סיפורים

קסם של הפלגה

חזרתי ביום א' השבוע מההפלגה ומאוד היה לי כייף וקסום ,
אוויר הים החופש, המקומות המוסיקה הכול היה נפלא.
ולכן כתבתי כסיפור לשיקוליכם.

קסם של ההפלגה

הכול היה מוכן במזוודה  שהכינה  בזמן שסימנה וי בדף לכל אביזר ובגד שארזה.התרגשות מילאה אותה בזמן שלגמה באיטיות מכוס התה שהספיק בנתינם להתקרר  שישבה במרפסת והסתכלה לעבר האופק השמים היו בהירים.

 

לאחר השנה שחלפה עלייה רצתה לשחרר את הנפש לחוש את  החופש  לפגוש אנשים, אחרים ריחות וטעמים, לספוג חוויות ולהתחיל  שנה חדשה, גם עם הצער והכאב לא ימחקו מלוח ליבה.

מונית שהוזמנה עבורה מיום קודם ושולמה כמתנת יום הולדתה, על ידי אחותה הצעירה ,הגיעה בזמן והביאה אותה עד לתחנת האיסוף שבה עלתה לאוטובוס, שהסיע  את הנוסעים לטרמינל לצורך בדיקת דרכון ואישורי יציאה מהארץ.

לאוניה ששמה מג'ק 1 שהיו בה תשע קומות  מפחידה במעט בממדיה.

בכניסה קיבלו את פני הבאים שתי בחורות נאות מצוות הבידור , בתלבושת צבעונית   בריקוד חיוך  ובכוס שתייה מתוק.

שעלתה  על רמפה שמצדדיה חבל לאחיזה נכנסה לרחבה ושם בדלפק לאחר רישום נתונים קצר קיבלה את המפתח לחדר 5430 , בכרטיס מגנט שהיה ממוקם בקומה החמישית,.בעלותה במדרגות הנעות  לחדר שהיה יותר תא,ללא חלון.שבו   הייתה מיטה זוגית  ומיטת יחיד, שעליה הניחה את המזוודה .שידה קטנה ומראה לאיפור וכן מקלחון ושירותים.

 

כל מה שרצתה לראות ולחוש היה בסיפון למעלה בקומה שבע.ולכן עלתה  במעלית שהביאה אותה ללובי גדול עם כורסאות ושולחנות, התקרה מלאה מנורות יפות.  וצבעוניות   על הבמה  רמקולים גדולים

ופסנתר חשמלי  ששימש את  האומנים בשיט. דרך החלונות אפשר היה  לראות את הכחול מימין ומשמאל .

מלצריות חינניות בחולצה לבנה ובחצאית מיני שחורה הסתובבו בין האורחים לקבל  הזמנת משקאות קלים וחמים לרווחת הנוסעים שהתשלום חויב על ידי כרטיס מגנט בצבע כחול.

 

הספינה עדין עגנה בנמל , בזמן שיצאה לסיפון, האורחים ישבו בכיסאות נוח לבנים, חלקם עמדו ליד המעקה והשקיפו החוצה אל הים שבידם כוס משקה או סיגריה , מוסיקה נעימה הייתה ברקע .

תפסה לה מקום בכיסא פנוי סמוך למעקה הרכיבה משקפי שמש חלצה את נעליה והניחה אותם על  מעקה הספינה עצמה את עונייה וטעמה את ניחוחות הים הפתוח והרוח הנעימה .

 

לאחר כשעה הודיעו בכריזה שהאוניה תפליג בשעה שלוש  ובשעה היעודה נשמע הצופר, החוף החל להתרחק  את המחשבות והמועקה השאירה בצרור  מאחור כשאר הנוסעים שעל פניהם היה נסוך  חיוך וצחוק .

  צבעם של המים שינו גוונים, של כחול וטורקיז ובהקו באור קרני השמש כפנינים.  מידי פעם אפשר היה להרגיש תנודות קלות כנדנה ברוח , שלא הפריעה לעיסוקם של הנוסעים מי במשחק קלפים, או דמקה ויש שישבו לשפת הבריכה או טבלו במים.

 הצבעים  והרוח הנעימה עוררו בה תיאבון ולכן ירדה  לחדר האוכל בקומה השישית.שהיה מרווח  ובו שפע של  מבחר בשרים, פשטידות וסלטים צבעוניים , מעוררי תיאבון.  מלצרים במכנס שחור וחולצה

לבנה  שדיברו בניהם  הודית, ואנגלית במעט הסתובבו ונענו לשרת את, הסועדים באדיבות. 

 

היום הראשון כמעט וחלף הערב ירד הים  נרגע והתנודות כמעט וכבר לא הורגשו .

בכריזה הודיעו לאורחים על תוכנית הערב שבה תהיה הופעת בידור ושירים אל תוך הלילה ...על סיפון האוניה.

לאחר מנוחה טובה והתרעננות לבשה חצאית שחורה גופיה ושרוולן תואם.איפרה קלות את פניה ויצאה  לקראת התוכנית  האומנותית  של צוות הבידור באולם התיאטרון בשם מסע בעולם, בליווי  שירים וריקודים, במגוון שפות ותלבושות.

היה זה  ערב  מהנה גדוש במוסיקה , ריקודים ושירים אויר נעים וצחוק.

