סיפורים

יחידת הספארי פרק ה'

פרק ה'

 

מוטי עלה חזרה למיון והלך לעבר מכונת המשקאות הוא היה חייב לראות מה פגע בה. בדיוק בגובה הנכון הוא זיהה חץ קטן נעוץ בין הלחצנים ,הוא כבר ידע שזה רעיל לכן פנה לאחור במהירות רץ למיון, בעגלת האחיות ראה פינצטה לקח אותה וחזר למכונה. הוא שלף בזהירות את החץ ובזרוע ישרה ומתוחה קדימה הלך במהירות למעלית הוא פחד שהחץ ישמט אם ירוץ.

מוטי ירד למרתף תוך כדי שהוא צועק איפה דר' אידלסון? מי ראה את דר' אידלסון?

הרופא האחראי לחדר הטראומה שמע את מוטי ויצא לקראתו. מה אתה מחזיק שאל אותו. חץ כמו שתקוע בצווארם של כולם אצלך. הרופא שלח יד לארון הוציא מבחנה הכניס לתוכה את החץ אטם אותה ורשם בטוש מסוכן מאוד.

הוא ידע אל מי הוא צריך להתקשר אל מורהו ורבו פרופסור הילמן .הוא כבר ידע מה לעשות עם המבחנה הזאת."שלום פרופסור. אני צריך את עזרתך בדחיפות .יש לי ביד מבחנה עם רעל מסוכן שלא מוכר לנו בארץ וכמה חולים שזקוקים באופן מידי לנסיוב נגדי." אני מבין אומר פרופסור הילמן במקרה תפסת אותי במהלך ועידת חוקרים כמעט מכל העולם ,בנושא נשק כימי. אנחנו במעבדה של האוניברסיטה בבר אילן אחכה לך =בינתיים אכין פה את כולם לבואך.

נכנס הפרופסור למעבדה מבקש את רשות הדיבור ,ומתנצל על ההפרעה מסביר להם בקצרה מה נמצא בדרכו אליהם ומבקש את עזרתם באיתור החומר וכמובן את החומר הסותר .כולם הסכימו, והחלו בפינוי השולחן מכל המבחנות וניירות העבודה.

אחד החוקרים מרוסיה ניצל את חוסר תשומת ליבם של עמיתיו ונעלם .

אי שם בערבות סיביר הגיע מסר " עלו על החומר לטשטש כל קשר אלינו".


מוטי שכבר לא ידע מה לעשות עם עצמו חיפש פינה שקטה, את הטלפון שלו הוא שבר את מכשיר הקשר השאיר ככל הנראה במכונית של מ' כשבאו למיון. מישהו עקב אחריו וכמעט פגע בו.זה פעולה של יותר מאדם אחד קבע,המרחק הפיזי בין המקומות ורצף הפגיעות לא יכול להיות שזה רק בן אדם אחד..הוא טיפס במדרגות כשהוא חושב ומהרהר עד שהגיע לגג המבנה יצא לאוויר ונדהם מהנוף .כמה שאני גר גבוהה פה יותר גבוהה. התמקם באחת הפינות וכמו שרק הוא יודע אירגן בראשו את סדר האירועים.

 

מ' קמה מהשולחן ונכנסה לחדר המחשבים של היחידה, להפתעתה הרבה אף אחד מהלוחמים לא הופיע על הצג. לכולם יש שבב GPS  זעיר הקולט אותות ומשדר מיקום מדויק למחשבי היחידה .רגע מי הכין לי קפה?  היא מתחילה להסתובב ומציצה בחדרים עד שמגיע לחדרו של סגנה מקישה בדלת למרות שלא נענתה נכנסה פנימה וקפאה על מקומה.

 

הרופא הגיע למעבדה כולו נוטף זיעה נתן את המבחנה לפרופסור הילמן, החוקרים כולם בעלי ניסיון ושם בינלאומי בתחומם בזמן ההמתנה למבחנה קיבלו הסבר מה מטרת הבדיקה? כך שהיה להם את הנתונים הראשונים הם גלשו באינטרנט פשפשו בכל מיני אתרים גם הידיעה כי  הק.ג.ב מעורב הקלה במידה רבה על החיפוש מפני שהם כבר נתקלו בעבר בשיגעונות של הרוסים. אחרי זמן קצר מאוד חוקר ממוצא הודי המלמד באוקספורד צעק מצאתי !!

 

סנ"צ אברהם שואל את מפקד הימ"ר מה בדקת עד עכשיו? ובכן חזרתי להקלטות של הקשר ומוקד 100.

נראה לי ככה אהרון ז"ל התקשר .רגע תרשמי את כתובתו של אהרון אני אסע אח"כ לבית הוריו רועם כולו של אברהם למזכירה !! סליחה תמשיך...  

אהרון ז"ל ראה משהו בחצר השגרירות הוא התקשר ומי שענתה לו זו הילה השוטרת שבאיכילוב

היא מצידה שלחה את  מוטי שהיה קרוב. מוטי ביקש ליצור קשר עם סא"ל מ' למה אין לנו כרגע מושג בבדיקה שערכתי מול הצבא כולם שותקים.

חקרנו את עובדי בית החולים ונמסר לנו שמוטי ומ' הביאו קוף למיון. רז נשלח להביא את מוטי ונפגע גם כן. הצבא מעורב המצרים עד כמה שידוע לי לא בעניין, מוטי התאדה מבחינתי הוא כרגע דרוש לחקירה על העלמת ראיות לא מעניין אותי שהוא שוטר לעצור אותו מיד כבול באזיקים. חבריו ליחידה מחליפים ביניהם מבטים ...

מי שפגע בהילה השוטרת היה בעל אמצעים מיוחדים ליירט את השיחה ולזהות אותה אח"כ לפגוע בה. זה מסריח יותר מדג מת אומר אברהם. טוב צאו לשטח קודם תבקשו לסייר עם הענק ההוא בשגרירות בחצר אולי תמצאו משהו ושחררו את המצור מעל השגרירות ואת הימ"מ שאם הם כבר פה שיעזרו לכם לחפש את מוטי. תמצאי לי את המפכ"ל דחוף אני רוצה פגישה דחופה איתו ואם הרמטכ"ל ורחל סליחה שצעקתי ...

 

פרופסור הילמן קיבל מידיו של החוקר את הממצאים עכשיו עליו למצוא את החומרים המתאימים ליצירת נסיוב נגדי. הוא התקשר לנשיא הפקולטה במכון ויצמן למדע ברחובות, סיפר לו במה מדובר .הבנתי אני כבר חוזר אליך.. ואכן אחרי זמן קצר נוצר הנסיוב אשר נשלח בניידת מתחנת רחובות בליווי אופנוען בסירנות לאיכילוב. דר' אידלסון שכבר סיים את עיסוקיו חיכה במגרש החניה לניידת שמסרה לו את המבחנה. הוא ירד איתה למיון התת קרקעי בריצה ועל המדרגה הראשונה הוא מעד המבחנה נשמטה מידיו והוא התגלגל עד למטה ונשאר לשכב ללא תנועה..........

תמונות מגוגל

תגובות