פוסטים

רגע חושבים - באהבה לכולם

באהבה לכולם

טוב לעשות חשבון נפש מידי פעם, ובאמת לנבור בתוך העבר וההווה ולדלות משם את החרטות, ולהיות שלמים במה שאתם, במה שאתם מייצגים. אך לדעת לעמוד על טעויות ותעויות העבר על מנת להמשיך בדרך הכי נכונה עבורכם עצמכם ועבור הסובבים אתכם.
כולנו מושכים זכרונות מן הילדות, מן הנערות ואחר כך מן החיים הבוגרים והשגרתיים. כולנו זוכרים אך ממעטים לשכוח או מסרבים.
את כולנו מלוות דמויות מן הילדות, משפחה, חברים וקרובים. כולנו ספגנו אבדות כהנה וכאלה ומנגד חווינו שמחות ונצחונות אדירים. את כולנו אוהבים ואף אחרת, ולכולנו נקודות שפל ואור.
אך ישנם דברים אשר ילוו אותנו לכל החיים ומאד יהיה קשה למחוק אותם ואם בכלל. כולנו זקוקים לגישה חיובית מצד הסובבים אותנו על מנת שנוכל לצאת לדרך איתנים ולהצליח. ועוד מילדות מוקדמת אנחנו חווים מבטים, דעות ואמירות המיוחסות אלינו ועלינו. בחלקם אנחנו נזכרים ואף מבינים מה עומד מאחוריהם בגיל הרבה יותר מאוחר.
כולנו חווים כעסים והתמרדויות, והרי אנחנו נודדים בהתאם לגיל ותופעותיו. כולנו גוררים התמודדויות שונות אשר בחלקן אנו משתפים ואת חלקן אנחנו שומרים לעצמנו ומתמודדים לבד.
כולנו נולדים לשני הורים האמורים לעצב את אישיותנו ואשר בחרו להביא אותנו לעולם מבלי "להתייעץ איתנו" או עם שאר בני המשפחה.
ומה שקורה בתהליך התהוותנו כעוברים לא עבר שום התייעצות איתנו ופשוט אנחנו חומר בידי היוצר. ועם החומר הזה אנחנו נזרקים אל גוב האריות אל החיים האמיתיים.
וכאן המבחן הגדול של הסובבים אותנו, האם לקבל אותנו כמו שאנחנו או לנסות לשנות אותנו ואת מהותנו ולכפות עלינו את הדרך שלהם.
חלקנו שקטים ונחבאים לכלים, לא דומיננטיים ומסתפקים בלהביט מן הצד. מוצאים את עצמנו מגיל מאד קטן בסיטואציה בה אנחנו אמורים לרצות את האחרים ורק בגיל מאד מתקדם למעשה מבינים שנוצלנו.
קל מאד נכון והכרחי לתת לנו בקורות ועיצות, אך לקבל אותם בחזרה קשה מאד כי למעשה אנחנו אלה אשר שקטים ונחבאים ואמורים לספוג את כל אשר חושבים עלינו. אך כשאנחנו נבוא בבקורת או בתסכולים כלפי האנשים שהם יותר "גדולים" מאיתנו. אז הם יקבלו על עצמם את הזכות להיפגע ללא לאות.
כולנו שווים, העני והעשיר, בעל המעמד הגבוה או הנמוך, השמן או הרזה, החכם או הטיפש. ולמה, כי דרך ההתמודדות עם החיים הובילה אותנו אל המקום בו אנחנו נמצאים, ולפעמים גם מאבק ומלחמות שלנו כלפי עצמנו לא צלחו.
נכון להגיע לשלב בחיים וזה יכול להגיע בגיל מוקדם או מאוחר, להיות שלמים ומגובשים במה שאתם ובמה שאתם עושים. לשנות גישה ולהביט לחיים בעיניים ולומר להם-"זה אני, ואני מקבל את עצמי וזה מה שהכי חשוב לי בחיים".
לדעת שיהיו תמיד אנשים שידברו עלינו מאחורי הגב לרע או לטוב וזה בסדר כי הרי כולנו עושים זאת.
לפתוח דלת יותר גדולה לאנשים שבאמת אוהבים אותנו ולא לסגור את הדלת לאלה שממעיטים בערכנו. אלא להתמודד עם האמת הגדולה כפי שהיא, להיות מאושרים ולהמשיך הלאה.
אהבו את עצמכם והיו שלמים, כי כל אחד מכם הוא עולם גדול, הוא עולם ומלואו.

באהבה ענקית לכולם


אלי

תגובות