הודעות והגיגים

המצב בלבנון

הערכות מודיעין: אסד לא יכול לדכא יותר את המרידה. 7 מיליון סוריים מעורבים במרד 
המקורות המודיעיניים והאיראניים של תיקדבה
יום שבת, כו ניסן תשע"א, 21:28, 30 באפריל 2011
אסד כבר אינו יכול לדכא את המרד נגדו

לאחר ההפגנות והקרבות בסוריה בסוף השבוע, בהם נהרגו למעלה מ-100 איש,ההערכה המודיעינית במערב היא, כי נשיא סוריה בשאר אסד חצה כבר את הנקודה בה הוא עדיין יכול היה להגן על משטרו, ומכאן המרד נגדו ומשפחתו רק יתרחב, ויהפוך למרד צבאי. 
המקורות המודיעיניים אומרים כי כיום ישנם בין 6 ל-7 מיליון סוריים, המהווים למעלה משליש מאוכלוסיית סוריה (26 מיליון), אשר הצטרפו להתקוממות, וכי קרוב ל-30 אחוז משטחה של סוריה, בצפון, מרכז, חוף הים התיכון, ודרום סוריה, כולל חגורת העיירות והשכונות מסביב לדמשק, מוחזקים על ידי המורדים. למשטר אסד אין עתה יחידות צבא נוספות אותן הוא יכול להטיל למערכה נגד המורדים, מבלי שהוא יחשוף את שלטונו בפני הצטרפות חלקים נוספים של סוריה למרד.
ראש ממשלת טורקיה טאייפ ארדואן שלח בסוף השבוע משלחת של ראשי גופי המודיעין הטורקיים לדמשק ואשר נפגשה עם נשיא סוריה בשאר אסד. המסר שהמשלחת הטורקית הביאה לאסד היה כי אי אפשר להמשיך כך, ואם מרחץ הדמים בסוריה בקרב האוכלוסייה האזרחית יימשך בקצב כזה כפי שהיה בשבוע האחרון, כ-800 הרוגים, ההערכה הטורקית כי משטר אסד בסוריה לא ישרוד. 

המשלחת הזו נשלחה לדמשק לאחר שביום ו' 29.4, התכנסה הצמרת המדינית והמודיעינית הטורקית לדון במצב בסוריה. בדיון השתתפו בין השאר שר החוץ הטורקי אחמט דאווטוגלו Ahmet Davutoglu, שר הפנים עוסמן גונז Osman Gunes, סגן הרמטכ''ל הטורקי גנרל אסלן גונאר Gen. Aslan Guner, ראש מוסד הביון הטורקי ה-MIT, חאקאן פידאן Hakan Fidan, ושגריר טורקיה בדמשק עומר הונהון Omer Onhon. לאחר הפגישה, עדכן עומר הונהון פקידים אמריקנים ואירופאים על המצב בדמשק. מקורות בוושינגטון המתמצאים בתוכן העדכון מוסריםכי הוא היה פסימי ביותר, וכי גם ממנו עלתה ההערכה כי אי אפשר לעצור יותר את ההתקוממות נגד אסד. 
בשבת 30.4 בבוקר, דיווחו המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה
נשיא ארה''ב באראק אובמה חתם ביום שישי 29.4, על צו נשיאותי המטיל סנקציות על קצינים וראשי מודיעין ממשפחת אסד וממקורביה לאחר שלוושינגטון הגיע מידע מודיעני כי בתוך משפחת אסד ובצמרת הצבא הסורי מתארגנת הפיכה צבאית נגד אסד. 
הקושרים שבראשם עומד אחיו הצעיר של בשאר אסד, הגנרל מאהר אסד Maher Assad, מפקד המשמר הרפובליקני הנשיאותי הסורי והדוויזיה מס' 4, והאיש העומד בראש הכוחות הסוריים המדכאים את המפגינים והמתקוממים הסוריים, סבור בניגוד לאסד עצמו, כי יש להפעיל כוחות צבא ואמצעים נוספים קשים יותר נגד המתקוממים ולחסל אותם פיזית לפני שייהפכו לכוח מזוין משמעותי. מאהר אסד סבור כי בהתרחשות כזוייווצר בקרוב בשטח מצב של תיקו בין המתקוממים לבין השלטון בדמשק. אם המקומיים יצליחו להקים בערים השונות בסוריה תאים צבאיים, זו רק שאלה של זמן עד שתאים מזוינים אלה יקנו להם אחיזה בבירה בדמשק. המקורות הצבאיים של תיקדבקה מציינים כי ביום שישי תקפו כבר קבוצות מזוינות של המתקוממ

תגובות

תגובתך נשמרה