סיפורים

ללמוד לתפור. חלק 1 - מי צריך את זה בכלל? 1107 מילים.


אתה שב מהעבודה. ליד הבית שלך אתה צריך לעבור בסמוך לשיח
בוגנוויליאה. אצבעות עקומות של קוציו, המשתרעים מן הגזע הראשי, עושים כרגיל את עבודתן המלוכלכת בלתפוס את הבגדים שלך. והפעם, שרוול של החולצה שאתה כל כך אוהב, נהיה קורבן של הצמח החוליגן. אתה מנסה למשוך את החולצה אליך, אך הצמח מתעקש, והפעם גם מנצח - בשרוול של חולצתך פורח חריר שלא תוכנן על ידי יוצריו. חריר, שהוא בעצם בגדר של חור, שדרכו ניתן להכניס אצבע, למרות שלא ברור לי מי יכול להיות כל כך מעוות בכדי להכניס אצבעות דרך החורים.

טוב, עליך להחליט: או שטעית כשניסית לשחרר את השרוול בצורה שעשית (מה? אני? טעיתי? לעולם. את האפשרות הבאה, בבקשה,) או ...

או שאתה יכול לתפור. (אה, איזו מילה אכזרית. מי הסדיסט שהמציא אותה?)

איזו משתי האפשרויות האלה לבחור? אל תמהר, יש לך מאית שלמה של השניה, כולה לרשותך לעשות מדיטציה בעניין זה ולהגיע לתשובה ברורה - למרות שאתה תמיד צודק, אבל רק הפעם, כיוצא מן הכלל, לך, ותתפור את החור.

אז, הבחירה נעשתה. החלטת שאתה רוצה לעשות את העבודה השנואה הזאת. אבל איך? לפני שתמשיך הלאה ללימוד מעשי, אתה צריך להבין שקיימות האפשרויות למצוא מישהו אחר שיכול לעזור לך עם זה.

***

A) אם את אישה, אז סליחה שהשתמשתי עד כה בלשון הזכר. כאלו אנחנו, הגברים - חזירים שוביניסטיים זכריים.

בכל מקרה, בשבילך אין שום שאלה "איך לתפור", כי הכל פשוט ביותר בשבילך - את יכולה להשתמש באחת מהאפשרויות הבאות לפי ההעדפה שלך:

    
A.1) פשוט תתפרי. זה הכל. אין בעיה.

    
A.2) פשוט תקחי לתופרת. זה הכל. זה כל כך לא מסובך.

    
A.3) קחי לאמא שלך, שהיא תתפור. זה הכל. את רואה כמה זה קל?

    
A.4) תחכי עד שהבעל או המאהב שלך יחזור (תדברי עם הראשון שיבוא) והראיה לו מה הוא עשה עם החולצה שלך. (אל תשכחי לשים לפחות שלושה סימני קריאה בכל חצי משפט שתטיחי בו - כך לא יהי לו זמן להתחיל להזכר מתי הוא הספיק להיות כזה מנובל.)
ואם הוא, מצטער, כמובן, 'הוא' יכול להיות 'היא', רוצה לתקן את המצב של העניינים, תאמרי להם שהם לא צריכים בדחיפות ללכת לחנות לקנות את החולצה החדשה.
את מסכימה לקבל במקום זה $ 300 ולקנות את החולצה בעצמך. (כמובן, שזה יעלה לך 300 דולר. עבור הבעלים/מאהבים/חברות ביטוח עלות האובדן צריכה להיות תמיד לפחות פי עשר מהאמיתי.)

    
A.5) את מתחילה לבכות. האם זה יעזור? למדע אין תשובה ברורה. אבל גרוע יותר זה לא יעשה, וחוץ מזה, אף אחד עוד לא מת מהבכי.

~ * ~

B) אם אינך בר מזל כל כך להיות אישה, אם אתה בסך הכל רק גבר, אבל אם החכמת ואתה לפחות נשוי, אז אולי תוכל למצוא אישה שתתפור בשבילך. תנסה לשכנע מישהי מהרשימה הזאת:

    
B.1) זו יכולה להיות אשתך - "או יקירי, כמובן. תשים את החולצה שם בערימה. לא, לא זאת — היא עבור הגיהוץ. שם, בערימה היותר גדולה נמצאים דברים לתפירה. כאשר יהיה לי זמן, אני אלך ל-
           
A.2 (תופרת). או אולי אני אשאל את
           
A.3 (אמא). למרות שזה יכול לכער את היחסים במשפחה - אתה הרי יודע כמה זמן היא תזכיר לך את זה וכמה אתה תרטן שאף פעם לא ביקשת 'אותה' לתפור באופן אישי - כך שאני מעדיפה לא לעשות זאת."

במקרה הגרוע ביותר, אם אשתך תחליט להשתמש באפשרות  A.5 (לבכות), אז כדאי יהיה לך להשתמש באפשרות של  A.4 ($ 300) בכדי להרגיעה — בדוק, זה תמיד עובד.

