סיפורים

ההר הוליד עכבר

"ההר הוליד עכבר".   כתב אלי פרץ

 

מי הוא ההר ומי הוא העכבר?

מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי, כאשר יצא מבית המשפט אמר  ש"ההר הוליד עכבר", והבטיח גם ,ביום שנעצר, ש"הכול עורבא פרח", ואני ישבתי וניסיתי להבין מה בעצם התכוון לומר לנו מוטי שהוא מלכה של עיר בישראל . עיר שעברה המפואר הוא בזכות תושביה ולא בזכותו של אף מלך ,אפילו לא המלכה שמסתובבת ברחובות העיר לוס אנג'לס הלו היא קריית מלאכי, עם עורב מסוכן במכנסיו שבזמנו החופשי הוא פורח בין עובדות העירייה וצד בהן את צידו וכאשר יוצא הוא לשוח ברחובות העיר, גם אז עורב המכנסיים עומד הכן בפגשו אם חד הורית הזקוקה להנחה במיסי המלך.

עדיין לא הגעתי אל ההר שהוליד עכבר וזאת מהסיבה שהעורב הצליח להערים על הממונה על מערכת המשפט בישראל ונתן לה להבין שמשמעות המילים "עורבא פרח", היא שונה מהמובן שבו כל הדיוט בר דעת היה מפרש, אבל לנו מסתבר יש פרקליטות שראייתה לקויה, כשהשמש זורחת כמו היו הם מהלכים באפלה. ואני תקווה שכאשר הסהר שולט על שמי החלד, ישכבו לישון על יצועם ככל האדם, אולי בדרך זו יחסכו לנו מחדלים נוספים הנובעים מהליכה כסומא באפלה.

עורב המכנסיים של מלך הקריה הוא באותה מידה גם ערמומי וגם זהיר ולא הביא לעת עתה להתעברותה של אף עובדת או אם חד הורית, דבר שהיה גורם לפרקליטות לראות את האמת לאמיתה.(או שאני טועה והפעם שבה גרם לעובדת עירייה להתעבר הוא גם נשא אותה לאישה?).

אז מי הוא ההר שהצליח לעבר אי מי ולגרום לה ללדת עכבר? , אולי מלך הקריה נמשל להר שאנס את פרקליטות המדינה ואוי לכולנו מן ההתעברות המבישה ועל הילוד שהביאה לנו, עכבר קטן ולבן שמצא לעצמו ידיד שחור הלא הוא ולא אחר עורב המכנסיים.

תגובות