הודעות והגיגים

המלצה על ספר – הבוררים – ד"ר ישראל שמעוני, 364 עמ'

 

 

עו"ד מרסל חלימי, יו"ר המכון לבוררות בינלאומית יתרו, נבחר ע"י ממשלת ישראל לשמש כבורר בסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא חובר לבורר הפלסטיני ולבורר הגרמני בגרנדה, לאחר משאל עם בקרב הישראלים והפלסטינים אשר נתנו את ברכתם להליך, ויושבים שנתיים ומנתחים כל סוגיה וסוגיה בסכסוך האינסופי.

הספר מתאר את הקשיים איתם מתמודדים הבוררים ואת הסכנות הטמונות בהליך המבריק הזה, בצל האיום האיראני, מצד גורמים אינטרסנטים שמנסים בכל דרך לחבל ברעיון.

הסופר, ד"ר שמעוני, אמנם טעה פה ושם כאשר ניתן למצוא חוסר עקביות בין משפטים בחלק מהפסקאות, דימויים מוכרים מדי בשמות אחרים וכן חוסר שלמות בעריכה, בפרט בריבוי מירכאות  שלא לצורך, אך פגמים אלה בטלים בשישים לעומת הסיפור המבריק והאקטואלי.

 

בעיני, כבעלת עבר ארוך ועתיד קצר שאוהבת להגיע מהר לשורה התחתונה, השליש האחרון של הספר הוא השאור שבעיסה, יחד עם זאת הספר כולו מרתק. מה שכן, חשתי שהיה חסר קצת יותר פירוט לתהליך הבוררות עצמו, כלומר, למה הוחלט כפי שהוחלט ולא אחרת וכדומה.

 

ישראל שמעוני, ד"ר למשפטים, מייסד, בעלים ומנהל "יתרו" – מוסד לפתרון סכסוכים, כתב כאן מעין אוטוביוגרפיה המבוססת הן על המציאות והן על הדמיון.

השורה התחתונה: לו יהי!

 

תגובות