סיפורים

הסוד

כתב : אקס תייר

הסוד

בית מלון – מלכת שבא. אילת. 00: 12  

 

אדם גבר בן 35 שערו חום בהיר, ענייו ירוקות ,הוא לבוש בגדים לבנים. פותח את הדלת של החדר מספר 232 ונכנס. באמצע החדר יש מיטה זוגית עם כיסים כחולים, בכניסה בצד שמואל יש מקלחת ושירותים, מול המיטות יש טלוויזיה שנמצאת על ארון שבפנים יש מקרר קטן ולידיו ארון עם שלוש מגירות. בכניסתו לחדר, אור השמש חדר מי החלונות הגדולים ולבנים, וריח של ים נכנס לאפו של אדם מחלון. " איפה היא ?... היא צריח כבר להיות פה " חושב לעצמו אדם בדאגה ושם את התיק הכחול שלו על המיטה. הטלפון שנימצא ליד המיטה צלצל לפתה, אדם נגש ומרים את השפופרת ועונה

 " הלו...  " 

" אדם שגב ?.. "

" כן ?.. "

" מדבר דוקטור דני כהן, מבית חולים "רבין " בתל-אביב.. " 

" משהו קרה דוקטור ?.. "

" אתה קרוב לשרה תמר ? "

" כן. היא החברה שלי...  משהו קרה לה ? "

" אני מצטער להודיע לך, שהיא נפתרה לפני 45 דקות על שולחן החייאה "

" לא.. שרה.. " צועק אדם ובבכי ושואל בחשש.  

" מה קרה לה ?.. "

" היא הורעלה..." , " מי ירצה להרעיל אישה טהורה כמו שרה " חושב לעצמו אדם וסוגר את הטלפון מבלי שהוא שם לב שהדוקטור עדין על הקו . אדם לוקח את התיק ומתקדם לכיוון הדלת, לפתה הדלת נפתחת וגבר נכנס לבוש חליפה שחורה,ש 40  שנה לחיו, שערו אפור ועיון שחורות, הוא מחזיק ממזוודה שחורה ביד ימין הוא מתקדם לאדם ומדבר בקול עבה ומחוספס.

" אדם שגבי ?.. "

" כן ?.. " עונה אדם שהוא מפוחד מגבר המסתורי.

" שרה תמר  שלחה אותי אליך לפני מותה לאבי לך משהו.. "

" מה ?.. " שואל אדם בקול מסוקרן ומפוחד, הגבר פותח את המזוודה, מוציא מעטפה ומטבע זהב ונותן לאדם, אדם מסתכל על המטבע ורואה שחרוט עלו ציור של עקרב, ואז הוא מרים את הראש לשאול את הגבר " מה זה ? " אבל הגבר נעלם מבלי שאדם ראה אותו, אדם מזהה שהכתב על המעטפה הוא של שרה, הוא פותח ורואה שיש מכתב בכתב ידה של שרה ומפה של העיר חדרה . אדם פותח את המכתב וקורא

 

אדם יקירי

אם אתה קורה את המכתב הזה, סימן שאני כבר לא בחיים, יש הרבה דברים שרציתי להגיד לך עלי אבל לא יכולתי, בגלל שאתה אולי, לא תבין. אני מכווה שיש עוד זמן. יש מפה עיר שמצורפת למכתב, לך לרחוב רוטשילד 23 , בניין 7, קומה 4 ,דירה 14 ותבקש את יצחק כהן.. מהר אין זמן...

 

אוהב אותך תמיד

שרה

  

דמעות יורדות לאדם בזמן שהוא קראת את המכתב, הוא מכניס את המכתב והמטבע לתיק ויוצא מחדר.

