סיפורים

שחרור גלעד

      

 

שחרור גלעד

 

משפחת שליט יקרה וחברים למערכה.

 

ברצוני להביא בפניכם את  הרהורי ומחשבתי (ואני מאמין שיש רבים במדינה (אפילו בעולם) שחושבים כמוני). כולנו מוכנים לעשות הכול ולהשתתף בכול פעולה למען שחרורו של גלעד, אולם בדרך מעשית ובלי לפגוע ברגשותיהם של נפגעי הטרור, בביטחונה ובתדמיתה של מדינת ישראל ולדחוף אותה ולקבל כול דרישה שמכתיבים המנוולים האלה שמטרתם בנוסף לנושא השחרור, גם לראות אותנו ואת ממשלתנו מושפלים.

 

מחשבה נוספת (כאדם מהשורה) שהפעולות המתמשכות שמנהלים לשחרורו של גלעד עולה כסף רב (כמובן אני לא יודע את מצב הכלכלי של המשפחה) האם לא הסתננו לשורותיהם גורמים המנצלים את התהליך והתארגנות לאינטרסנטים שלהם ולא מעניין אותם בכלל גורלו של גלעד?, מפלגות שמייצגות קרנות שונות ומשונות מהארץ ומחו"ל, או תרומות מפרטיים או גופים שכל עניינם להחליש או להפיל את הממשלה הנבחרת? או גורמים עוינים שכול מטרתם ללחוץ דרכם, (בתמיכת התקשורת ודעת הקהל)  על ממשלות ישראל ולאלץ אותם לרדת על הברכיים ולשלם את המחיר הגבוה ביותר ולשחרר את כול הרוצחים המנוולים האלה.

 

לדעתי תהלוכות או הפגנות לא יביאו שום תועלת. אויבנו לא מתרגשים בכלל מפעולות כאלה אלא יראו בהנאה את ההתרחשויות (ובצדק). שפועלות לטובתם. פעולות תמיכה מהסוג הזה רק יחלישו את ממשלת ישראל במסע ומתן לשחרורו של גלעד, ובנוסף גורם לקרע בעם ישראל שכולם רוצים לראות את גלעד בבית ואולם הדעות שונות בקשר המחיר. לכן לדעתי יש ללכד את הכוחות לכוח מוחץ אחד.

 

בעולמנו החזק הצודק. ולצערנו רק על ידי ערמומיות וכוח אפשר להשיג תוצאות. לכן:  במקום פעולות ראוותניות וסמליות (ולמנוע מחשבות עם השלכות אולי לא נכונות כפי שציינתי כנ"ל) נצטרך להתלכד ולהפגין בצורה מעשית. להצטייד באישורים הדרושים למהלך הזה. אין לי ספק שבתור מדינה הדמוקרטית האמיתית היחידה במזרח התיכון, בהתאם למדיניותה של הממשלה: במקרים מהסוג הזה יורו  למשטרת ישראל לתת את האישור הדרוש (להפגנה. באותה המידה והבנה כפי שנותן לפלג הצפוני של ערביי ישראל לקיים את התהלוכות הצודקת בעריהם ובכפריהם והפגנת הכוח בעיר אום אל פאחם ביום ה"נקבה". וברמקולים מחרישי אוזניים מביעים את תמיכתם המוצדקת באחיהם שחיים בעוני  בשטחים הכבושים על ידי הציונים.)

 

למנוע כול ביקור (כולל עורכי דין או חברי כנסת או כול גורם אחר) אצל האסירים כבטחונים מכול הסוגים שיושבים בבתי כלא בישראל. ( לדעתי אילו היינו נוהגים כך מהתחלה גלעד מזמן היה בבית)  להתארגן לתורנות קבועה  כול יום או כול שבוע עיר אחרת מסביב לבתי הכלא ולמנוע כל סוג של ביקור. ובמקביל להפגין במקום ולדרוש להשוות את התנאים שלהם לתנאי מעצר של גלעד. לא ביקורים, טלביזיה, טלפון, ספורט, תפילות, ספריה, סרטים אוניברסיטה ומי ידע מה. כדי לגוון ניתן גם להשתמש ברמקולים רבי עוצמה על יד הכלא (כפי שמשתמשים הערבים בתהלוכות  "הנקבה" או במסגדים בכול רחבי הארץ) ולהטיף מוסר לאסירים בקול רם במשך כול שעות היום כולל בזמן שידורי הטלוויזיה ושעות התפילה.

 

בהפגנת כוח אני עצמי מוכן להשתתף בזמני הפנוי למטרה המקודשת הזאת ולא ארגיש ניגוד אינטרסים שעוצר אותי. אני מאמין (כמעט בביטחון מלא) שכול עם ישראל מוכן להתגייס למאבק לשחרורו של גלעד ללא קשר לאיזה צד משתייכים על המפה הפוליטית, כולל המשפחות של קורבנות הטרור, וכול אלה בארץ (אפילו בחו"ל ) שרוצים את שחרורו אולם לא רוצים לפגוע בביטחון המדינה ותדמיתה, ולא רוצים לראות את מדינתנו, מתרפסת בפני הטרוריסטים המנוולים האלה.

 

במידה ויהיו הפרות סדר על ידי חמומי מוח (וזה עלול לקרות בכול התקהלות) יתכן שיעצרו על ידי שימוש בכוח סביר, ובית המשפט ישחרר אותם אחרי מספר שעות כמקובל במשך השנים בכול מגזר. (ערבים,חרדים.וכ"ו)

 

ומה העולם הצבוע יכול להגיד לפעולה כזאת? כלום . הדרישה להשוואת תנאי מעצרם כגון ביקור, פלפון וכ"ו לגלעד לתנאי המאסר של המחבלים לגיטימי לא בלתי הגיוני אפילו שאנו "ישראלים." לא לדבר על סיקור התקשורתי מרחבי העולם שילווה את התהליך. לחזק (במקום להחליש) את ידה של ממשלת ישראל, שתוכל לבצע צעדים ופעולות מסוימות לטובת העניין עקב דרישתם  של ההמונים (שלא הייתה יכולה לבצע עקב סיבות בינלאומיות או מפלגתיות. התהליך הזה מקובל בכול רחבי העולם).

 

בכבוד רב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות