הודעות והגיגים

כן...יכולה להתבצע השתלטות אירנית על סוריה--לידיעתך אובמה הטיפש

גורמים פרו-איראניים בהנהגה הסורית מתכננים הפיכה נגד אסד. רכבת אווירית איראנית לדמשק 
המקורות המודיעיניים והאיראניים של תיקדבה
יום שבת, כו ניסן תשע"א, 07:36, 30 באפריל 2011
ככל שמתרבות ההלוויות של חיילים סוריים שנהרגו, כך גוברים הסיכויים להפיכה פרו-איראנית בדמשק

נשיא ארה''ב באראק אובמה חתם ביום שישי 29.4, על צו נשיאותי המטיל סנקציות על קצינים וראשי מודיעין ממשפחת אסד וממקורביה לאחר שלוושינגטון הגיע מידע מודיעני כי בתוך משפחת אסד ובצמרת הצבא הסורי מתארגנת הפיכה צבאית נגד אסד. 
הקושרים שבראשם עומד אחיו הצעיר של בשאר אסד, הגנרל מאהר אסד Maher Assad, מפקד המשמר הרפובליקני הנשיאותי הסורי והדוויזיה מס' 4, והאיש העומד בראש הכוחות הסוריים המדכאים את המפגינים והמתקוממים הסוריים, סבור בניגוד לאסד עצמו, כי יש להפעיל כוחות צבא ואמצעים נוספים קשים יותר נגד המתקוממים ולחסל אותם פיזית לפני שייהפכו לכוח מזוין משמעותי. מאהר אסד סבור כי בהתרחשות כזו ייווצר בקרוב בשטח מצב של תיקו בין המתקוממים לבין השלטון בדמשק. אם המקומיים יצליחו להקים בערים השונות בסוריה תאים צבאיים,זו רק שאלה של זמן עד שתאים מזוינים אלה יקנו להם אחיזה בבירה בדמשק. המקורות הצבאיים שלתיקדבקה מציינים כי ביום שישי תקפו כבר קבוצות מזוינות של המתקוממים כוחות צבא ומשטרה סוריים בדרעא בדרום, ובחומס בצפון. בדרעא נהרגו בהתקפת המתקוממים לפחות 6 קצינים חיילים סוריים, ו-2 חיילים נחטפו ומוחזקים כבני ערובה. בחומס, נהרגו מירי המתקוממים לפחות 3 קציני משטרה סוריים.
ביום ו' היו לפחות 62 הרוגים ומאות פצועים בהפגנות שנערכו בלמעלה מ-50 ערים בסוריה. מעשי הטבח העיקריים של הצבא וכוחות ביטחון אחרים סוריים התרחשו בדרעא בדרום, ובחומס בצפון.
המקורות המודיעיניים והצבאיים של תיקדבקה מדווחים כי מתכנני הקשר הפרו-איראני נגד אסד סבורים כי הנשיא הסורי צריך להרשות עתה העמקת המעורבות המודיעינית והלוגיסטית האיראנית בדיכוי המרידה נגדו,אחרת כמויות הלוחמים והנשק הזורמים לידי המקוממים בסוריה, ביוזמת גורמים שונים ביניהם גורמי מודיעין סעודיים, בעיקר מירדן, עיראק, ולבנון, הגיעה כבר לממדים נרחבים כאלה עד שהצבא ושירותי הביטחון והמודיעין הסוריים, העוסקים בדיכוי המרידה וההפגנות אינם יכולים להשתלט עליהם, ללא עזרה איראנית. 
המקורות שלנו מציינים כי עד עתה הסכים אסד לנחיתתם, כולל ב-24 השעות האחרונות (ביום ו'), של מטוסים צבאיים איראניים בדמשק המביאים אתם תחמושת וציוד מיוחד לפיזור הפגנות, אולם הוא סירב להתיר נחיתתו של לפחות מטוס איראני אחד שנשא אתו כ-200 אנשי היחידות המיוחדות של משמרות המהפכה האיראניים לטיפול בהתקוממויות בשטחים עירוניים. המטוס האיראני חזר ביום ה' 28.4, על עקבותיו לטהרן. 
המקורות של תיקדבקה בוושינגטון מדווחים, כי שני האישיים הסוריים האחרים שהנשיא אובמה חתם על הסנקציות נגדם, בן דודו של אסד עטיף נאג'יב Atif Najib, מי שמונה אישית על ידי הנשיא אסד לעמוד בראש דיכוי המרד באזור החורן בדרום סוריה, (נאג'יב היה בעבר ראש מנגנון הביטחון של מפלגת הבעת' בחורן), וראש שירותי המודיעין הסוריים הגנרל עלי ממלוק Gen. Ali Mamluk, הם שני התומכים העיקריים בצמרת הסורית בגישה הדורשת חיסול מיידי של המורדים ומעורבותם של משמרות המהפכה האיראניים במהלך כזה, וכי השניים מקיימים עתה קשר ישיר עם משמרות המהפכה האיראניים, מבלי לקבל לכך את אישורו של הנשיא אסד. 
המקורות האיראניים של תיקדבקה מוסרים כי הקשר שלהם הוא עם הגנרל האיראני קסאם סולימאניBrigadier General Qassem Suleimani, אשר פועל בימים האחרונים מתוך מטה מבצעי חשאי שהקים ליד הגבול עם סוריה כנראה בעיראק או בלבנון. מטה איראני זה הוקם גם במטרה להבטיח שליטה איראנית במתרחש בסוריה במקרה של הפיכה צבאית בדמשק. 
מקורות תיקדבקה בוושינגטון מדווחים, כי כל ההתפתחויות האלה הם הסיבה העיקרית מדוע הנשיא אובמה חתם על צו נשיאותי בלתי שגרתי המתייחס לגורמי מודיעין סוריים ולגורמי מודיעין איראניים כאילו הם פועלים ביחד. 
זו הפעם הראשונה שוושינגטון מציינת כי פעולות ספציפיות שלה מכוונות נגד גורמים סוריים ואיראניים המעורבים בדיכוי ההפגנות. מקורות בכירים בוושינגטון אמרו ביום שבת 30.4 לפנות בוקר, ( יום ו' לפי שעון ארה''ב) כי ממשל אובמה מודע לכך כי הסנקציות נגד האישיים הסוריים אינן יעילות מאחר ואין להם חשבונות בנק, רכוש, או עסקים בארה''ב, אולם הסנקציות הן יותר איתות לטהרן, ולקושרים בדמשק, כי וושינגטון ערה למה מתרחש מתחת לשטח והיא עוקבת אחר ההתפתחויות.
 

תגובות

תגובתך נשמרה