 

חדרה. רוטשילד . 19:30

             

המונית נעצרת ליד הבניין. אדם יוצא ממונית מסתכל על הבניין במבט לא משוכנע ושואל את הנהג

 " אתה בטוח שזה המקום ? ", " כן " עונה לו הנהג ומושיט את היד לכסף, אדם מוציא מהארנב כסף ונותן לנהג. אדם מסתכל על המונית בזמן שהוא נוסעת מהמקום ומתקדם לכיוון הבניין. בעלייתו לקומה נתקף אדם הרגשה שהוא נכנס למלכודת. אדם עובר בין הדלתות ורואה את דירה מספר 14 ,הוא דופק שלוש דפיקות על הדלת בהיסוס, נשמע קול של גבר מצד השני של הדלת.

 

" מי זה ? " אדם לחוץ ממחשבה שהוא אולי לא במקום הנכון,

" שמי אדם שגב, אני מחפש את יצחק כהן "

" אין אדם בשם כזה " אדם נלחץ וזורק את המשפט בלי לשים לב,  

" שרה תמר שלחה אותי אלו " הדלת נפתחת וגבר שפניו מחוסים בברדס יוצא, אדם זז אחורה בבהלה.

" תראה לי את הקמע המיוחד שלה " שואל הגבר בלחש, אדם חושב לעצמו בחוסר הבנה  " על איזה קמע הוא מדבר "  ואז ניזכר במטבע הזהב ,מוצא אותו מתיק ונותן אותו לגבר ברדס,  הגבר מסתכל על המטבע ומסמן עם היד להיכנס ואז אמור בלחש " מר כאן נמצא בחדר האחורי ". אדם נכנס מפוחד אל הדירה ורואה שהחדר מאור רק לאור נרות גדולים שנמצאים בכול מקום,  באמצע החדר יש שולחן עגול שחור שמסביבו יושבים 5 גברים, שבושים סדינים שחורים עם ברדס, שציור של עקרב בצבע אדום מצויר באמצע החזה, בסוף בחדר יש דלת כתוב עלו " העקרב השחור ", אדם מתקדם לכיוון החדר, אז קמים 5 הגברים ועומדים לפני הדלת של החדר ולא נותנים לאדם ליכנס, " אף אחד לא ניכנס לחדר הזה " אומר אחד הגברים בקול מהאים, אדם עונה בגמגום " א..אני.. צ..צריך ל..דבר.. עם.. מר.. כאן".  " מי אתה ? " שואל הגבר השני ועונה לו קול מי כיוון הדלת " שרה תמר שלח אותו " . " מה לך ולשרה ? "  שואל הגבר בטון גבוה , אדם ממשיך לענות לו בגמגום " אאא.. ני .. ה..חבר שלה.. " , אחד הגברים צוחק  ואומר בציניות  " אתה .. " , אדם אוחז ביטחון ועונה לו " כן. אני החבר שלה  ", " מה שמך ? "  שואל הגבר ועונה לו אדם " שמי אדם לאבי ", הגבר מסתובב ,דופק בדלת ונכנס. אחורי כמה דקות יוצא הגבר ומסמן לאדם עם היד להיכנס, אדם נכנס לחדר ורואה שולחן משרדי בסוף החדר, שני ארונות מלאים ברובים M-16, מנורה עגולה יורדת מתקרה, שהמנור מאירה חלקים מחדר בגלל התנדנדת , קול מסתור נשמע מהחלל החשוך שליד השולחן "  אדם תכנס בבקשה... בואו תתיישב..   ", אדם מתקדם לאט בפחד לכיוון השולחן. הגבר סוגר את הדלת ואדם נבהל מהטריקה,  " תיישב בבקשה "  אומר הקול המסתורי מחושך, אדם מתיישב ומסתכל בפחד על חלל החושך שבא הקול המסתורי, אדם מדבר לכוון החלל החשוך " אתה יצחק כהן ? "

" כן... שרה הייתה אישה נפלא "

" מי אתה ?..  איך אתה יודע על שרה שלי ? " שואל אדם שחושש מתשובה שיקבל.

