הודעות והגיגים

אל קאעידה בעזה

ברצועת עזה ישנן 6 אחוזות מבוצרות של אל קעידה כמו החווילה של בן לאדן באבוטאבאד 
המקורות המודיעיניים וללוחמת טרור של תיקדבקה
יום שלישי, כט ניסן תשע"א, 16:27, 3 במאי 2011
ברצועת עזה ישנן לפחות 3 אחוזות מבוצרות של אל קעידה, גדולות יותר מהחווילה של בן לאדן בפקיסטן

כמו איראן, רשתות אל קעידה מקיפות את ישראל משלושה כיוונים. לבנון, סוריה בצפון. ירדן ועיראק ממזרח, רצועת עזה וחצי סיני מדרום. רשתות אלה מקושרות ופעולות תוך תיאום ביניהן. 
אולם לא רק העולם המערבי מתעלם מעובדות אלה, אלא גם ישראל עצמה. 
דוברים ישראליים, גם צבאיים, אף פעם אינם מזכירים את המילה 'אל קעידה' בדיווחיהם. במקומה קיים אצלם מושג ערטילאי 'ג'יאהד עולמי'. 
ביום ג' 3.5, יום לאחר חיסולו של אוסמה בין לאדן בפקיסטן, קבעו כלי התקשורת הישראליים כי אל קעידה אף פעם לא תקפה את ישראל, למרות שב-6 השנים האחרונות נערכו לפחות 20 התקפות, בעיקר של ירי טילים מלבנון, ירדן, ומצרים, ולמרות שבשנה האחרונה רוב ההתקפות הגדולות של חוליות פלסטיניות מזוינות מרצועת עזה על גדר המערכת הישראלית בישובי עוטף עזה, בוצעו על ידי יחידות של אל קעידה.
רק לפני שבועיים ב-14.4 חטפו אנשי אל קעידה אזרח מערבי-איטלקי בשם וויטוריו אריגוני Vittorio Arrigoni,ובפעם הראשונה הוציאו אותו להורג. בראש קבוצת החוטפים עמד איש אל קעידה הירדני עבדול רחמן אל ביזרטי Abdul-Rahman al-Birziti.
זו הייתה תזכורת נוספת להתעלמותם של המערב וישראל מכך שרבים ממפקדי קבוצות אל קעידה ברצועה, הם עתה תימנים שהגיעו דרך סודן מתימן ומסומאליה, עיראקים, או ירדנים אנשי אל קעידה בעיראק שעברו לחצי האי סיני מעיראק דרך ירדן, וכמה מאנשי קבוצות אל קעידה שברחו מלבנון ומסוריה. 
לפני 6 חודשים ב-3.11, וב-17.11.2010, פעלו ביחד שירותי הביון האמריקנים, הישראליים, והמצריים ( אז עוד בתקופת חוסני מובראק), וחיסלו את מפקד פעולות הטרור בסיני של 'צבא האיסלם', ג'מאל א-נמנם Mohammed Namnam, איסלאם יאסין, ומוחמד יאסין, שעמדו בראש ההכנות של אל קעידה לפתוח בגל טרור בחצי האי סיני, בו תותקפנה בעיקר מטרות צבאיות אמריקניות הנמצאות במסגרת הכוח הבינלאומי בסיני ה-MFO באל עריש ובשארם א-שייח', לחטוף אמריקנים וישראלים בסיני, ולהביאם כבני ערובה לרצועה.
צריך וכדאי לדעת כי רוב היחידות של אנשי אל קעידה ברצועה מרוכזות בדרום, מרכז, וצפון-מזרח הרצועה.
ריכוז אחד נמצא בשכונות הצפוניות והדרומיות של חאן יונס, עיר הנמצאת רק 4 ק''מ מזרחית לים התיכון, וכ-1.5 ק''מ מהגבול עם ישראל, והמונה כ-220,000 תושבים. ריכוז שני שולט כמעט בכל העיר דיר אל באלחהנמצאת במרכז הרצועה והמונה כ-150,000. ריכוז מס' 3 נמצא בשכונות זייתון ונוסיארת בעיר עזה עצמה.בשלושת ריכוזים אלה ישנן לפחות שש אחוזות הדומות לחווילה המבוצרת אל בן לאדן באבוטאבאד עליה השתלטו הכוחות האמריקניים. המקורות ללוחמת טרור של תיקדבקה מוסרים כי שלוש אחוזות כאלה, בשכונת זייתון, דיר אל באלח, וחאן יונס, אפילו גדולות ומוגנות יותר מהחווילה בפקיסטן. 
וושינגטון מעדיפה להתעלם מנוכחות רשתות אל קעידה ברצועת עזה ובחצי האי סיני, בדיוק מאותה סיבה פוליטית בגללן הצמרות הפוליטיות והצבאיות הישראליות מתעלמות ממנה.
לסיבה זו קוראים החמס. 
