סיפורים

ירושלים, שנה 12 לספירה הגלקטית החדשה

בשנה השתים עשרה לספירה הגלקטית החדשה יצאה אשת דת מונותיאיסטית מאוחדת, ההיסטוריונית  תמר זיו את פתח ביתה , נשמה מלוא ריאותיה את האוויר הירושלמי הצלול וחייכה בסיפוק רב. היא נשאה תיק שחור קטן בו הוטמן גביש המידע יקר ערך. שנים של תחקירים וכתיבה עומדים להתגשם בצורת ספר, אוסף דפים שעליהם, שחור על גבי לבן יודפסו האותיות. דפים אלה יאוחדו בכריכת עור קשה וניתן יהיה לדפדף בהם ולהריחם וניתן יהיה לדלות מהם את המידע באופן ישיר ופשוט, ללא צורך בחשמל או גלי אלפא או האמצעי החדש הזה שתום כה מרבה לפאר.

 תשעה חודשים חיפשה הרבנית מישהו שיוכל להגשים את חלום הספר שלה, וכל שמצאה היה מבטים מופתעים במקרה הטוב, ומבטים של "השתגעת לגמרי, זקנה סנילית" במקרה הרע. בני משפחתה , שהביעו תמיכה נלהבת בשלב התחקירים פרשו זה אחר זה מחיפושי מכונת דפוס. לבסוף היא מצאה אותה בתל אביב, באזור ששרד את ההצפה הגדולה , בבית אבן ישן נושן . היה זה, למעשה, מוזיאון דפוס שבמרתפו הצליח אוצר התערוכה הזקן להפעיל מדפסת לייזר ישנה. הוא הראה לתמר חוברת על תולדות הדפוס והתפאר על איכות ההדפסה הגבוהה. היא נגעה בדפים החלקים, הריחה את הדיו הטרי ולא הפסיקה להתפעל ולשבח את מעשה ידי האומן. היא הצליחה לשכנעו לתת לה דף אחד, אותו החזיקה ביראת כבוד בשתי ידיה כל הדרך לירושלים ושם פרשה אותו בגאווה רבה על דלפק ההגשה בדירת הסטודיו הזעירה שלה. בני משפחתה וכוהני הדת, שכנים ומכרים עלו לרגל כדי לגעת ולהתפעל מהאותיות המודפסות על ניר, כמו הדפים של פעם, מלפני מהפיכת המידע הגדולה.
ועכשיו חלומה הגדול עומד להתרחש, עליה רק להגיע לתל אביב ולמסור את גביש המידע הזעיר לשאול, המומחה להצגת המידע הכתוב.
צלצול הטלפון הסלולרי קטע את חוט מחשבתה, והמשיך לצלצל בעצבנות עד ששלפה אותו מתוך התיק.

" שלום, דויד!" הפעילה את הדיבורית.

"אמא! למה את לא עונה לי? שוב ניתקת את השבב?"

"השבב, סתם מציק לי," רטנה וחייכה אל טכנאי הרחפת שעמל על הכנסת נתוני מסלול הטיסה.  אני בדרך לשאול, מההוצאה לאור של ספרים.."

"מה ספרים? אוי אימא, מי קורא היום ספרים, לא ירדת מהעניין? לא עדיף הולוגרמות אלפא -גבישיות? חשבתי ששכנעתי אותך!" הוא נשמע מאוכזב למדי , אך מצב רוחה של תמר נותר מרומם להפליא.

"ואיך את בדיוק מגיעה לתל אביב?" תמר חייכה , מדמיינת את הבעת פניו של בנה הצעיר," ברחפת? נו באמת, לא הגיע הזמן שתשתמשי במשגר פוזיטרוני?"
"זה עושה לי בחילה," אמרה בנימה מתנצלת. לפעמים הרגישה קרבה רבה יותר לאנשים מהמאה התשע עשרה של הספירה הישנה שברחו מהרכבת שהגיחה מולם על מסך הראינוע.
"תגידי שאת פוחדת," רטן דויד שנדמה היה שהמטרה המרכזית של חייו היא שדרוג טכנולוגי של אימו.

"פוחדת, כן, מה אם יפזרו אותי ולא יצליחו לחבר חזרה? לא מוכנה." אמרה לו תמר, במלוא הכנות, ושמעה את בנה נאנח אי שם , בבסיס השיגור בקוטב הצפוני.

"טובאימא, אני חייב להתארגן," אמר

"לאן"

"שכחת? למאדים, למסיבת הצהרת הכוונות של אייל ויעל."

"אה, תגיד חתונה, שאבין אותך."

"אוי אימא..."

מסיבת הצהרת כוונות, כך קוראים לזה היום הצעירים.
טוב , מה זה משנה,טכנולוגיות מתפתחות ומתיישנות, מעצמות עולות ויורדות, אך האהבה ניצחית היא.
 
כל הזכויות שמורות לגיטה אסנין
 

 

תגובות