סיפורים

איזה מזל אתה?

 איזה מזל  אתה?

 

   איזה מזל אתה?

   "עקרב" שיקרתי, כרגיל, כשאני נישאל את השאלה המטופשת הזאת.

   " יו או ידעתי!" צייצה ופקחה עיניים גדולות. אני תמיד משקר כשאני נישאל איזה מזל אני. בטח, מה אגיד? דגים? זה מזל זה?. ברגע שאני אומר דגים, מיד עולה בדמיון הקרפיון המיסכן שהוצא   מהמים. פיו ניפער וניסגר בניסיון לא למות מחוסר מה שהוא לוקח מהמים. הוא רק לא יודע שתיכף תבוא המכה על הראש שלאחריה יהפוך לקציצת דגים ברוטב מגעיל. זה מזל זה? עם מזל כזה אפשר לעשות רושם על הקציצה שמולי?. אוף, טעיתי בדימוי. קציצה זה לא דימוי טוב לזאת שיושבת מולי. קציצה מיד מוביל אותי לקרפיון, ההוא מהמזל שלעיל. זה מיד מוריד לי את החשק למה שאני זומם לעשות לה. בררר, נהיה לי קר רק מלחשוב על זה. טוב, לא קציצה. בסך הכל נחמדה. צוואר ארוך, תנוכים קטנים,שיער גלי. הדברים שאני אוהב. אני מרגיש שהיא מעוניינת, אפשר להגיע רחוק.

   השאלה שלה קצת הורידה מערכה ולכן ניסחפתי לכיוון הקציצה. כשבחורה שואלת אותי איזה מזל אני היא מיד מקוטלגת אצלי בתיקים של הלא רציניות. מה זה השאלה הפסיכית הזאת? ואם הייתי אומר טלה מצבי היה יותר טוב?. טלה זה רק צלעות. זה מזל זה? נתח מדמם של כבש מטומטם שלא ידע מאיפה זה בא לו והופ! הפך לצלעות בגריל. כמה תפוחי אדמה מסביבו, קצת פילפל, קצת מלח, כמה עלי דפנה וגבעול בזיליקום לקישוט. לך תילחם את המלחמות החברתיות עם מזל כזה!

   ניסיתי לחשוב על איזה מזל שכדאי לי להתביית כשאני משקר. מיד פסלתי את הגדי, מאותם סיבות שפסלתי את הטלה בתוספת הריח של העיזים שאני זוכר מאז שהתנדבתי באיזה קיבוץ עייף  בדרום. גם השור מייד ניפסל. לא שהוא לא ניראה טוב ואפילו כזה פראי וחזק אבל איך שהוא, כשאני חושב על שור מיד עולה לי המילה חמור. זה בטח מהמשפט שבתנ"ך על שור וחמור שחורשים יחד או משהו כזה. בקיצור, שוורים, עיזים וכבשים זה לא זה.  הבא בתור שבחנתי היה בתולה והוא עף מיד לאגף הפסולים.לא ניראה לי שבתשובה לשאלה ההיא מההתחלה אני אענה "אני בתולה". קודם כל אולי בתול. דבר שני, זה שקר גס. אולי אני לא איזה אריה אבל בטח לא בתול. איי, אריה נישמע מזל מעניין. אחרי הכל  מלך החיות. רעמה יפה,שאגה יצוגית. הו האריה  נישמע אח'לה מזל עד שניזכרתי בסרט שראיתי בערוץ הטבע. שם רואים את המלך יותר כמו סמרטוט. הוא שוכב לו ומשתזף בשמש. מידי פעם תופס איזו לביאה ותוקע אותה אבל הוא עצלן ותעבן  פחד. אם המזל היה מזל לביאה זה היה מזל מושלם. הלביאה, בלי כל הציוד הפירוטכני(רעמה,שאגה) עושה את כל העבודה. היא צדה. מטפלת בגורים ומגרשת את הבטלן שלא יפריע. טוב, אז גם אריה לא יתאים.

   הדלי נישלח  לאגף כלי הניקוי. הוא לא נישמע לי מזל מעורר. דלי ספונג'ה זה הדימוי. יאללה לזבל. הקשת הדליק אותי.מיד חשבתי על חץ בלב. זה מזל! שולח חיצים ללב ופוגע ישר בול. התלהבתי. היסתכלתי על הדמות של הקשת ומיד ירדה ההתלהבות שלי. ראיתם איך הוא ניראה? מן הכלאה של לוחם עם קשת ביחד עם חמור! איזה קשת זה? חמור חמורותיים.

