שירים

שנת צהריים

היתה כתבה מעניינת בעיתון שהסיכויים יותר גבוהים "לעשות" ילדים בחורף אז התחלתי לחשב מתי התחילו "לעשות" אותי. הלכתי אחורה תשעה חודשים והגעתי ליוני. פלוס מינוס כי זה בטוח לא תשעה חודשים וגם לא בטוח שגילו באותו היום על ההריון עם הטכנולוגיה המתפתחת שהיתה קיימת אז(בשונה מהיום שיש מודלים לחיזויי כל דבר חוץ מאשר מתי כבר אלכס יביא בחורה לחתונה).
שמעתי פעם שיש גם סיבה לכל דבר- אז החלטתי לבדוק מה היתה הסיבה "לעשות" אותי דווקא בעשירי ביוני(פלוס מינוס) בשנה שלפני-כי היה מעבר של שנה אזרחית אחרי תשעה חודשים. פתחתי את הארכיון העיתונאי של כל הכתבות שפורסמו באותו היום וגיליתי דבר מופלא- ביוני היה קיץ. היה חם מאוד, הרבה ארבה, קיצוצים בתקציב החינוך ושינויים דרסטיים בכלכלה העולמית.
"איזה יופי" חשבתי לעצמי, כלום לא השתנה מאז, אבל אז נזכרתי שנולדתי בחו"ל-  קטע. צריך לבדוק מה קרה בבלורוס באותה תקופה,כדי לדעת מה הסיבה האמיתית לזה ש"עשו" אותי ביוני. הרמתי את הטלפון ובו זמנית הקלדתי עם אצבעות ידיי את כל האתרים שמשמרים את הכתבות של אותה תקופה בבלורוס..
התחלתי לקרוא בשקדנות כי למרות גיל שנתיים וחצי שבו עליתי לארץ, אני קורא ברוסית שלא מביישת שום עולה חדש(במיוחד כשאני קורא בלב). קראתי וקראתי וגלי חום התחילו לעלות בי- היום יש חמסין ובאמת ששתי מקלחות לא מעבירות את המזג-אוויר- אולי לזמן קצר.
עצרתי.
הבנתי שיותר מדיי מתמטיקה, היסטוריה מחשבים ורוסית מעייפים. לפחות ליום אחד.
יש לי תואר במשהו אחר, הגיע הזמן ללכת לישון צהרים- אני ממש טוב בזה(בטוח החסידה מהחלומות תספר לי את הסיבות האמיתיות).

תגובות