הודעות והגיגים

תיק דבקה

מי אנחנו

תיקדבקה החל להופיע ב-28 במאי 2000, בשני אתרים, ובשתי שפות: עברית, ואנגלית.

מיד עם הופעתו פרסם תיקדבקה שתי תחזיות: בקרוב תפרוץ מלחמה ישראלית-פלסטינית. אל קעידה יתקוף באמצעות מטוסי נוסעים חטופים את מגדלי התאומים בניו-יורק ושורה של מטרות בוושינגטון.

המלחמה הישראלית פלסטינית פרצה בספטמבר 2000, חמישה חודשים לאחר פרסומם הראשון של דברים אלה.

ב-9 בספטמבר 2001 תקף אל קעידה במטוסי נוסעים חטופים את מגדלי התאומים בניו יורק ואת הפנטגון בוושינגטון.

מאז, במשך 10 שנים של הופעה רצופה, וכיסוי המתמשך מסביב לשעון (24 שעות ביממה), מחזיק תיקדבקה בעמדת בכורה בישראל ובעולם בדיווח ראשוני ובלעדי בשלושה תחומים עיקריים:

  1. ההתפתחויות הפוליטיות והמדיניות העיקריות, ברחבי העולם ובישראל, תוך שימת דגש על המזרח התיכון, והמפרץ הפרסי.
  2. זירות המלחמה השונות ברחבי העולם
  3. טרור
  4. איסלאם רדיקאלי

כל החומר מוגש לקורא מזווית הראייה של ניתוח מדיני, צבאי, ומודיעיני

צורה זו של הגשת החומר, יחידה מסוגה בכל עולם התקשורת בישראל ובעולם, הקנתה לתיקדבקה בעברית ואנגלית, מידי יום, מאות אלפי קוראים ברחבי העולם.

כיום, לפי גוגל Google Analytics, קוראים מידי יום את תיקדבקה בעברית ב-161 מדינות, וב-4505 ערים ברחבי העולם, עשר הערים בהן האתר נקרא ביותר הן: גבעתיים, תל-אביב, רמת גן, חיפה, בני ברק, ירושלים, ניו יורק, פתח תיקווה, לוס אנג'לס, ובאר שבע.

האתר באנגלית DEBKAfile נקרא כל יום ב-216 מדינות, ולמעלה מ-13,000 ערים ברחבי העולם. עשר הערים בהן האתר נקרא ביותר: ניו יורק, לוס אנג'לס, גבעתיים, לונדון, תל-אביב, ברוקלין, טורונטו יוסטון, סאן פרנסיסקו, שיקאגו.

תיקדבקה הוא כלי התקשרות המצוטט יותר מכל כלי תקשורת ישראלי אחר בעיתונות המזרח תיכונית, כולל העיתונות האיראנית

במשך השנים זכה תיקדבקה בשורה של פרסים ואותות כבוד בינלאומיים שציינו ושיבחו את הצורה המיוחדת של הגשת החומר והניתוחים שלו.

מהיום הראשון להופעתו ועד היום תיקדבקה הוא אחד מאתרי החדשות הבודדים בעולם השומר על עצמאות מוחלטת, איננו קשור לשום גוף פוליטי או כלכלי, והוא גוף עצמאי המכסה את עצמו, איננו נזקק לעזרה כלכלית, ומממן את פעולותיו מהכנסותיו בלבד.

העורך הראשי של תיקדבקה ושל השבועון דבקה-נט-וויקלי DEBKA-Net-Weekly, הוא גיורא שמיס העורך הראשי של תיקדבקה בשפה האנגלית היא דיאנה שלם.

תגובות