שירים

לפעמים הייתי רוצה להיות יהודי

המקש האפור של המקלדת מזכיר לי השואה ואלו שהעזו לבהות. לא יודע איך הצליחו, למה ואיך, נשרפו במשרפות. פץ, פץ, מטוגנים בסיר של פופקרן גרעיני תירס לבנים, השמימה, אלוהים. אולי מת האלוהים וכל שנותר סבון ואדמה עליה גידלו תותים.

לפעמים עושה השוואה, שוכב בשדה של תותים על עפר ואפר אבות אבותי, שולח יד, קוטף תות כחוש וחיוור, רומס. הייתי מכניס לפה ולא לועס, מחכה שיחשיך. יורד החושך ותופס ירוק מלמעלה בעדינות מנוסה, תות, להכניס, להוציא. מהבוקר הרוק שלי נמרח עליו ובלילה הופך זוהר, שפריריות היו בורחות מאימה מעושה. את התות מניח על פני האדמה זורק פצצת מרגמה, משרפה. בתות הזוהר הייתי בורח. רובים גרמנים היו רודפים אחרי, כדורים משובצי שחור ולבן של שש-בש תורכי. מדלג בין חומות של שדות, ענק נושא חלומות.

מפיל מטוסים אמריקנים בשדות ירוקים של שעועית ולא בטעות אסור לגרמנים להפסיק תותים של יהודים על גופות יהודונים. היו תוקעים כדור ולא גז במחנה השמדה, את הרוק בוחנים במבחנה שקופה, מפתחים הנשק שישים קץ למלחמה. חשבון הגז של אבא לא זוכה היה לספר לנו למה פיהרר הפסיד במלחמה.

את היטלר פגשתי כשהיה קיץ, שמש שרה בשמים כמו במופע סוף שנה של תיכוניסטים עצלים ואני רק רציתי לקנות תות סוכר. האחד שמכר לי היה גרמני, הביט בי, ראה יהודי. תות מזויף למראה ואני הכנסתי לפה. כל כך קיוותי שיתפוצץ מבפנים. אצליח לבלוע כמו תרופה ובלי העזרה של הלחם מכוסה ריר צבעוני והרסני. מתנפץ לרסיסים הייתי משייט בחלל ומסייר בבתי ילדים, נכנס בחלון, עושה מעשים. לפעמים הייתי רוצה להיות יהודי.

תגובות