סיפורים

שתיקות

מדי פעם הגנבתי מבט לעבר הזוג שישב לשולחן הסמוך לשלנו. אנשים נאים בשנות החמישים לחייהם שתקו כל הארוחה. שעה שלמה ישבנו לצידם ולא שמעתי שהחליפו מילה . הבחנתי בהם כשעברו על פנינו ובידיהם צלחות גדולות עמוסות בסלטים.הוא סימן על שולחן לצידנו. היא הביטה סביב והנהנה. הוא התיישב, היא הניחה את צלחתה וניגשה להביא מיץ תפוזים. משחזרה עם שני הכוסות הוא הודה לה בהנד ראש קל. הם המשיכו בארוחה , מחליפים מדי פעם מבט , עד שהוא קם וחזר עם צלחת גדולה ועליה פשטידה וג'חנון. הוא הניח אותה במרכז השולחן. היא העבירה חתיכת ג'חנון לצלחתה, סקרה את הכלים על השולחן והרימה גבה. הוא חייך והלך להביא תוספת רסק עגבניות וביצה קשה.
כבר חשבתי שהם חרשים אילמית. רק כשהמלצרית עם קנקן הקפה ניגשה אליהם שמעתי אותו מודה לה, ואותה מבקשת מהבחורה שתמהל את הקפה במעט מים רותחים. הם סיימו את ארוחתם , החליפו מבטים ויצאו בשקט, אוחזים ידיים.
 
מדי פעם הגנבתי מבט לעבר הזוג שישב לשולחן הסמוך לשלנו. אנשים נאים בשנות החמישים לחייהם שתקו כל הארוחה. שעה שלמה ישבנו לצידם ולא שמעתי שהחליפו מילה. הבחנתי בהם כשעברו על פנינו ובידיהם צלחות גדולות עמוסות לעייפה בסלטים.הוא סימן על שולחן לצידנו. היא הביטה סביב והתיישבה ליד השולחן הפנוי הבא אחריו. הוא התיישב, היא הניחה את צלחתה וניגשה להביא מיץ תפוזים. משחרה עם הכוס הוא הביט בה בכעס והזדרז להביא לעצמו את המיץ . הם המשיכו בארוחתם , בלי להחליף מבט , עד שהוא קם וחזר עם צלחת גדולה ועליה פשטידה וג'חנון.  היא העבירה חתיכת ג'חנון לצלחתה, סקרה את הכלים על השולחן ועיוותה את פניה בבוז. הוא עשה את עצמו מרוכז בחיתוך הפשטידה. הפשטידה נחתכה בקלות. לא כך המתח שהלך והסמיך ביניהם. רק כשהמלצרית עם קנקן הקפה ניגשה אליהם שמעתי אותו מודה לה, ואותה מבקשת מהבחורה שתמהל את הקפה במעט מים רותחים. הם סיימו את ארוחתם , הוא הדף את הכסא ויצא בצעדים מהירים, היא המשיכה לשבת זמן מה ואז קמה ועזבה את המקום בצעדים כבדים .
 
 למה את שותקת? - שאל בין זוגי.
ואני רק חייכתי וליטפתי את ידו "שתיקות שונות ומשונות יש בעולם, איך אסביר לו את זו שלנו?"
 
כל הזכויות שמורות לגיטה אסנין

תגובות