פוסטים

זכויות האדם

חברים יקרים

קראתי מאמר בקשר המצעד "הלגיטימי" על זכויות האדם (כנראה הרקע החלטת הרבנים לא למקור או להזכיר דירות לערבים). שיניתי מספר מילים בלבד, ואני שואל האם כך לא לגיטימי?  נכון שנשמע אבסורד? 

 

מצעד זכויות האדם,האגודה לזכויות האזרח

 

נציגי ארגונים העוסקים בזכויות אדם צעדו במרכז העיר, במחאה על "הגל הגזעני" ששוטף, לטענתם, את המגזר היהודי. בעצרת שנערכה בתום המצעד נאמר: "לא נוותר ללא מאבק" על הממשלה לפעול להגנה על זכויות האדם של האזרח היהודי בישראל.

כ-4,000 בני אדם השתתפו היום (שישי) במצעד שהתקיים בתל אביב, לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי ובמחאה על מה שמארגניו מכנים "הגל האנטי-דמוקרטי והגזעני ששוטף את המגזר היהודי בישראל". הצועדים - נציגים של עשרות ארגונים של ערביי ישראל העוסקים בזכויות אדם - יצאו מרחבת תיאטרון הבימה בעיר (מקום שמסמל את חרם האומנים על חלק מהיהודים) לכיוון כיכר רבין, שם נערכה עצרת.

בין הנואמים בעצרת היה חבר כנסת ערבי "זו הייתה שנה לא קלה לזכויות האזרח היהודי בישראל", אמר  ח"כ. "חווינו כולנו רדיפות קשות, בשל מחויבותנו לשלום, סובלנות וצדק חברתי. לא רק אנחנו. גם האקדמיה, גם בתי המשפט. גם האמנים המצפוניים וכל מי שמאמין שערכי היסוד של הדמוקרטיה בישראל הם הביטחון האמיתי שלנו. השנה האחרונה הייתה שנה בה בית המחוקקים הישראלי איבד כל רסן בשטף של חקירה גזענית מבזה ואכזרית   נגד חיילי צה"ל שהשתתפו באופרת יצוקה, נגד חיילי חיל הים  שהשתתפו בעצירת המשט לעזה, נגד שוטרים שמילאו את תפקידם בנאמנות וכ"ו, שנה בה מטיפים במסגדים בחרו להסית ולבבות שנאה נגד האחר במקום לחנך לערכים לאהבת האדם. בעיקר הייתה זו שנה של העמקת הקרע בין העמים החיים בארץ הזה – שנה בה אזרחיה יהודים של ישראל הותקפו באופן חסר תקדים". (כגון: זריקת אבנים על רכבים ישראלים ופציעת נוסע, רצח יהודי על הטיילת של תל-אביב בעיני משפחתו וכ"ו.

ח.כ. הערבי הצהירבתום נאומה: "לא נוותר ללא מאבק. לא יסתמו לנו את הפה. לא נסתום את הפה עד שערביי ישראל יבינו את מהותה של דמוקרטיה אמיתית שמכבדת את האחר והשונה ודואגת למוחלש ולא יבטלו את גזר דין מוות נגד מי שמוכר קרקע או בית לאחים היהודים. לא נסתום את הפה לנוכח האלימות והגזענות הגוברות בחברה הערבית נגד הישוב היהודי". לכול יהודי חילוני או חרדי יש הזכות לקנות קרקע להתיישב או לפתוח עסק בכול כפר או עיר ערבי בגבולות מדינת ישראל. כולל טייבה, אום אל פחם, וכ"ו.

היוזמת והמארגנת של המצעד היא האגודה לזכויות האזרח והצטרפו אליה נציגי ארגונים שונים העוסקים בזכויות אדם הלא "שמתים על מדינת ישראל והציונות" - רובם מזוהים עם השמאל. בין היתר משתתפים בו נציגי הארגונים "בצלם", "רופאים לזכויות אדם", "אמנסטי - ישראל","סיכוי - עמותה לקידום שוויון אזרחי", "מחסום ווטש", "שלום עכשיו", "גוש שלום" וה"מרכז לקידום פליטים אפריקאים". בשונה מהשנה שעברה, בה נערך המצעד לראשונה, הפעם משתתפים במצעד גם נציגי תנועות המזוהות עם הימין: "אם תרצו", "צעירי הליכוד", "רגבים" ו"ועד הפעולה למניעת מסתננים ושב"חים". (אפשר לנחש מי הגוף הטהור  "הפרו ישראלי" שמממן את עלות ההתארגנות)

 

יוסי ק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות