סיפורים

מעשה ביששכר ג'למי והבן שלו ליאם הלא מתבייש

והנה אנו חוזרים למושב אשד, כמו אותו אשד הנהרות שמקציף את השדות ואת הגדות של הכינרת וגם של האמזונס וגם של ימת ויקטוריה ושל נהר הלובירונזה ואגם טאנה. ובכל אופן, עכשיו נדבר על השכן של אדיר זבולון מצד שמאל, הלא הוא יששכר ג'למי שהיה ידוע במסיבות היפות שהיה עושה אל תוך הלילה, כול יום חמישי. והיה מביא שמה קראיוקי ומיטב הזמרים בזמרייה הים תימנית והיה גם עושה על האש, כיד המלך וריח הניחוח עלה משם אל אדון המכולת ועשה לו פרסומת, למה אחר כך כולם רצו לקנות את הבשר הטעים והמיוחד. ויששכר שם מוזיקה פול ווליום של זוהר ארגוב, חיים משה וציון גולן. והבן שלו ליאם שיהיה בריא רצה מאוד מוזיקה של עומר אדם ועדן בן זקן ועופר לוי (לא לוי ששר תורכית אלא לוי התימני ממושב אביעזר) וכל השאר. ועוד משהו שאפשר לספר על ליאם זה שהיה לו פה מלוכלך, כן, הוא ידע ללכלך ת'פה שלו אפילו על השדים והרוחות והיה גם הוא שר ומזייף בקולי קולות, כי לא למד פיתוח קול, ופעם חשב להזמין את עדן בן זקן לשיר אצלו, ולא הסכימה כי באותו יום הייתה לה הופעה ביפו, בשכונת סחנת דרוויש. אבל אבא יששכר היה חכם ומצא תחליף דל שומן לרצונות של הבן שלו ושם בסוף המיקרופון כדי שהוא וליאם יעשו תחרות מי שר יותר יפה בסחוניה דל מות של הלחות של הלילה בקיץ.

ועוד פרט זה שאבא שלו, שמעון ג'למי, שהיה בן 93  גר אצלו ביחידת דיור והיה מביא לו מאכל ומשקה והיה מבסוט וגם כתב ספר על הילדות שלו בתימן, בעדן ואיך עלה לארץ על כנפי נשרים, ובזמן המסיבה הוא ישב בשקט והגה בתורה וחיזן גת. 

ואדיר זבולון שהרעיל את העץ שקמה של נפוליאון, התכפר לנוכח הקריוקי ובכל פעם בשעה 11 וחצי היה דופק על הדלת של יששכר ג'למי ומבקש ממנו שיכבה את המסיבה, למה הוא רוצה לישון כי יש לו יום עבודה ארוך בהנהלת חשבונות והוא צריך לעשות משכורות ל40 עובדים במשרדים של טחנת הקמח. ובאמת יששכר שיהיה בריא שמע לו, כי היה מנומס והיה מנמיך את הפול ווליום ואומר לו לחיים ושאל אם הוא רוצה איזה סטייק על הכיפק של טרטר או פרגית או פיתה עם חומוס וסחוג אש שהכינה חמותו שתהיה בריאה. ואדיר היה אומר "תודה, אסתפק בלחם עם מרגרינה מרוחה" והולך לישון.

ופעם אחת איתרע המזל ויששכר ג'למי היה במילואים ביחידת עוקץ שמה אימנו את הכלבים, והבן שלו ליאם שיהיה בריא תכנן וגם עשה מסיבה, מה זה מסיבה, מסיבת המאה וכדי להגביר את האימפקט אז הוא עשה עוד רמקול אחד, והזמין את כל העוקבים שלו בטיק טוק וסוף סוף הזמין את עדן בן זקן כשהוא משלם לה טבין ותקילין מהאשראי של אבאשלו'. והיא שתהיה בריאה באה באוטו קאדילק שלה ואחריה נסע מיניבוס עם שבע רקדניות. ולמה שבע? כי קינאה באנה זק וברקדניות שלה, וליאם הזמין כמה קונטיינרים של בשר כבש מהמכולת של אהוד בן חמו וגם סטייק דנבר, ופיקניה ונקניקיות מרגז ובתוספת של בשר ריאות כדי שיהיה כמו שצריך על האש שעליה עבד חבר שלו מורדי. והוא לחלוטין לא ידע על הסיכום השקט שהיה לאבאשלו עם אדיר זבולון המנהל חשבונות במשך שנים רבות.

