שירים

הדרכת הורים לבעלי הפרעות אכילה אנורקסיה

תפוח [apple]
ברצוני הפעם לדבר על הדרכת הורים של חולי הפרעות אכילה או ליתר דיוק: אנורקסיה. לאחר שנערה מאובחנת כחולת אנורקסיה. (על הסימנים , הגורמים ושאר מרעין בישין אדבר במאמר אחר). על ההורים לקבל הדרכה כיצד לנסות לעזור לבתם/בנם בהתמודדות עם המחלה. אנקוט בהמשך בלשון נקבה ליתר נוחות כיוון ש - 85% מהחולות הן בנות.
לאחר וויכוחים  אינסופיםי על מה הנערה תאכל וכמה  מתח, וחרדה המלווים את זמני הארוחות והופכים את שגרת היומיום לסיוט. 
ישנן מספר שיטות אשר אחת מהן דורשת מן ההורים השגחה של 24 שעות על הנערה. בזמן הארוחה וגם מעבר לכך. בזמן הארוחה יש לשבת ליד הנערה בזמן הארוחה ולומר לה ללא ויתור:"את יושבת כאן ואוכלת ואני אעזור לך להתמודד". יש לעודד אותה לא לפחד מן האוייב לעודד אותה שהיא מושלמת. אחרי הארוחה יש לשבת לידיה ולשוחח איתה, או לשתוק איתה העיקר לא להרשות לה לגשת לשרותים או לכל מקום אחר בבית לפחות שעה אחרי האוכל. וזאת כדי למנוע כל פעילות של היטהרות או שריפת קלוריות. להשגיח עליה אפילו בלילה שלא תתגנב למקרר או לשרותים או לביצוע התעמלות אובססיבית. להשתדל להיות עדינים מבינים ויחד עם זאת תקיפים ועם גבולות מאד ברורים לגבי האוכל וחוקי הבית בכלל.
לאחר כשבועיים במידה ולא הייתה התקדמות. אין מנוס יש לשקול אישפוז.
קיימים מספר בתי חולים שבהם מחלקות המיועדות להפרעות אכילה. יש לבדוק את בתי החולים הקרובים למגוריכם ובמידה ואין אפשר גם להרחיק. אבל חשובה המחלקה המיוחדת הזו אשר מצויידת בדרך כלל בצוות רפואי הכולל: דיאטנית, עו"ס, רופא, פסיכיאטר ויש טיפול משפחתי.
בתי החולים העיקריים הם: זיו בצפת, ביה"ח בנהריה, בי"ח תל השומר, בי"ח שניידר (בלינסון), בי"ח הדסה בירושלים.
במאמרים הבאים: אדבר על הגורמים וסימנים ראשוניים, אנורקסיה בתינוקות, אנורקסיה בגברים.
                          [/b]

תגובות