סיפורים

עזרה ראשונה ביחסים

 
 
 

עזרה ראשונה ביחסים

 

 

 

" איך חיי המין שלכם, הוא עדיין רוצה בך?"

 

צחקוק עצבני נשמע מעבר לקו והקדים את תשובתה המגומגמת של הצעירה:

" הוא...כן... אני משערת שכן..."

 

את השאלה שאל רן שריג ומבטיו רבי המשמעות נחו על דנה ספקטור, בת זוגו להנחיה ולחיים.  עיניה של זו הצטעפו, שפתיה נפשקו ברזי חיוכים והצופים בתוכנית  - כמו גם שלושת האורחים באולפן -  קלטו את המסר: חיי המין של שני אלה פורחים גם פורחים.

 

דקות ספורות לפני כן הציגה דנה, הצלע הנשית בהנחיה, את הפינה בתוכנית החדשה :

"לפינה הזאת קוראים 'עזרה ראשונה ביחסים' והצופים מוזמנים להתקשר לאולפן ולהציג שאלות בענייני יחסים וזוגיות",  ורן הזדרז להוסיף במבט רווי משמעות: "תארו לעצמכם שדווקא אנחנו, of all people, נייעץ בענייני זוגיות" . על תהייה  זו  - הכל כך במקומה -אתעכב בהמשך.

 

השיחה הטלפונית הראשונה התקבלה וקול נשי צעיר ונעים לאוזן בקע לאוויר האולפן:

 

"אנחנו זוג צעיר, ילדתי בת לפני חודשיים. מדי ערב הבית מתמלא בחברים של בעלי, הם יושבים בסלון, צופים בשידורי ספורט, מרעישים, שותים בירה... ואני לבד עם הילדה, לא זוכה לשום עזרה מצידו וקשה לי מאד...."

 

הבחורה השתתקה והמתינה לייעוץ המובטח. רן לא התמהמה  וענה בשאלה, השאלה  בה פתחתי את הדיווח הזה: "איך חיי המין שלכם, הוא עדיין רוצה בך?"

 

לו היה לי באותו רגע משהו כבד בהישג יד להטיל לעברו של רן הייתי מעמידה בסכנה את שלמות מסך הטלוויזיה.

 

הזמר ירמי קפלן, אחד משלושת האורחים באולפן (השניים האחרים היו השחקן מנשה נוי והדוגמנית אילנית לוי) התערב בשיחה  ואמר בקול מתרעם:

"מדובר באישה שילדה לפני חודשיים בלבד ! ", ואז פנה לצעירה שמעבר לקו:  "תשאירי אותו לבד עם הילדה ותצאי מהבית, לכי לחברה, לסרט, תני לו להתמודד לבד, הוא ילמד..."

 

הצעירה לחשה בקול קטן: " אני חוששת להשאירו לבד עם התינוקת..., לא יודעת אם אוכל לסמוך עליו..."

בעקבות דבריו של ירמי - או שמא בעקבות הערה שקיבל באוזניות - גמגם רן מעין התנצלות: "שתיתי קצת מקודם ולא שמתי לב מתי היא ילדה" .
אני משערת שלא התכוון למים או לקולה. האם שתיית משקאות חריפים לפני שידור חי של תוכנית חדשה בטלוויזיה מומלצת לשיפור כושר הדיבור, ההקשבה או שיקול הדעת?

 

כשהדחף שלי לרצוח את רן שכך במקצת, התחלתי להרהר בעצמי לאחר הלידה הראשונה. עברו מספר עשורים מאז, אך עדיין שמורה בזיכרוני העייפות המצטברת של החודשים הראשונים כשחבילת האושר המצווחת  הדירה שינה מעיניי, עדיין צרובים בזיכרון בשרי כאבי התפרים שהציקו באזור מסוים, עודי זוכרת את חיתולי הבד הצואים המושרים בגיגית ואת ערימות בגדי התינוקות המלוכלכים באמבטיה ואת אלה הנקיים המחכים לקיפולם על הספה בסלון. וגם זוכרת היטב את האיש שלצידי, טרוט עיניים אף הוא, בימים בעבודתו, בערבים רץ לערוך קניות ובלילות מתעורר מבכי התינוק ומסייע ככל יכולתו.

 

אבל רן, היועץ החדש לענייני יחסים, יהיה מעוניין בוודאי לדעת איך היו חיי המין שלנו אז . הרשו לי לדלג על הפירוט, התיאורים יהיו מצומצמים וחיוורים מכדי לעניין מישהו. כל מה שאני יכולה לציין כאן הוא שהייתה להם תקומה, אך נאלצו להתאזר בסבלנות.

 

אחזור עכשיו לצמד המנחים ולתהייה של רן לגבי כישוריהם לשמש יועצים לענייני יחסים וזוגיות, תהייה שכאמור הייתה כל כך במקומה.

כאחת שלא טרחה להתבוסס דרך קבע בביצת הסלבריטאות המקומית, לא זכיתי עד כה להכיר את רן שריג; את בת זוגו הנוכחית לחיים ולהנחיה, דנה ספקטור, יצא לי להכיר קצת יותר בזכות המדור שלה ב"ידיעות אחרונות" אשר קראתי מדי פעם, תערובת של שנינויות והתחכמויות שעד מהרה עייפתי ממנה. באותו מדור גם התוודעתי לבעלה ולבתה של דנה אשר ככבו דרך קבע בכתוביה של האישה והאם האוהבת.  אודה ולא אבוש, מ"ידיעות אחרונות" נפרדתי בשנים האחרונות ובאותה הזדמנות נפרדה גם דרכי מזו של דנה. והנה, הודות לתוכנית החדשה בטלוויזיה  התעדכנתי בעובדות הידועות לכל מי ידו על דופק הסלבריטאים:

 
דנה ורן השתתפו בתוכנית ריאליטי טלוויזיונית בשם "מחוברים" וכשם התוכנית הם התחברו גם התחברו, או, כפי שרן קרא לזה, "קרתה לנו תאונה והתאהבנו", ובעקבותיה דנה עזבה את בעלה, רן עזב את אשתו ואת בנותיו - או שמא היה כבר גרוש? לדקויות כאלה עדיין לא הגעתי, אך יש לי סבלנות, אם אמשיך לצפות בתוכנית החדשה אדע  בוודאי את כל פרטי הפרשה. רק אל תתפסו אותי במילה!

ודבר נוסף למדתי מהפרק בו צפיתי,התאונה בין דנה לרן קרתה באותה תוכנית ריאליטי נוכח פני האומה ואני פספסתי זאת, אפילו על קיום "מחוברים" לא ידעתי, (באיזה ערוץ זה היה? אולי אין לי אותו?)

 

אלה היועצים שאמורים להגיש עזרה ראשונה ביחסים במסגרת התוכנית "ערים" שפרצה החל משלשום לערוץ 2, לאחר הרצה ראשונית בערוץ 24 כמסתבר, ועל פי המובטח נזכה לצפות בה מדי ערב.

 

רן שריג הזכיר לי בדבריו את האמירה ש"הגברים ממארס, הנשים מנוגה" . אולי זה נכון ואולי לא, אין לי כל אפשרות לבדוק זאת, אך ישנם גברים רבים, לשמחתנו הנשים, שלמרות היותם ממארס בקרו גם בנוגה לפני שנחתו על כדור הארץ. אך יש גם אחרים, לדאבוננו הנשים,  שהגיעו לכדור הארץ ישירות ממארס, אך את מארס לא הצליחו  להוציא מהם.

 

ואולי הפיתרון ההגיוני ביותר הוא לשלחם חזרה למארס?

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות