ראיונות

זרקור (49) עם פאני גלר

 
האישה עבורי (להבדיל מהגבר) היא רוחנית גבוה יותר והקשר הרוחני שלה כלפי אלוקים הוא קשר יציב וחיבור מתמיד. ועל כן היא מסוגלת להגיע לגבהים גדולים יותר גם בכוח הנפשי שבה להבין את פרטי הפרטים של החיים.

 

1-ההארה חוזרת ומופיעה ברבים משיריך. רגע אחד שבו מובהרת מהות החיים. האם כך זה קרה אצלך?

שירי באים מתוך הרוח והנשמה שפועמת בי בכל הזמן שאני כותבת, בעצם בכתיבת שיריי אני חשה שהרוח הנשמה שבי מתנשאים לגובה רב מה שאני לא חשה בחיי היום יום שלי ועל כן מילות שיריי באים ממקום מאוד גבוה.

בשבילי זו ההארה רוחנית גבוה שהיא משוכתבת בכל שירי.

ואכן בשיריי אני עוסקת במהות החיים הרוחניים.

 

2-מהן התובנות שהגעת אליהן ברגע זה של הארה. מה הואר לך. 

ברגע של כתיבת שיר לרוב גם אני איני מבינה את מהות המסר שאני רוצה להעביר. בתום כתיבת השיר אני קוראת אותו שוב ושוב ומבינה בדיעבד את המסר של אותה ההארה. ידיעת המסר בשבילי הן כלי להבין את החיים בצורה הכי אמיתית שיש.
 
 

3-באיזה אופן התובנות הללו מסייעות לך ולכל אחד אחר להתמודד עם קשיי החיים.

התובנות מביאות אותי אל מדרגה רוחנית לה אני נשגבת לראות את המציאות

באור נכון. בעצם זה אומר לי שלא כל מה שאני רואה בעיניי זו האמת היחידה והסיבה הנכונה, אלא שיש רבדים עמוקים יותר באורח החיים אשר לעיתים לא מובנים לנו, ודרך השירים שלי אני רואה את הרובד העמוק שמסייע לי להתמודד עם קשיי היום יום.

 
 

4-האהבה גם היא מוטיב החוזר אצלך רבות, כיצד האהבה משפיעה על נפש האדם לדעתך. 

אהבה לפי לדעתי זו רוחניות גבוה נטו שבה אני משתמשת בכל הפלטפורמות

של החיים, וברור מאליו ששימוש נכון באהבה כזו משפיע על נפש האדם בצורה חיובית הן כלפיי והן כלפי החברה שאני חיה בה.

 

 

5-בין יתר המסקנות העולות משיריך, צפה דמותה של האישה וכל הכוח שבה. מהי האישה עבורך. 

האישה עבורי (להבדיל מהגבר) היא רוחנית גבוה יותר והקשר הרוחני שלה כלפי אלוקים הוא קשר יציב וחיבור מתמיד. ועל כן היא מסוגלת להגיע לגבהים גדולים יותר גם בכוח הנפשי שבה להבין את פרטי הפרטים של החיים.

ולכן לפי דעתי האישה היא רכה ועדינה יותר הן בנפשה והן בקולה עובר בצורה כל שהיא לדרך כתיבת השירים שלה

 

6-מה דעתך על הפמיניזם? 

הפמיניזם עבורי הוא בעצם אך ורק במוטב הרוחני שבו יש שוויון מוחלט בין הגבר לאישה שזה מתבטא בכל השירים שלי במובן הגשמי של הפמיניזם ואני רואה שלא תמיד יש שוויון.

 

7-מה מקומם של הגברים בחיי האישה? 

הגברים הם מרכיב מאוד חשוב בתודעת האישה.  הגבר הוא חלק מהשלמות היוצאת לפועל של  אתגריה ורצונותיה של האישה וזה אומר שהם חלק נכבד משלמות האישה. הכוונה ליחסי גומלין של שני בני הזוג לטוב ולרע.

 
 

8-אני חשה מיצירותיך הכתובות סוג של קבלה, הפנמה של המציאות כלשהי וקבלתה באופן מלא. האם זה כך? 

אכן כך שעצם העליות והמורדות בחיי הם תהליך של בניה עצמית ואני מקבלת את זה באופן מוחלט שזה הדבר הטוב ביותר עבורי שאם לא כך לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי היום (שלמות פנימית).

 
 

9-איך את מתמודדת עם בעיותיך שלך. 

בקושי היומיומי והתמודדות מול מכשולים שונים הנקרים לדרכי אני לומדת לראות בכל דבר אך ורק את הטוב ואת היופי. עם השנים למדתי לזהות בזמנים קשים את החיזוק הרוחני.

 
 

10-ספרי לנו על עצמך.

בשנות ה-60 הגחתי לעולם כתינוקת יפיפייה לאחר שכל 9 החודשים אימי הייתה בחרדה שיגיח לעולם בן ויצטרכו לעשות ברית מילה. אבי היה קומוניסט ברגע שהגחתי לעולם אבי, כך אימי מספרת, נאלם בדום שתיקה לתינוקת היפיפייה שנולדה. עם לכת השנים התבהר שאני בעצם טרזן המטפס על עצים ולא ג'יין כפי שכולם מכירים. הדמות המטפורית הזאת בעצם באה לשקף את מי שאני לאורך כל החיים משלב הילדות ועד לבגרות. עם כל הקשיים בחיים, שמרתי על שמחת חיים ולעולם לא נתתי לחיים להכשיל אותי.

כיום הנני כותבת שירה ומשקפת בה את העבר, ההווה והעתיד. הכתיבה היא המשמש עבורי מעין משפך של אור שמגיע אלי בדרכים לא מוסברות. 

 

 

11-מה מקומה של משפחתך בחייך. 

בני ביתי משמשים לי כוח עזר וכוח חיות הם תומכים בי בכל דרך אפשרית שניתנת לי על מנת לאפשר לי (פנאי לעסוק בכתיבה) להוציא את מה שבי בצורה הכי טובה שאפשר , קרי- כתיבת שירי.

 

 

12-מהי הכתיבה עבורך.

הכתיבה עבורי היא מעיין הנובע מתוכי ונשפך כנהר הנופל למפל בזרימה גועשת ועוטפת כל חלקי אברי גופי ונפשי ואני חשה התרגשות עילאית מדהימה השירים שאני כותבת הם בעצם המהות שבי.

 
 

13-האם זו גם דרך להפיץ את התיזה שלך לגבי החיים. 

כן, שכל אחד יכול לקחת את התזה הזו למקום ששיך לו.

 

                 חמשת היצירות שפאני אוהבת במיוחד:

 

נתת לי משימה מאוד קשה לבחור חמישה יצירות אהובות עלי. לדעתי, אין יצירה שאיני אוהבת בכל שיר יש איזה חלק קטן ממני. השיר נולד בתוכי עם כוח עז עם וזרימה גועשת, הוא פורץ את כל הגבולות מעומק לבי.

כתבתי על חמישה שירים אבל מתוך 600+ יש עוד המון שעליהם יש לי מה לאמור.

 

"בד שיפון" ביצירה זו אני מתארת אישה שעטופה בד שיפון רך ועדין מאוד

אך בעזרת הרכות של הבד האישה חשה את הכוחות שפורצים ממנה

בשיר זה אני מתארת עד כמה האישה יכולה להיות חזקה ומלאת אהבה.

 

"שני נהרות שני אנשים" ביצירה זו מנסה דרך מטאפורה לתאר שני אנשים שונים שמתחילים את החיים ובאיזה פרק זמן חשים בסדקים ולא שמים לב מה קיים בניהם כשכל אחד מחפש חיים חדשים.

 

"גזע העץ" זו יצירה שמספרת על אישה ועל צמיחתה מזירעון קטן ועד צמרת של עץ יציב עם גזע ענק. המטאפורה בשיר מגלה את הדמות של נמלים ולהם העץ מספר את הסודות העמוקים,כך גם את הרגעים שאנשים על הגזע את שמותיהם חורטים וברגע של כעס על גזע בועטים .

 

"הצלחה גדולה" זה שיר המספר טיפה על חיי לאן אדם יכול ליפול ואיזה כוחות יש בו לצאת על מנת לחוש את האור ולחיות בחשיכה. לדעתי האדם צומח מתוך כאב עז וקושי רק משם יש אפשרות לאדם לצמוח ולהבין מה אלוקים טמן בתוכו.

 

"העבר מביא חיים חדשים" השיר מסביר שאדם עם השנים לומד לחיות עם העבר ודרכו האדם לומד לבנות חיים חדשים ולא להישאר בתוך העבר אלא לקחת את העיקר ולהמשיך ללכת קדימה אל האושר האין סופי.

 

תגובות