הודעות והגיגים

אלה מפקדי צהל היום

אמיר ברעם

אמיר ברעם
Amir Baram.JPG
נולד1969ישראל
השתייכותצה"ל צבא הגנה לישראל
תקופת שירות1988 - היום
דרגהאלוף משנה
תפקידים צבאיים

מפקד סיירת צנחנים, מפקד גדוד 890, מפקדיחידת מגלן, מפקד חטמ"ר שומרון, מפקד חטיבת מילואים מובחרת של הצנחנים, מפקד חטיבת הצנחנים

מלחמות וקרבות

האינתיפאדה הראשונההלחימה ברצועת הביטחוןהאינתיפאדה השנייהמלחמת לבנון השנייה

אמיר ברעם (נולד ב-1969) הואאלוף משנה בצה"ל, המשמש כמפקד חטיבת הצנחנים החל מאפריל 2011. בעבר כיהן כמפקד פלוגת העורב של הצנחנים, מפקד הסיירת החטיבתית, מפקד גדוד 890 ויחידת מגלן.

תוכן עניינים

 [הסתרה]

[עריכה]
ביוגרפיה

ברעם למד בבית ספר בית הספר הריאלי שבחיפה והינו חניך הפנימייה הצבאית לפיקוד[1], אותה סיים בהצטיינות[2]. בנובמבר שנת 1988התגייס לצה"ל והתנדב לצנחנים. ברעם עבר את הגיבוש ליחידות החטיבתיות והתקבל לפלוגת העורב החטיבתית. הוא עבר מסלול הכשרה כלוחם, ולאחר מכן יצא לקורס מפקדי כיתות ולקורס קצינים אותו סיים כחניך מצטיין. בסיום הקורס מונה למפקד צוות בפלוגת עורב צנחנים. ב-1992 מונה למ"פ בגדוד 890[3]. לאחר מכן, בשנת 1994 מונה למפקד פלוגת העורב החטיבתית, ופיקד עליה במבצע "פנתר ורוד", בו חוסלו ארבעה מחבלים בעומק לבנון[4]. עם סיום תפקידו למד ברעם במרכז הבינתחומי הרצליה, אך נאלץ להפסיק את לימודיו בפברואר 1999, משום שנקרא בבהילות להחליף את מפקד סיירת צנחנים איתן בלחסן, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים בדרום לבנון[5]. ברעם הצליח לשקם את הסיירת ולהוביל אותה להישגים מבצעיים בטרם הנסיגה מלבנון בשנת 2000[6]. לאחר שסיים את תפקידו חזר ללימודים במרכז הבין תחומי בהרצליה וסיים בו בהצטיינות תואר ראשון במשפטים. לאחר מכן, למד בפו"ם ובשנת 2002 מונה למג"ד גדוד 890 של חטיבת הצנחנים. ברעם הוביל את הגדוד בפעילות המבצעית כנגד ארגוני הטרור הפלשתינאים בבית לחםבטרם מבצע חומת מגן, ובשכם במהלך המבצע. לאחר מכן עבר הגדוד לתעסוקה מבצעית אינטנסיבית בטול כרם. באותם ימים עמד הגדוד במוקד חשיפה תקשורתית רבה בעקבות אירוע שבו הצטייר כי לוחמי הגדוד הינם חיילים נזקקים, דבר שהביא את ברעם כמפקד הגדוד להתראיין בתקשורת ולהבהיר כי גדוד צנחנים אינו זקוק למעשי נדבנות[7]. אירוע נוסף, שהעלה את ברעם והגדוד לכותרות העיתונים, היה בחירתו במוטו גדודי הלקוח מתורת הלחימה של המרינס כנגד הטרור איסלמי- "סבלנות, התמדה ולעתים כדור בין העיניים[8]." בעקבות פנייה של איש מילואים בנידון לח"כ יוסי שריד, התלונן שריד בפני הרמטכ"ל יעלון, בעברו מג"ד 890 אף הוא, אשר הורה לבטל את המוטו הגדודי[9]. בעקבות כך שונה המוטו הגדודי לאמירה שטבע אריאל שרון כמפקד הגדוד- "לא חוזרים עד שמבצעים." בלחימה בטול כרם שיכלל ברעם שיטת מארבים בלוחמת שטח בנוי שהביאה להצלחות מבצעיות (מבצעי "גירוי-תגובה")[10]. בתפקידו הבא מונה למפקד יחידת מגלן שעסקה בעיקר במבצעים כנגדחזבאללה בצפון ובהכנות ללחימה. לאחר מכן מונה למפקד חטמ"ר שומרון. בתקופת פיקודו על מרחב העיר שכם הוביל ברעם פעילות מבצעית ענפה לחיסול הטרור הפלשתינאי וסיכול פיגועים[11], תוך הקלה על האוכלוסיה האזרחית החפה מפשע. עם הישגי החטיבה תחת פיקודו נמנה חיסול המבוקש פאדי עא-לטיף קאפישה, אשר עמד בראש הזרוע הצבאית של התנזים בשכם על ידי לוחמי גדוד חרוב[12]. ברעם פירסם ספר פנימי בצה"ל, "עיר מבצר"[1]המתעד דרכי פעולה וניתוח קרקע בלחימה בשטחים בנויים צפופים ותת קרקעיים. לאחר סיום תפקידו כמפקד חטיבת שומרון יצא ברעם ללימודים במכללה לבטחון לאומי של הצבא הבריטי בלונדון (Royal College of Defence Studies - RCDS) ובמקביל סיים בהצטיינות תואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת לונדון (King's college London University). בתפקידו הבא פיקד על חטיבת מילואים מובחרת של הצנחנים. ב-14 לאפריל 2011 מונה ברעם למפקד חטיבת הצנחנים הסדירה[13].

[עריכה]
השכלה

ברעם בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה ובעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מ-King's College, London University, בלונדון. את שני התארים סיים ברעם בהצטיינות.

תגובות