שחזרה לתא עצמה את עיניה  ונרדמה בקלות.

 בבוקר המחרת עלתה לחדר האוכל אכלה ארוחת בוקר טעימה  שכללה גבינה מלוחה וביצה מקושקשת סלט ירקות עשיר וכוס קפה מהביל ומתוק .

בסיפון האוניה  החלה  התעמלות הבוקר לקצב המוסיקה, הים הרגוע הוסיף מקצב נוסף . מצאה לה מקום טוב על שפת הבריכה שרגליה יחפות ונוגעות במים בידה כוס קפה קר וטעים.

 

לקראת הצהרים האוניה הייתה אמורה ,להגיע לאלניה שבעיר החוף בתורכיה, שם תכננה לרדת ולעשות סיור בשוק ,למצוא איזה מזכרת או מתנה לבנות האהובות עליה ביותר. בשעה שתים  שהאוניה עגנה ירדה אל החוף הנוף היה יפה . סירות מפרש  קטנות וגדולות וכן סירות דייגים . השוק ממוקם היה במדרחוב סגור לתנועה של רכבים

 

רחובות רחובות צרים וארוכים  ובו חנויות של בגדים תיקים ונעלים ,

צעצועים ובתי קפה.שהזמינו את התיירים לקנות  שהתמקחו על המחיר. לאחר כמה סיבובים  בשוק קנתה לקטנות  אביזר מבד מקושט

במטבעות לצורך ריקוד  או כקישוט  על בגד ים בצבע כתום  ובירוק בהיר.לעצמה קנתה תיק לערב קטן בצבע חום .

מרוצה מהקניות הקטנות החלה לחזור לעבר האוניה בדרכה ישבה לנוח  כמעה על  אחד הספסלים  שהיה בטיילת .

 היה חשוב לה להגיע לתפילה בערב  לכן שהגיעה לחדר נחה מעט התלבשה ועלתה לשמוע את התפילה של יום שישי ובזמן ארוחת הערב גם את הקידוש.

גם הערב השני עבר בנעימים ,עם מוסיקה לריקודים ותוכנית בידור

עשירה ומגוונת.

בשבע וחצי האוניה החלה להפליג בערב לכיוון קפריסין ,לעיר נמל בשם לימסול .

שם תוכנן עבורה סיור מודרך באוטובוס לכפר בשם דרך היין לאחר שנרשמה בתחנת הסיורים יום קודם.

בשעה תשע בבוקר ,לאחר שעגנו ובכריזה הורו לנוסעים שנרשמו לסיור  לרדת ולעלות לאוטובוסים .מדריכה חיננית בשם אורית שהייתה בקיאה בהיסטוריה ובסיפורים, המיתו לוגים לא פסחה על שום יעד ומקום שעברנו. לאחר עצירה  של האוטובוס הלכנו ברגל לאורך רחובות הכפר שהיה מרהיב ביופיו בתים קטנים עם הרבה ירק ופרחים עם שער מברזל וחלונות בצבע כחול, לעין הרע שבזה מאמינים אנשי האזור . אנשים חביבים ופשוטים שבאותו יום שהגענו היה להם זה יום חג ולכן  ברחובות היו הרבה דוכנים.עם  מיני מטעמים, ועבודות יד מרקמה וסריגה , יפים לעין.

יותר מאוחר בסיור הגענו למקום שבו יש את כל הגפנים שמשם מכינים את היין ובמסעדה קטנה ומיוחדת  טעמנו סוגי יינות וגבינות וכן מקום שבו מכינים זיתים ואת שמן הזית שגם שם זכינו לטעימות.

הסיור היה מיוחד והסתיים בכנסיה  שכל תמונות הקדושים שעל הקיר היו עשויים מזהב טהור .

מאוד נהנתה מהסיור המעניין ומהחוויה אף על פי שהייתה ,מעט עייפה ידעה שזה הערב האחרון עם הזמר שהעריצה ,לכן לאחר שאכלה אורחה טובה ירדה לחדר לנוח ולהתארגן ,לבשה את שמלתה היפה בצבע ירוק זית אפור,  שקנתה מבעוד מועד.

בדרך חזרה לארץ נעשו תנודות האוניה ממש חזקות כנדנדה בלונפארק על פני הנוסעים כמעט ולא הורגשה, חרדה למעט כמה שלא הרגישו בטוב ופרשו לחדר או שטופלו במרפאה.

 

בזמן ההופעה הנוסעים על אף  התנודות החזקות ,המשיכו לרקוד ולשיר את שיריו של האומן שמילא את רחבת הריקודים עד אפס מקום. מאחר והיה זה הערב האחרון ניצלה אותו עד תום ואפילו הלכה לקזינו למכונות המשחק.

בשעת בוקר מוקדמת, כנדרש פינתה את החדר שלחה את המזוודה וחיכתה שהאוניה תעגון  בישראל ,אז גם לאט לאט  התנודות הופסקו שוב ישבה  בסיפון על יד המעקה והביטה אל הים הקסום שמשנה פנים ומצב רוח השמש הייתה, נעימה והיא רגועה ושלווה ,כבר תכננה בראשה את ההפלגה הקסומה  הבאה.
@איריס בכר \\כל הזכויות שמורות.
15.9.09

 

 

תגובות