סיפורים

קפה קר... אכן, מתאים יותר לקיץ אבל כיפי ונעים לקריאה

30.8.03

קפה קר

לפני שאני מתיישבת לכתוב דבר מה שעדיין נעלם מעיניי אני מביאה לי כוס קפה. ברגעים שאני לוקחת אותו בידי אני חושבת לעצמי שכל-כך לא נבון לשתות כוס קפה בחום אוגוסט הנורא ואני מנסה לחשוב על אלטרנטיבה נאה. ופתאום אני נזכרת בקפה הקר, הביתי – לא אייס קפה, לא קפה עם קרח – פשוט קפה מתוק שכולו חלב קר.אני נזכרת בימים ההם שהייתי יושבת בדירה של חברים בת"א כשהייתי עוד בצבא ואייל היה אז מכין קפה קר. כמה טעים וכמה נעים. אני נזכרת איך התחלתי להכין בבית שלי בפ"ת קפה קר לעצמי, כאילו לקחת את הנוסטלגיה ממקום אחד לשני ולרגע אחד קטן להרגיש שוב מוקפת בחברים אוהבים, שותה מה שאני אוהבת לשתות.

ואז אני חושבת לעצמי איך אנחנו בונים את החיים כך שדברים שקורים, פשוטים כל-כך לכאורה, נראים לגדולים כשאנחנו קטנים, ואני שואלת את עצמי אם היום כוס קפה קר יעשה את אותו הדבר. אני חושבת שלכמה רגעים הוא אכן יעשה. אבל עכשיו שאני כבר לא ילדה בצבא, קצת יותר מודעת לגוף, הרבה יותר קשובה לו, אני יושבת בדירה שלי בת"א, בעוד הדירה האחרת של חבריי כבר מזמן הושכרה בידי זרים, ואני לא חושבת שקפה קר יעזור.

הייתי רוצה להיות שוב מוקפת באהבה של חבריי, אבל לא רק הקפה הקר הפך נוסטלגיה. אחד מהם, יקר כל-כך ללבי חי בהודו, מדי פעם בא ושוב חוזר. כל פעם בורסיה אחרת. השני הלך להגשים חלום בצפון הארץ. ואני פה בדירתי המדהימה בת"א מרגישה קצת פחות מדהימה מפעם. קצת פחות אישה, קצת פחות מושכת, קצת פחות מאושרת, קצת פחות אני. מחפשת את עצמי שאבדה לה איפשהו בין ספלי הקפה הקר אז בדרום העיר. מנסה למצוא מתי בדיוק ואיך קרה שחיי השתנו כל-כך. שואלת האם תמיד ידעתי שיום אחד אצטרך לשבת ולשאול את אותן שאלות מפחידות. האם כל רגע בחיי היה נעימות נוסטלגית לדירות שכורות בת"א, לאנשים מדהימים, למפגשים מוזרים ומרתקים. האם אף פעם לא הקשבתי לעצמי בינות כל הרגעים היפים והנעימים שדחקו כל-כך הרבה פנימה בכדי לא להתמודד עם מה שחשתי ביני לבין עצמי. האם כוס קפה קר יעזור עכשיו או שאצטרך קצת יותר מלקום למטבח ולהכין לי משקה חדש. האם אני צריכה לשבת עם עצמי לכמה רגעים בלי התעסקויות נוספות ולהקשיב, לפני שאשתגע.
כל הזכויות שמורות

תגובות