" אתה יודע מי אנחנו  ? "  אדם חושב לעצמו " משוגעים עם קבלות "

" אנחנו העקרבים.. המחתרת היהודים החדשה... "

" ואיך שרה הייתה קשורה לכם ? "

" שרה הייתה חברה במחתרת.. המחתרת איבדה ציונית אמיתי "

" מה בדיוק עשתה שרה במקום הזה ? "

" היא כמו כולנו נלחמה למען המדינה... אתה מבין, היום בגלל הפוליטיקה המדינה לא יכולה להגן על עצמה. הגוף הפוליטי כל כך חלש, שהוא נותן למחבלים לחיות, במקום שהוא צריך לחסל אותם.. אתה מבין, אז אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו שומרים על המדינה מעצמה.. אנחנו נלחמים במקום שהפוליטיקה לא יכולה.." אדם נזכר בשיחת טלפון שקיבל מבית החולים ושואל את השאלה שאת התשובה הוא הכי לא היה רוצה לשמוע. " בבית חולים אמרו ששרה הורעלה..  אתה יודע מי הרעיל אותה ? "

" אף אחד לא הרעיל אותה, היא הרעילה את עצמה "

" מה ? .. למה ?.. "" שואל אדם מהבלבול שקיבל מהתשובה.

" דבר אחד אתה צריך להבין. חלק מהאויב יודע על קיומנו והוא ינסה לגלות את כול הסודות שלנו.. האויב עמד לתפוס את שרה ולנסות להוציא ממנה מידע, אבל שרה הצליחה לקחת את הסוד שלה לקבר "              

" איזה סוד של העקרבים ?.. " שואל אדם אבל לתשובה הזאת הוא בכלל לא היה מוכן

" לא.. בפוליטיקה יש אנשים מושחתים שמוכרים סודות מדינה לאויב. שרה גילתה מסמכים סודיים של המדינה שהיו אמרים להישלח לחמאס , אז היא החביא אותם לפני שהאויב הגיע אלה "

" אז איפה המסמכים  ? "  שואל אדם בהיסוס

" רק שרה יודעת איפה  "

" אולי זה בית שלה ? "  שואל אדם שהוא אפילו לא מאמין בשאלה 

" אולי... אבל היא לא כזאת טיפשה להשיר אותו בבית "

" בוא ננסה ליתר ביטחון "  אומר לו אדם בקול גבוה.

" טוב.. עם אתה רוצה לנסות לחפש שם. אז לך... "  אדם קם מכיסא ומתכוון ללכת לכיוון הדלת אז הוא שומע את קולו של יצחק מאחוריו שאומר לו " אדם לך עם ניר ושי, הם ישמרו עליך במקירה עם תתקלו בבעיה " אדם מסובב את הראש ומרים את הגבות ושואל " מי זה מהם שי וניר ? ", " זה שהכניס אותך לדירה זה ניר וזה שנכנס לחדר זה שי.. מבין ". אדם מסמן לכן עם הראש ויוצא מחדר.

" שי.. ניר.. " קורא להם אדם  ואומר   " יצחק אמר שתבוא איתי לביתה של שרה "

" למה ? " שואל שי בספקנות . יכול להיות שיש שם את המסמכים הסודיים. כולם מסתכלים על כולם ומדברים בלחש " איך הוא יודע על המסמכים ?... ", "מה עוד סיפר לו יצחק...  "  ניר מתקרב לאדם ושואל בקול רציני " מה הוא רוצה שנבוא איתך, כידי לשמור אלך ? " ,  " כן " עונה לו אדם בהיסוס. ניר מסתכל אל שי ושניהם מורידים את הסדין השחור ואז אדם רואה שניהם בבגדים אזרחים ג'ינסים וחולצות שחורות. שי וניר מתקדמים לכיוון הדלת ומסמנים לאדם לצאת עם היד, אדם מתקדם לשניהם וכולם יוצאים מדירה.  במדרגות שואל שי את אדם " יצחק סיפר לך על הרעל ? " , "  איזה רעל ? " שואל אדם בתקווה להבין מה הוא רוצה ממנו, " רעל עקרבים... ", " מה ? "  שואל אדם תוך כידי שהוא מרים את הגבות,  " רעל העקרבים.  לכול חבר בארגון יש רעל עקרבים בזרת וכידי שלא יתפסו אותו חי, כול מה  שהוא צריך לעשות זה למשוך בזרת והרעל משתחרר והוא ימות במאירות לפני שתופסים אותו " . אדם חושב לעצמו " זה בטח. מה שעשתה שרה לעצמה " . כולם יורדים במדרגות ומסתכלים אחד על השני ורק השתיקה אומרת שכולם מתוחים ממה שהם צריחים לעשות.

