הודעות והגיגים

אובמה חלש גרעונותיו עשרות טרליונים--יחד עם הילארי הטפשה מדרדר את עצמו לחיסול

נשיא אפגניסטן קרזאי תוקף בחריפות את ארה''ב, ומצטרף לציר סעודי-פקיסטני נגד אובמה 
המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה
יום שבת, טז סיוון תשע"א, 16:46, 18 ביוני 2011
נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי: הפסקתי לומר תודה לאמריקנים

במפנה דרמטי באפגניסטן, יצא נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, בעל בריתם העיקרי של האמריקנים ונאט''ו במלחמה נגד הטאליבן ואל קעידה, בשבת 18.6, בצורה הפומבית הגלויה ביותר האפשרית נגד ארצות הברית. קרזאי האשים את ארה''ב בקיום מו''מ חשאי עם הטאליבן מאחורי גבה של קבול, ובפיזור חומרים כימיים המזהמים את ארצו ומרעילים את האוכלוסייה. בכך הצטרף קראזי לצמרת הסעודית, לצמרת הפקיסטנית, ולשורה של מנהיגים מוסלמיים אחרים, אשר לא רק מותחים בחודשים האחרונים ביקורת חריפה ביותר על המדינות האמריקנית בעולם המוסלמי, אלא גם מרחיקים את עצמם ממשל הנשיא באראק אובמה. 
בדברו בפני משתתפי הוועידה הבינלאומית של צעירי אפגניסטן, אמר קרזאי: 'אתם זוכרים שלפני כמה שנים אני הייתי אומר תודה רבה לזרים (האמריקנים ונאט''ו) עבור עזרתם' (במלחמה). 'כל דקה היינו מודים להם'. 'אבל עכשיו הפסקתי לומר זאת, מלבד כאשר ספאנטה ( ראנג'ין ספאנטה Rangin Spanta, יועצו לביטחון לאומי של קרזאי), מכריח אותו לומר תודה רבה'. ציטוט המקור: You remember a few years ago I was saying thank you to the foreigners for their help, every minute we were thanking them. Now I have stopped saying that, except when Spanta forced me to say thank you.
'הם (כלומר, האמריקנים ונאט''ו) נמצאים כאן בגלל המטרות שלהם בלבד, והם משתמשים באדמה שלנו (כלומר,בעם האפגאני), כדי להשיג זאת', תקף קרזאי בחריפות את האמריקנים. ציטוט המקור: They’re here for their own purposes, for their own goals, and they’re using our soil for that.
'כל פעם שהמטוסים שלהם טסים הם פולטים עשן והם זורקים פצצות שבתוכן ישנם חומרים כימיים'. המשיך נשיא אפגניסטן. 'אנשים שלנו נהרגים אבל גם הסביבה שלנו נפגעת' (מזדהמת). ציטוט המקור: Every time when their planes fly it makes smoke, when they drop bombs they have chemical materials in them, our people get killed but also our environment is damaged. באפגניסטן פועלות 140 מדינות, אמר קרזאי, אנחנו רוצים לדבר אתן על הדברים האלה, 'מאחר ויש לכך תוצאה שלילית (מזיקה), על סביבתנו, בעלי החיים והאנשים שלנו'. '..הם לא צריכים לחשוב שאנחנו לא מחונכים, ואיננו יודעים דבר'. ציטוט המקור: …all these things because this has a negative impact on our environment, our animals, our people... They should not think we are uneducated and do not know anything
המקורות של תיקדבקה מציינים, כי דברים חריפים אלה ומהלך פתאומי זה של קרזאי בא בגלל שתי סיבות עיקריות:
1. קרזאי חושד כי במגעים החשאיים ישירים המתקיימים כבר חודשים בינו, פקיסטן, ממשל באראק אובמה  ובין הטאליבן לסיום המלחמה, החליטו האמריקנים לעקוף את איסלמבאד ואת קבול ולנהל מו''מ ישיר משלהם עם הטאליבן, מבלי להתחשב בעמדה הפקיסטנית והאפגאנית.
דבר זה משתמע מצורת הצגת הנושא על ידו. 'שיחות שלום מתנהלות עם הטאליבן', אמר קרזאי, 'הצבאות הזרים (כלומר, נאט''ו) ובמיוחד ארה''ב מתקדמות בראש המו''מ הזה'. ציטוט המקור: Peace talks are going on with the Taliban. The foreign military and especially the United States itself is going ahead with these negotiations
'שיחות השלום בין הממשלה האפגאנית והטאליבן עדיין אינן מבוססות על תוכנית מסוימת או מגעים פיזיים (כלומר, פגישות), ישנם מגעים'. ציטוט המקור:The peace negotiations between (the) Afghan government and the Taliban movement are not yet based on a certain agenda or physical (meetings), there are contacts established. כאן עצר קרזאי ברמזו, כי כל הדברים שהוא נמנע מלעשות עד עכשיו במגעיו עם הטאליבן, הנציגים האמריקנים המשתתפים במגעים עם הטאליבן כבר מבצעים.
אחד הסימנים החיצוניים הבולטים למהלכים האמריקנים בסוף השבוע, הייתה החלטה שאושרה ביום ו' 17.6 פה אחד במועצת הביטחון של האו''ם, להוציא את הטאליבן משתי החלטות קודמות המגדירות את אל קעידה והטאליבן כארגוני טרור עליהם מוטלות סנקציות.
המקורות של תיקדבקה מוסרים כי גם פקיסטן וגם אפגניסטן סבורות כי החלטה זו משרתת את המדיניות האמריקנית המפרידה עתה, חודש ומחצה לאחר חיסול בין לאדן, בין שני הארגונים כאמצעי להוצאה מהירה של הכוחות האמריקנים מאפגניסטן. החלטה זו מחלישה את מעמדן של קבול ואיסלמאבאד, מול הטאליבן.
2.
 ההערכה פקיסטנית-אפגאנית זו הביאה באחרונה לחיזוק התיאומים בין ריאד, קבול, ואיסלמאבאד. אפשר לראות בדברי קרזאי בשבת כהכרזה פומבית על הקמת ציר שני המתנגד לאמריקנים בעולם המוסלמי, לאחר שקודם לכן סעודיה שכנעה את מדינות המפרץ הפרסי המאורגנות במועצה להגנת המפרץ ה-GCC, לנהל ביחד מדיניות חוץ וביטחון נפרדת מזו של ארה''ב במפרץ הפרסי וכלפי המרד הערבי. 
עוד מציינים המקורות של תיקדבקה כי דבריו של קרזאי באים שבוע בלבד לאחר שביקר באיסלמאבאד (שישי-שבת 11.6-10), ונפגש שם עם ההנהגה הפקיסטנית שהיחסים שלה עם ממשל אובמה מצויים במשבר עמוק עקב חיסולו של אוסמה בין לאדן.
לפי כמה מקורות יודעי בבירת פקיסטן נפגש קרזאי בחשאי בעת ביקורו  גם עם נציגים סעודיים בכירים.
המקורות שלנו מציינים, כי אם אכן פגישות סעודיות-אפגאניות אלה אכן התקיימו, פירוש הדבר שסעודיה הציעה לקרזאי,כפי שהציעה קודם לכן בפברואר לנשיא מצרים המודח חוסני מובראק, וכפי שהציעה באחרונה לכת הצבאי המצרית, ולמנהיגי פקיסטן, לתת להם כל סכום כסף ועזרה צבאית שוושינגטון תחליט להפסיק להעביר להם. 
 

תגובות

תגובתך נשמרה