אם יתברר כי החמס, לא רק תומך בחשאי בכניסתם של אנשי אל קעידה מחלקי המזרח התיכון השונים לרצועת עזה, כאשר הם משתמשים במנהרות ההברחה של החמס, ואם ייחשף בפומבי כי רשתות ההברחה של איראן והחמס הפועלות בחצי האי סיני הן למעשה חלק אינטגראלי של רשתות אל קעידה הפרושות מתימן וסומאליה, דרך אריתריאה וסודן, עד לחצי האי ערב, אי אפשר יהיה להציג אף פעם את החמס ואת רצועת עזה, כחלק מתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. 
זו הסיבה העיקרית מדוע אישים אמריקנים, בריטים, צרפתים, איטלקיים, שוויצרים, ונורווגים, המעמידים פנים כאילו הם פועלים מתוך יוזמה אישית, בעוד שלמעשה הם פועלים באישור ומימון ממשלותיהם, משקיעים בשנה האחרונה עבודה כל כך רבה בקשירת קשרים סמויים עם החמס כאשר הם מתעלמים מקשריו המבצעיים עם אל קעידה.
גורמים אלה מוכנים לקבל את דבריהם של ראשי החמס בעזה איסמעיל הנייה, ומחמוד א-זאהר, הדוחים בלעג את המידע על קיומם של אנשי אל קעידה ברצועת עזה, ואומרים כי אין אנשים כאלה ברצועה.
אבל ביום שני 2.5 כמה שעות לאחר חיסולו של אוסמה בין לאדן על ידי כוחות מיוחדים אמריקנים בעיר הצבאית הפקיסטנית אבוטאבאד Abbottabad, אירע למערך הבינלאומי-ישראלי-פלסטיני זה של הכחשה, תקלה חמורה מאוד. 
ראש ממשלת החמס בעזה איסמעיל הנייה, היה ראש הישות הערבית המוסלמית היחיד בעולם, כולל גופי אל קעידה והטאליבן, אשר גינה את הפעולה האמריקנית במילים חריפות כל כך.
הנייה אמר: 'הפעולה (חיסול אוסמה בין לאדן) הוא המשך פעולת הדיכוי ושפיכות הדמים האמריקנית של המוסלמים והערבים' הנייה המשיך ואמר: 'למרות חילוקי הדעות שלנו עם אל קעידה אנו מגנים את החיסול של לוחם אמיץ מוסלמי וערבי, שאנו (החמס) מתפללים שנשמתו תנוח בשלום'. ציטוט המקור: The operation is the continuation of the American oppression and shedding of blood of Muslims and Arabs. Haniyeh told reporters in Gaza that his group condemns the assassination and prays that bin Laden's "soul rests in peace.
חוגים ישראליים מיהרו לומר שהנייה דיבר 'מתוך התרגשות', אולם המקורות של תיקדבקה מוסרים כי הנייה, שהיה נסער ביותר מחיסולו של בן לאדן, דיבר את האמת. 
החמס באמת מאמין כי ארצות הברית היא הכוח במזרח התיכון , מלבד ישראל, אשר מדכא ושופך את דם הערבים,ולמרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים-הדתיים עם אל קעידה החמס רואה בלוחמי ארגונו של אוסמה בן לאדן לא רק לוחמים מוסלמים וערבים אמיצים, אלא בני ברית חשובים. המקורות המודיעיניים וללוחמת טרור של תיקדבקה מציינים, כי זו היא לא רק מדיניותו של החמס. עמדה זו נובעת מעמדתה של ההנהגה האיראנית בטהרן, אשר כלפי חוץ מגנה את אל קעידה, אבל בחשאי משתפת אתו פעולה, בעיקר בעיראק, במבצעים שמטרתם להרוג חיילים אמריקאנים.
שום תגובה אמריקנית, או ישראלית רשמית, לא נשמעה לדברים האלה של הנייה.
מאחר וביום ד' 4.5 עומדים מנהיג החמס חלאד משעל, ויו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחתום בקהיר על הסכם הפיוס בין הפת''ח והחמס, ועל הקמת ממשלת אחדות פלסטינית, לא צריך דמיון רב כדי להבין לאיזה כיוון הכת הצבאית המצרית שתיווכה בהשגת ההסכם, ויו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דוחפים. ההסכם שייחתם בקהיר נותן לגיטימציה לא רק לארגון הטרור החמס, אלא גם לשיתוף הפעולה המבצעי שלו עם אל קעידה.
במילים אחרות, בשעה ממשל אובמה מעלה על נס את פעולת החיסול של בן לאדן באבוטאבאד, מקדמות קהיר ורמאללה ותומכיהן המערביים, את התבססות אל קעידה בחצי האי סיני וברצועת עזה. 
 

תגובות

תגובתך נשמרה