    
B.2) זו יכולה להיות האמא שלך - היא תמיד מוכנה לעשות הכל בשבילך. אולי כי היא אוהבת אותך כל כך, ואולי בגלל שהיא שמחה במיוחד לרשת על ה- ' אשה-הלא מוצלחת-הזאת-משלך ' במשך כל אותו זמן שהיא תתפור. למרבה האירוניה, במקרים כאלה, העבודה הולכת לאט במיוחד, ואתה לומד הרבה דברים ' שימושיים ' על אודות אשתך. או למען האמת, לא כל כך אודותיה, כמו מה היא לא עושה, ובעיקר מה היא לא עשתה. למרות שכל מדי שלושה 'לא', אתה תשמע תשבחות עליה בגין טעמה הטוב ושכלה הרב, אבל רק ביחס לבחירתה של הבעל.

    
B.3) חותנת שלך יכולה בקלות לתפור - לפחות את זה היא יכולה לעשות בשבילך? אבל איזה מחיר זה יגבה ממך! הוא יהיה מאוד גבוה - או ביקור לא מתוכנן אליכם (רק לא זה -  אתה עדיין לא התאוששת מהפעם שעברה), או היא תתחיל להוציא ממך בכח מה פתאום אשתך (= הבת שלה) לא תפרה את החולצה שלך.
"רק תגיד לי את האמת, לפחות הפעם, מה עשית להבת שלי? אתה לא רוצה לספר? אז אני לא אתפור לך. מה אתה עשית לה? רוצח!
מחסל! שוחט! אני הולכת לדבר עם הבת שלי בטלפון."
אחרי שלוש שעות של שיחתה הקצרה עם הבת 'המסכנה ', אתה יכול לקחת את חולצה שלא נגעו בה לאשתך כדי לנסות לשכנע שהיא תתפור אותה. סביר להניח, כי לאחר שיחת הטלפון הנוראית מאמה, אשתך תשלח אותך מאוד רחוק ואף, הלאה...

    
B.4) אולי צריך לשאול את הפילגש שלך. כמובן שאתה יכול להחזיק איזו מאהבת. פשוט חייב להתמלא אחד או יותר מהתנאים אלו:

        א) אשתך מרשה לך זאת.

        ב) או שהיא לא בודקת כלום חוץ מכסף בארנק שלך, ולכן לא מוצאת שם קבלות של בתי מלון לא מוסברות.

        ב), או שגם לה  יש מאהב.

       ד) או, בסופו של דבר, אם יש לשניכם אותה מאהבת. במקרה זה, הם גם יכולות לתפור את השרוול ביחד ובאותו זמן קצת לפטפט. אבל אז, זה יעלה לך 600 $ עבור חולצות - אחת עבור אשתך ועוד אחת עבור המאהבת שלכם. אחרי הכל, הבנות יהיו עייפות מאוד אחרי עבודת תפירה במשך ארבעה שעות של דיבורים בלתי פוסקים - אז אתה פשוט צריך לתגמל אותם על המאמץ הכביר שהן הפגינו.

~ * ~

C) אם אתה גבר שאינו נגוע בחיידק הנשואין, אם אתה חף מאישה, אז, נראה כי יש לך בעיה גדולה. אתה חייב לעשות אחד משני הדברים הבאים:

    
C.1) אתה צריך למצוא חברה שתסכים לתפור בשבילך. זה יכול להיות קשה, כי:

            א) אתה צריך להזמין אותה למסעדה, אבל אתה תקבל את המשכורת רק מחר, כך שהכסף נגמר. כלומר, לא יכול להיות שהכסף ממש נגמר, הוא כנראה נמצא איפה שהוא, אבל למרבה הצער, לגמרי לא אצלך — כל כך קרוב ליום המשכורת, אתה רק במעורפל זוכר איך נראים השטרות, לא שאתה בטוח שהכסף בא בשטרות, אולי הוא בא בצורת כרטיס אשראי.
            ב) אתה צריך להזמין אותה למועדון, אבל עד מחר בבוקר אתה חייב להכין את הדוחות הכספיים של הבוס הנשוי שלך שהלך למסיבה ו-'ביקש' ממך לעזור בכדי שהוא לא יינזף מחר.
            ג) אתה צריך להזמין אותה לביתך. אבל מה תעשה עם ההורים שלך?
            ד) אתה מוכן להזמין אותה לביתך. רק שהיות ואתה חי לבד, עשית היום את כל עבודות הבית, כולל כביסה וגיהוץ, ועכשיו יש לך כאב ראש.

    
C.2) האפשרות השניה והאחרונה שלך, ואני לא צוחק, נגמרו לך האפשרויות, זה סוף הדרך — לעשות הכל בעצמך.

*****

אז עכשיו, שאתה מבין שלא נשארו לך שום אופציות, אתה לבסוף החלטת להשתמש במדריך לרכישת מיומנויות חדשות של התפירה. כל הכבוד על ההחלטה המהירה והאמיצה. אתה לא תצטער.



ההמשך יבוא. (לאן יבוא? לאן שצריך, לשם יבוא, מה השאלות האלו? תנו לי כבר לסיים את החלק הזה...)

תגובות