סיפורים

הבלוג של גלקסיונר - מבוא

מבוא

 

הספר שהנכם מחזיקים ביד הינו תיעוד של אחת התקופות הסוערות והחשובות בהיסטוריה האנושית הבין גלקטית. מתואר בו אירוע אחד מתקופת ראשית ההגירה הגדולה של האוכלוסייה המקורית של כדור הארץ: בני האדם, אל כוכבי לכת  תומכי חיים בכל רחבי היקום. הסיבות לכך ידועות לנו היטב: פיצוץ אוכלוסין, דלדול משאבים, הרס המערכות האקולוגיות.

 החורף הגרעיני היה המסמר האחרון: לא ניתן היה להמשיך ולהתקיים על פני האדמה , לכן נבנו ערים במצולות הים ובחפירות תת-קרקעיות. העשירים ביותר החלו בכיבוש החלל בעוד העניים ביותר ניסו להתקיים בערים העזובות  לאורך חופי האוקיינוסים קרוב לקו המשווה.

אני חוקר את התקופה הזו באמצעות "בלוגים" , יומנים אישיים מהתקופה שאנשים הפסיקו לכתוב מכתבים או יומנים על גבי הנייר והזינו הכול לשרת ראשי. האנשים תיעדו את קורותיהם היו בקשר עם האנשים אחרים, עד שהתשתיות קרסו וכל המידע נמצא היום בסכנת הכחדה. אני מנסה להציל את הבלוגים הללו, לתעד את התקופה לדורות הבאים.

אחד הבלוגים שבה את ליבי במיוחד. אולי משום שהסיפור נקטע באמצע, בשיא המתח. אולי משום שמחבר הבלוג  הוא תייר פשוט, שהגיע לכוכב לכת דזאן, בארפילית ציחמה במטרה להכיר עולמות חדשים, להתערות באוכלוסייה המקומית לחוות חיים אחרים.  תיאור יחסיו עם בת המקום על רקע המאבק הפנימי בין הפלגים המשסעים את החברה על פני הכוכב, הינו מסמך מרתק המאיר את ההיסטוריה הרשמית של הכוכב באור אחר לגמרי. 

ככל שהתעמקתי בקריאה השתכנעתי באמינות הכותב ואמינותו. אני מקווה שגם אתם תלמדו רבות מהטכסט המקורי.

פרקים מהבלוג פרסמתי קודם, פרקים נוספים בכתיבה... – תודה על הסבלנות, גיטה

 

*****************************************************************************

זהו הרישום האחרון בבלוג. מכאן התחלתי את המסע שלי בעקבות גורלו של האדם שהתאהב במורדת וסייע לה ,שלא במודע, לארגן את ההפיכה התרבותית הגדולה על כוכב הלכת דזאן. אך תחילה קצת היסטוריה:

אטואטה הייתה אחת משלושת המנהיגות שפעלו רבות להסרת הצנזורה ולפיזור משטרת הריחות. במושגי המאה העשרים מדובר בניצחון הדמוקרטיה והפלורליזם על דיקטטורה.

לוחמי חופש הביטוי שמו קץ למלחמה עקובה מדם שהתנהלה בין אוהבי ריח הצ'פלוח לשונאי ריח הצ'פלוח (פרי ירוק עגול בקוטר 50 ס"מ בערך, המפיץ ריח המזכיר ריקבון לרגישים לו וריח יסמין לרגישים פחות. הפרי עסיסי מאוד, עשיר בחלבונים, שומנים וויטמינים, בעל מתיקות נעימה). כמו כן הם שמו קץ לרדיפות הממשל אחרי הפרומונוגרפים (יוצרי סימפוניות ריחות שהשתמשו ביצירותיהם בפרומוני מין).
 
כל הזכויות שמורות לאסנין גיטה

תגובות