 

הבית של שרה. 24:00

 

דלת נפתחת ,ניר שי ואדם נכנסים ורואים שהבית מבולגן, הכיסאות הפוכים , המגירות של הארון שנימצא ליד הטלוויזיה בחוץ שחלקם שבורות למחיצה, ספרים ומסמכים מפוזרים על הרצפה. " נירא שהם לא מצאו את המסמכים " אומר שי, " איך אתה יודע את זה ? "  שואל אותו אדם בחוסר הבנה ואז עונה שי  " כי הם הפכו את כול הבית במשך שעות "  "אז מה עכשיו" שואל ניר,  " נחזור לספר ליצחק מה שקרה כאן ?  " . אדם מסתובב בין המסמכים שעל הרצפה ורואה גלויה שמושכת את תשומת ליבו, הוא מרים אותה ורואה תמונה של הר החרמון, שבפסגה מסומנת בעיגול. אדם מתקדם לניר ושי ומראה להם את הגלויה ואומר להם " תיראו יש פה סימן של עיגול כמו במפה ששרה שלחה לי " אדם מוציא את המפה ומרה להם ששני הסימנים העגולים צבועים באותו טוש שחור.  אדם הופך את הגלויה ושלושתם רואים שכתוב משהו בכתב ידה של שרה.  "מצאתי מקום סודי בפסגת ההר לגלוש בוא ".  "אתם חושבים שבחרמון נמצא המסמכים ? "  שואל אדם את שי וניר בטון של תקווה, " שווה לנסות " עונה לו שי. שלושתם יוצאים מהבית בתקווה שהם ימצאו את המסמכים.

 

פסגת הר החרמון . 10:24 בבוקר

 

שלושתם מסתובבים בפסגה וחופרים חורים בשלג. " איך אנחנו אמורים למצוא מסמכים שבכול פינה יש רק שלג ? "  שואל ניר את שי ואדם ,  אולי אנחנו ,לא אמורים לחפש את המסמכים בתוך השלג, אלה את המקום הסודי " אומר אדם לשי וניר, ששניהם נידמו ממילותיו של אדם. " יופי של מחשבה " אומר שי לאדם. שלושתם משקיפים לכול הכיוונים. " אני לא רואה שום מקום סודי ? " אומר שי בטון מיואש.

