הודעות והגיגים

עוד הפתעות מחכות לצבא והוא נרדם בשמירה

צוד אחר אנשי מודיעין סוריים ושל חיזבאללה שחדרו דרך מ'גדל שמס לגדה המערבית 
המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה
יום חמישי, טו אייר תשע"א, 07:19, 19 במאי 2011
שורפים את דגל ישראל במעבר ארז

צה''ל ושירותי הביטחון הישראליים עורכים בימים האחרונים מצוד נרחב בגדה המערבית, אחר לפחות חמישה או שמונה קציני מודיעין סוריים ושל חיזבאללה, אשר עברו ביום א' 15.5, את גדר הגבול ברמת הגולן, נכנסו ביחד עם ההמונים הפלסטינים למג'דל שמס, ומשם הועברו על ידי סייענים שחיכו להם לערי הגדה המערבית. 
המקורות ללוחמת טרור של תיקדבקה מוסרים, כי ההערכה המודיעינית היא כי קצינים סוריים ושל חיזבאללה אלה נקלטו על ידי רשתות טרור של החמס וחיזבאללה הפועלות בערי הגדה, אשר הכינו להם תעודות מקומיות ומקומות מחבוא. החמס והחיזבאללה מייעדים את רשתות הטרור האלה לפעולה רק בשעת התרחשות מצבים צבאיים קיצוניים, כמו התלקחות צבאית לאורך גבולות ישראל עם סוריה, לבנון, ורצועת עזה.
אולם עצם בואם של אנשי המודיעין הסוריים ושל חיזבאללה לגדה מעיד על כך כי נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך, לאחר אירועי מג'דל שמס, בביצוע האיום שלו נגד ישראל שהושמע ביום שלישי 10.5 בדמשק, על ידי מקורביו, כי אם לא יהיה שקט ויציבות בסוריה, לא יהיה גם שקט ויציבות בתוך ישראל. 
המקורות שלנו מציינים, כי סוריה וחיזבאללה אף פעם לא החדירו בבת אחת מספר גדול כזה של אנשי מודיעין לגדה. בדרך כלל הוחדרו, בעיקר דרך הגבול המשותף בין ישראל וסוריה באזור חמת גדר, קציני מודיעין בודדים. נתיב ההברחה העיקרי מסוריה לגדה המערבית עובר דרך וואדי חרמייה, המשתרע מרמת הגולן ועד לרמאללה. בחלקים הצפוניים שלו הוואדי הוא כל כך צר, מתפל וחשוך, עד כי חיישנים אלקטרונים אינם יכולים לשדר ממנו, וקשה מאוד להבחין בתנועה של אנשים המתנהלת בתוכו.
אולם השבוע נסעו קציני מודיעין אלה בנוחיות בכבישים הראשיים של ישראל והגיעו לגדה בתנאים הרבה יותר  מרווחים.
השימוש באירועי חציית הגבול במג'דל שמס, כדי להחדיר אנשי מודיעין לגדה המערבית, היא הוכחה נוספת למידת שיתוף הפעולה בין המודיעין הצבאי הסורי, מנגנון הביטחון המיוחד של חיזבאללה, והמנגנונים הצבאיים של החמס, והארגון לשחרור פלסטין-המפקדה המרכזית של אחמד ג'יבריל, באירועי יום הנכבה, ובאירועים העתידיים, לאורך גבולות ישראל עם סוריה, לבנון, ועזה. 
הצלחת האירועים האלה וההפתעה בה צה''ל נתפס כאשר הוא אינו מוכן אליהם, הביאו את הגורמים האלה למסקנה כי צריך לנצל מה שיותר את גורמי ההפתעה וחולשת צה''ל, לפני שבישראל יימצאו פתרון לבעיה זו ויכינו כוחות שימנעו את חציית גבולות ישראל. ההערכה של גורמי מודיעין מערביים, כי אין פתרונות מהירים לבעיה של חציית הגבולות על ידי המונים, וכי לצה''ל ייקח זמן רב עד שיוכל להתארגן למנוע אותן.
אמנם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והרמטכ''ל רב אלוף בני גנץ אמרו כמה פעמים בימים האחרונים כי הם נתנו פקודות לצה''ל 'להגן על הגדרות' ולא לאפשר חצייה וחדירה נוספת של הגבול, אולם הצהרות ופקודות לחוד, והמציאות בשטח לחוד. בשלב זה אין בידי צה''ל כיום פתרונות טקטיים כצד לעצור חדירות כאלה. 
המקורות המודיעיניים והצבאיים של תיקדבקה מדווחים, כי בידי צה''ל מידע המראה כי המודיעין הצבאי הסורי כבר פועל להכנת הפגנות וחציות נוספות של הגבול החל מ-5 יוני שהוא יום השנה ה-44 לפריצת מלחמת ששת הימים. הסורים, חיזבאללה, והארגונים הפלסטינים, מתכננים גם פעולות כאללה ב-7 ביוני, בו חוגגים בישראל את חג השבועות, והוא היום בו ירושלים שוחררה על ידי צה''ל במלחמת ששת הימים.
עוד מוסרים המקורות שלנו כי החמס אפילו איננו ממתין לאירועים אלה, והוא רוצה להתחיל לפעול מיד.
ביום ו' 20.5, ינסה החמס לחזור בעזה על אירועי מג'דל שמס, ולהביא לכך כי אלפי פלסטינים יחצו את גדר המערכת בעוטף עזה, וייכנסו לשטח ישראל. 
במסגרת ההכנות החשאיות הקדחתניות שהחמס עורך ברצועה בימים האחרונים הוא מנסה לגייס עשרות אלפי פלסטינים שיצעדו לעבר הגדר. למשתתפים במצעד, אומרים פעילי החמס, כי ההפגנה תיערך באזור מעבר ארז, אולם המדובר בניסיון הטעייה דומה לזה שביצעו הסורים ברמת הגולן, שעה שיצרו את הרושם כי הפגנת הפלסטינים תיערך בקונטרה, בעוד שהיא נערכה במג'דל שמס. 
החמס ינסה ביום ו' להפתיע את צה''ל ולהביא לפריצת גדר המערכת בעזה בכמה מקומות, או במקום מרכזי אחד בלתי צפוי, מתוך ההערכה כי צה''ל עדיין לא התאושש מאירועי מג'דל שמס, ואין לו את כוח האדם המאומן הדרוש, וגם אין לו את האמצעים לפיזור הפגנות אזרחיות בסדר גדול כזה.
 

תגובות

תגובתך נשמרה