הסתכלתי על מה שנישאר. לא הרבה. איזה בררן אני! יאללה, תבחר כבר! מה אתה עושה עניין מכל דבר! טוב. מאזניים. אני מביט על הציור וניזכר בתימני מהמכולת שם בשכונה. היו לו מאזניים דומות לציור והמנייאק הזה הייתה לו משקולת קבועה על אחת הכפות. אף פעם לא הבנתי למה. וכשהיה שוקל משהו היה שם את הסחורה בכף השנייה ורק אז מאזן עם המשקולות שהיו לו שם מאחור. עד שמישהו הסביר לי שהתימני הגנב משתמש במאזניים לא מאוזנות. כך הוא דופק את הקונים ולכן לא מוריד את המשקולת עד שהוא לא שם משהו בכף השנייה. טוב, אז מאזניים ניפסלו ולו רק בגלל התימני. אני לא גזען אבל הקבלה לתימני לא תוסיף לי נקודות. במיוחד כשבצד השני מצפים שאני אשלם על הדרינק והטוסט.

  התאומים השמנמנים? ניראה כזה ילדותי ורגע, רגע, מה הם לובשים? חיתולים?. לא, לא, לא, אני לא הציג את עצמי כתינוק מחותל. אולי זה יתאים לבנות שרוצות להיות אימהיות אבל לא איתי! אני פה הגבר! לא איזה תינוק מחותל!.

   נותרתי עם סרטן  ועקרב. שניהם ניראים לי בסדר. שתי חיות די דומות וניראות מפחידות ומסתוריות. מסתתרות מתחת לסלעים ומצפות לטרף. סרטן? עקרב? סרטן? עקרב? קשה להחליט. טוב, מה שעזר  לי לבחור היה זיכרון רחוק מקלאב מד, שם הגישו סלט סרטנים. סלט ? לא יקום ולא יהיה. אף פעם לא שמעתי על סלט עקרבים. זהו החלטתי. עקרב. ככל שאני מגלגל את זה ברור לי שזה המזל הנכון. עקרב הוא כזה מפחיד, מסתורי. ויש לו את הזנב הזה עם השפיץ. או אה, זנב עם שפיץ זו תוספת לא רעה בכלל. ככה הוא מתקרב לקורבן, שחושב שזה סתם סרטן,  כי הם קצת דומים מלפנים ואז הממזר דופק לו בראש עם הזנב שהוא מחביא שם מאחור. יש לו גם איזה ארס שם בתוך השפיץ אחרי שהוא עוקץ, הקורבנה קצת מסטולה. נכון, קראתם נכון, כן, קורבנה. מה יש לי לעשות עם קורבן?. זה המצב הנכון של הקורבנה אחרי שהישקעתי  בדרינק ובטוסט.

   ניכנסתי לויקיפדיה לבדוק קצת על המזל החדש שלי. שלא יפתיעו אותי עם איזו תובנה רוחנית. זהו, הישתכנעתי לגמרי!  איזה תאורים! מגנטיות, כוח רצון,יצריות, בעל רגשות סוערים ועם זאת בשליטה עצמית גבוהה!. מה יכולתי לבקש יותר? רגע, רגע, מה עוד כתוב כאן? " העקרב הזכר  עשוי להיות בן זוג לוהט שיעשה הכל כדי שבת זוגו תענה ליצריותו. ממש מפעל הפיס. לא יכולתי לבקש יותר. התחלתי להשתכנע שיש משהו בעניין הזה של המזלות. אולי הן צודקות, כל הבנות הרוחניות שמקשקשות לי על עניין המזל?. כן, יש משהו ואפילו יותר ממשהו. יש בזה ממש אמת צרופה. אין, אי אפשר בכלל בלי המזל. זהו, אני עקרב! וכדאי לכם להיזהר. העקרב הוא נוטר ונוקם והוא אויב מסוכן. אופיו נקמני והוא לא שוכח. הבנתם את זה? לא מאמינים? הכל כתוב בויקיפדיה. ואתן בנות, כדאי לכן לקרוא את החלק על מיניות העקרב.

 

הזכויות שמורות לחיים שוקרון     

תגובות