הודעות והגיגים

"גופה של אישה תבונתה של אישה הדרך לבריאות גופנית ורגשית"!

 
 
בנות ונשים יקרות!
 
"גופה של אישה תבונתה של אישה הדרך לבריאות גופנית ורגשית" הגיע אלי, דווקא מהשכן, לפני קצת יותר משבוע.
לקחתי אותו ברגשות מעורבים, חשבתי שאעלעל בו מעט, אמצא בו אולי כמה דברים שמתאימים לי ואחר-כך אחזיר לו.
רק המראה של הספר, רחב מאד, גדול וכבד מאד (ואת זה יספר לכם הגב שלי אחרי נסיונו במהלך השבוע..) הרתיע אותי וחשבתי לעצמי שהייתי מעדיפה ספר קריאה ל"רוץ אתו".
בדיעבד אני יכולה ורוצה לספר לכן, ובשביל זה אני כאן עכשיו,
כי למן הרגע הראשון, למן הדפים הראשונים, התחברתי, הזדהיתי ונדלקתי.
את הספר כתבה ד"ר כריסטיאן נורת'רופ והוא יצא לאור אצלנו בשנת 2000. הספר ממש לא זול, 125 ש"ח (ובאינטרנט המחיר הכי זול שאיתרתי היה 105 ש"ח), אבל אני יכולה ורוצה לומר לכן שזהו הספר האולטימטיבי, זה שצריך לשכב על השידה ליד המיטה שלנו, לשמש כתנ"ך הפרטי שלנו ולהעשיר את חיינו בהבנות חדשות שיחברו אותנו למקומות הכי נכונים לנו ולחיינו.
למעשה בסך הכל עד כה קראתי ממש מעט, אלא שהכל כל כך מדבר אלי ברמה כזאת שאני חייבת, פשוט חייבת, להתחלק עמכן מתוך רצון להביא טוב לחיי כל אישה באשר היא באמצעות המלצה זאת
רווחת גוף-נפש אינם רק מילים, החשיבות של רווחה זאת כי ממדרגה ראשונה בחיינו והיא עשויה ללא כל ספק להביא לנו עושר בל יתואר.
אני רוצה להביא לפניכם אחד מהקטעים הראשונים אליהם התחברתי והזדהיתי, פיסה קטנה ממגוון תכניו של הספר:
במהלך השנים כשפיתחתי רגישות רבה יותר לדפוסי בריאות ומחלה בעצמי ובמטופלות שלי, הגעתי להבנה שללא מחויבות להתבונן בכל היבטיו של אדם לא די בשיפור הרגלים ובתכנון תפריט בריא כדי להשפיע מזור קבוע על אדם שהמחלות פגעו בו זה זמן רב. במשך שני עשורים כמעט טיפלתי בנשים רבות אשר לא ניתן לזקוף את מחלותיהן אך ורק לחובת האוכל שלהן ולא ניתן לרפאן אך ורק באמצעות תרופה או ניתוח. תפריט מסויים או ריצה בת חמישה קילומטרים מדי יום לא יביאו את האישה לידי כך שתרגיש טוב אם היא מוסיפה לחיות עם שתיין או מכור לעבודה או אם היתה קורבן לגילוי עריות ולא  התירה לעצמה להרגיש את הרגשות הקשורים להיסטוריה כזאת. אבל הנסיונות לערוך שינויים בתפריט וליטול חלופות לתרופות או לניתוח יכולים להיות צעדים ראשונים הפותחים לפני הנשים דרכים חדשות לראות את בקריאותן, עם השקפה חדשה על הגוף שלהן ועל עצמן הן מתחילות להירפא מבחינה מנטלית, רגשית, רוחנית וגם גופנים. בספר הזה פזורים סיפורים של ריפוי והתעוררויות רוחניות כאלה..
אנחנו יכולות לתפוס מחלות אלה כמו מורסת השד שלי כקריאות התעוררות. אף כי המחלות הללו היו חוויות כואבות עבורנו, הן החזירו אותנו אל הגוף שלנו והגבירו את מודעותנו לדברים החשובים בחיים. המחלה שלי הוכיחה לי כי בריאותי היא תהליך של איזון, והיות שהתעלמתי מגופי ומהאני הפנימי שלי במשך שנים כה רבות יהיה עלי להתבונן פנימה כדי למצוא את התשובות לשאלות שהעלו בעיות הבריאות והאתגרים שלי ושל נשים אחרות, כיון שבעייתה של כל אישה מתעוררת גם בשל אופי הנשיות בתרבות שלנו, המעורר בנו את ההתניה להציב את צורכיהם של אחרים לפני צרכינו, עלינו לערוך שינויים קיצוניים בדעותינו ובחיינו כדי לרפא את הגוף ולהשאר בריאות".
 
זהו כמובן רק על קצה המזלג משום שהספר כולל בתוכו הכל מכל בצורה שלא תאמן.
אפשר לעיין בספר זה בצורה מעמיקה במקומות כמו: "צומת ספרים" שלהם בכל חנות כמדומני יש מקומות ישיבה ואפשרות קריאה של כל ספר שתרצה בחינם.
 
כאמור אני ממליצה בחום מכל הלב.
עשו טוב לעצמכם, שפרו את ידיעותכם, את הבנותכם, את החיבורים שלעתים אינן ידועים או מובנים מבחינת עשיה ולא תיאורטית.
 
שלכן באהבה, אילנה."
 
 
 

תגובות