" תזכרו מה היא כתבה.. מקום סודי לגלוש בוא.. " אומר אדם לשי וניר  , שי מחייך לכיוון של ניר ואומר " הוא יותר חכם ממך ניר", ניר מתעצבן ועושה לו תנוע מגונה, " יופי ילדים, אולי נמצא את מה שבאנו לקח מי פה " אומר אדם בטון עצבני, ניר ושי מובכים ממה שאדם אמר להם. שלושתם מסתכלים סביב ומשקיפים לאבר כול העמק ורואים בקתה נטושה שמחוסה בשלג שמובילה למורד ההר. " שרה את גאונה " חושב אדם לעצמו ורואה ששי וניר חושבים אותו דבר. ליבו גאה בה שרה אך עצוב שהיא לא איתו.  שלושתם הולכים לכיוון הבקתה. בהגעת לשם רוחות חזקות אחלו לנשוב, במאירות של הרוח שלושתם נכנסו לבקתה המחוממת. שם הם רואים שאין אף אחד אבל יש אש באחו מסוף החדר, ליד האחו יש ספריה וכיסא נדנדה, ובצד הימיני יש מיטה ובצד השמאלי יש מטבח קטן, שלושתם מתקרבים לכיוון האחו פתאום הם שומעים קול עבה שבה ומאיים מאחוריים " מה אתם עושים בבית שלי ? ". הם מסתובבים ואדם מזהה את האיש, זה שנתן לו את המכתב ומדליה של שרה. " אתה.. אתה זה שנתת לי את המכתב של שרה " אומר אדם בטון שמח ומבולבל " כן..  סופסוף הגתם לפה. לקח לכם הרבה זמן.. "  אומר הגבר המסתורי בטון עצבני,"מי אתה ?.. אתה לא חלק מהעקרבים " שואל ניר בסקרנות . " שמי דוד ואני האח של שרה, אחותי המנוחה"  עונה לו דוד הגבר המסתורי, " אח של שרה... שרה אמר לנו שאין לה אחים ואחיות, שהיא  יתומה "  אומר שי שהוא לא משוכנה, " אני אח שלה.. שרה לא סיפרה לכם. כי בקשתי ממנה לא לספר " עונה דוד ומתקדם לכוון שלהם,  " דוד.. שרה השאירה כאן משהו שניקח " שואל אדם בתקווה לקבל תשובה חיובית, " אתה מתכוון למסמכים הסודיים ? " שואל דוד בזמן שהוא מתקדם לספריה, " כן " עונים שלושתם בטון שמח, " לא.. המסמכים לא פה.. אבל היא השאירה פה תמנה, שהיא בקשה למסור אותה לך אדם " עונה דוד, שלושתם מיואשים ועייפים מכול החידות, " לי למה דווקא היא השאירה לי ? " שואל אדם בטון מבולבל, " כי היא ידעה, שאתה תעשה הכול בשבילה"  עונה לו דוד ואדם מחייך ואומר " היא צודקת. אני העשה הכול בשבילה " . דוד מוציא את התמונה מהספר התורה  ונותן לאדם. שלושתם מסתכלים בתמונה ורואים תמונה של ירושלים, אדם הופך את התמונה ורואה שכתוב בטוש השחור, ששרה שסימנה בעיגול במפה ובה גלויה, " זה המסע האחרון שלך אהובי... בית כנסת " המלך דוד ,ספריה 3 , מדף 5, ספר 5...  ". דוד אומר לאדם " אחותי צדקה בקשר אלך אתה באמת בנאדם מיוחד ", "תודה לך.. "  עונה אדם שדמעות יורדות מעיניו. הרוחות פסקו אחורי שעה ואז שלושת הגיבורים יצאו ליעד הסופי...

 

ירושלים. בית כנסת "המלך דוד " . 16:05                       

 

בבית הכנסת יש חלונות בצבעים שונים, יש 15 ספריות מסביב ובסוף החדר יש ספרי תורה גדולי שמחוסים בסדין כחול עם מגן דוד לבן, בחדר יש 100 ספסלים ובאמצע יש את הבמה של החזן , בבית הכנסת אין אנשים. אדם, שי וניר מתקדמים לספרייה שכתוב בתמונה באושר גדול, אדם מזיז את הספר ששרה כתבה עליו בתמונה, ורואה תיק שחור של מסמכים שכתוב עלו בכתב ידע של שרה " אוצר לאומי נא לשמור אליו בחייכם" . פתאום 5 ערבים נכנסים פנימה עם סכינים ורצים לכיוון של אדם, שי וניר.  ניר ושי מתקדמים לפני אדם ומוצאים את האקדחים שנמצאים במכנס מאחור ויורים לכיוון שלה ופוגעים בשלוש, השניים שנשרו רצים לכיוון של אדם, אבל שי וניר יורים עליהם לפני שהם מגיעים אלו. אדם מסתכל על שי וניר נושם לרווחה ומודה להם. " בוא ניקח את המסמכים ליצחק לפני שיבוא עוד ערבים " אומר שי. שלושתם צוחקים ואז יוציאם, שהמסמכים בידו של אדם.                       

                   

 

   סוף 

תגובות