשות הרבים. ושפינוזה לא היה קוטף אותם, למה הבן שלו היה מביא לו ארגזים מהבוסתן שלו בחוף אכזיב. ואוי ואבוי למי שרק היה שוזף את עיניו בשזיפים או מנסה לשלוח יד חשקנית אל הפירות, ישר שפינוזה היה מצלם אותו ושולח את זה למשטרה, מקווה שזה יגיע למחלקה לזיהוי פלילי. אבל במשטרה הכי הרבה היו מביאים ניידת של משמר אזרחי ומרגיעים אותו שלא קרה כלום ומותר לקחת פרי כשהוא על הרצפה. וגם היה עובד ימים על טיוטה של כתב תביעה על הקטיף הלא חוקי. אבל, רבאק, לרוב התושבים במושב אשד הייתה גינה בבית, למה להם לקטוף משהו שקיים בשפע אצל כולם. והפירות היו נופלים על הרצפה והתולעים היו חוגגות, ואיתן הנמלים שהיו עושות שיירה עד הבית של אדיר זבולון ואז גם הציפורים היו מנקרות מהשזיפים והעורבים היו רבים על התותים, ממש חינגה ולשפינוזה לא היה אכפת, הוא היה מתעורר רק כשמישהו, בן אנוש, היה נוגע בפירות שלו.
תגובות
גלי צבי-ויס
/
חמוץ כמו שפינוזה
/
16/06/2023 07:55
שמואל כהן
/
בין שפינוזה לשימפנזה
/
16/06/2023 09:14
עונותיים
/
הברירה הטבעית
/
16/06/2023 13:40
התחברותתגובתך נשמרה |