ואז עשה מעשה בל ייעשה: המשיך את המסיבה אחרי אחת עשרה וחצי, ועדן בן זקן הגיעה באחת עשרה ורבע אחרי הופעה במושב צלפון וכבר שרה את השיר השני כשמרוב לחות האיפור שפתיים נמרח לה על הפרצוף והרקדניות מכרכרות סביבה כמו הירח וכדור הארץ סביב השמש. ואדיר זבולון הגיע כהרגלו דפק על השער ואמר שיש לו מחר יום משכורות לארבעים עובדים ומאזן שנתי של הוצאות בטחנת הקמח וגם ככה יש לו מיגרנה והרופא רשם לו תרופה. וליאם צחק ואמר שבדיוק עדן בן זקן לא התחילה את השיר השני שלה.

"יש לי עבודה מחר" אמר אדיר זבולון

וליאם פתח ת'פה שלו ואמר: "נראה לך? מה אתה חמור? מה אתה סוס? להפסיק את עדן בן זקן באמצע הופעה? זה כמו להפסיק טיל לירח"

"איפה אבאשלך?" קרא אדיר "הוא תמיד מכבה את המוסיקה כשאני מבקש"

"אבא באפריקה" שיקר ליאם "ואני זה שמחליט"

"אתה אל תפתח ת'פה שלך יא שייגץ, אם לא אביא לכאן את צמרת המשטרה" צעק אדיר

"אני שם קצוץ עליך, כמו שהרעלת את העץ שקמה של נפוליאון, אני שם רעל עליך ועל כל הבית שלך יא מאניייאק"

"היי יא מלוכלך, אני אוהב שקט, אני מנהל חשבונות, זו פרנסה שלי, לא אתה ולא דומים לך ייקחו לי את הפרנסה ואת הבי אם וו"

ועוד כמה חברים באו והתחילו לצרוח, ועדן ממשיכה להנעים בקולה, בתופים ובמחולות ובסינתיסייזר והרקדניות סביבה כמו מאבטחי ראש ממשלה ופתאום דממה, חושך על פני תהום, ורק שמעו את הנעליים של שבע הרקדניות שהשתפשפו ברצפה והאורחים של ליאם תמהים וטמעאים ומרגישים מושפלים כמו כת הטמאים בהודו.

"היי מה קרה פה" צעק ליאם ואדיר זבולון חייך חיוך דק.

"יא נכד זה אני" קרא פתאום קול של אדם מבוגר.

ופתאום ליאם ראה את סבא שלו, שמעון ג'למי, הולך לאט לכיוון שלו יוצא ובידיים שלו קאטר

"למה ניתקת את החשמל?" צווח ליאם

"בגלל שאתה נכד מרשוע, סורר ומורה, לא שומע בקול אביו ואמו, לא מתחשב בשכנים, צריך לייסד אותך בשוטים ובעקרבים" אמר שמעון

"תחזיר מהר ת'חשמל" קרא ליאם בזעם מחושמל.

"הנה, לסבא שלך יש יותר שכל ממך" אמר אדיר זבולון "אני מצפה להתנצלות ואבא שלך ישמע ממני" הוסיף והלך הבייתה.

"יא נכד יא קרקבה" אמר סבא שמעון "כשאני עשיתי מסיבות זה היה צנוע, היה אז צנע, לא שפע, עם פח וריקודים ושמחה אמיתית בלב, ותמיד תמיד התחשבנו בשכנים, ובסוף כולנו רקדנו ושרנו יפה "אשאל אלוקיי" ו"איומה בהר המור" ולקחנו ריקודי דעסה ואפילו הסבא של אדיר זבולון השכנאזי רקד איתנו ובסוף ושלחנו כיבודים לכל מי שרק הפרענו לו. ואתה מביא פה זמרת מפונקת שגרה בתל אביב, במגדלי עזריאלי בהמון כסף ולא מתחשב, תתבייש יא לא מתבייש, וחכה חכה כשאבא יגיע אספר לו שהוצאת כסף מהאשראי שלו להביא לכאן את העדן בן זקן"

"היי, אין כיסוי לאשראי, האמרגן התקשר, אתה חייב לי עשרים אלף שקל"  נשמע הקול של עדן בן זקן.

"איך יכול להיות" אמר ליאם והסתכל בה "ומה עם להמשיך בהופעה?" אם לא אני אפצה אותך ב... ב... נקניקיה וטרופית" אמר "וגם אביא לך צלי ריאות"

"נחמד מאוד, אבל אתה תשמע מהעורך דין שלי" אמרה בקול מתפנק ונעלמה לה.

 

תגובות

גלי צבי-ויס / עדן בן זקן / 09/06/2023 07:32