סיפורים

ויוה קולומביה

avianca ככה קראו לחברת התעופה שדאגה להנחיתני בביטחה במדינת הקוקה.
ישנם כאלו שיזכרו בה בעיקר בשל שיערו המסולסל של קרלוס ולדראמה שחקנה האגדי,יש כאלו שדווקא ייזכרו אותה בגלל פבלו אסקובאר ברון הסמים האגדי ואפילו לישראלים שיודעים דבר או שניים על ביטחון תיזכר קולומביה כאפיזודה בחייו של הגנרל לשעבר יאיר קליין.
Museu del Oro - המוזיאון הגדול מסוגו בעולם שמציג את שרידי התרבות המקומית על כל הפאר מהווה ניגוד מושלם לעוני שניבט בכל פינה.
נערים בגיל העשרה לבושים במכנסי ברמודה וחולצות לבנות שהשחירו מפיח המכוניות עטים עלייך בכל צומת ומשוועים לכמה מעות של פזוס.
יש ביניהם שמנקים את שמשות המכונית כהרף עין ובמקצועיות רכה עד כדי כך שאינך יכול שלא לתחוב שטר ירקרק ליד הגרומה שמושטת כלפייך,אבל כעבור כמאתיים מטר שוב אתה נתקל בנער שמפליא בפזיזות להבריש את הניקלים של מכוניתך ואז אתה מבין שניתן לפעמים לסרב אחרת תיוותר ללא מרשרשים בבירה הססגונית הזו.
כעבור שעה קלה מצאתי את עצמי ישוב בספות רכות ומפנקות במיוחד באכסדרה של מלון מקומי , נער שירות הבריש במיומנות את נעלי העקב השחורות שלי והביט כלפיי במבט כאילו שאני מינימום קולומבוס או מרקו פולו,תשר צנוע גרם לו לחיוך שחשף את פיו חסר השיניים.
טס נחושת עם קוקטייל בצבע ירקרק הונח על שולחן זכוכית בעל רגליים מעץ מגולף,מאפרה מזכטכית מורנו בעלת אלף זויות הבריקה בנקיונה ונראה היה כי זה ממש פשע לאפר לתוכה.
לאחר שסיימתי את ההליך השגרתי של הקבלה פרקתי את מטעני הקל לשידה שניצבה בסמוך למיטה והרשיתי לעצמי לזפזפ מעט בערוצי הטלוויזיה המקומית.
מיטב הטלנובלות של דרום אמריקה עם כל הקיטש שכרוך בכך,ערוצי ספורט למכביר וערוץ אופנה עם דוגמניות מקומיות יפות במיוחד שצעדו בסך על המסלול שמוזיקה קובנית גורמת להן לענטז בעדינות חושנית שכזו.
זה היה כמעט כמו להוביל פרה אל האחו
כיוון שמתחת לטלפון העתיק ניצנץ לו כרטיס ביקור של משרד שמספק שירותי תענוגות לאנשי עסקים שחפצים בנערה או שניים שינעימו את זמנם ואני כאמור חפצתי בשניים.
בינתיים מזגתי לי ג'ק דניאל לכוס אולד פאשן והבטתי כיצד קוביית הקרח שטה לה באלכסון בתוך הנוזל הענברי הזה עד שהתפוגגה לה אט אט,זה היה הזמן עבורי לחטוף מקלחת צוננת בעמידה תחת המים הקרירים שזרמו עליי באחידות בדוש המבריק מנקיון .
או אז קטע צלצול הטלפון העתיק את הרומן שלי עם המים ונאלצתי לפסוע שאגלי מים נוטפים ממני היישר על השטיח ונספגים אל תוכו.
פקיד הקבלה מסר לי באנגלית טלגרמית ועילגת במקצת כי צמד נערות טובות מראה מבקשות לבקרני ושאל אם אני אכן מצפה לחברתן.
עניתי לו בחיוך כי אכן הוא רשאי לשלוח את נער המעלית ללוותן ,מספר דקות לאחר מכן נער המעלית נפרד ממני בשמחה שבכיסו שטר של עשרים דולר שיקנה לו ארוחות בשריות לשבוע הקרוב מן הסתם.
מצד הנשים הצעירות היה כלבבי:
אחת ברונטית בעלת שיער ארוך, חלק ובעלת ברק בוא נאמר שהייתה יכולה לשמש כדוגמנית של לוריאל.
השנייה לעומתה בעלת שיער מקורזל עם שפתיים של מישל פייפר וגוף של נאדיה קומאנצ'י שבהחלט אשמח לבצע איתה מספר תרגילי אקרובטיקה על המזרן הנוח שבמיטתי.
הברונטית ניגשה לבר ומזגה לה וורמוט ואילו חברתה ביקשה איזה ליקר אפרסקים עדין ומתקתק ודווקא אז שכל העניינים בחדר התחממו מעט והאווירה החלה להפשיר צרצור הסלולארי שלי גדע את האידיליה באחת.
נתבקשתי להגיע בדחיפות לרובע האופנתי סונה רוסה לבית קפה קטנטן ששם חיכה לי איש הקשר שלי,תוך כדי שאני נפרד מהצעירות בעצב הברונטית הסירה מעט את כתפיי חזייתה וגרמה לי להשתומם לנוכח צמד עופרייה, חזה נערי שכזה אגסי משהו שכאילו והתריס לעברי :" אנא תישאר קצת ונשתעשע"נשיקות באוויר שנשלחו לעברי הבהירו לי שהרומן הזמני בינינו הסתיים מהר מהמתוכנן ויש לי עניינים דחופים יותר שדורשים טיפול אבל על כך הבטחתי לשולחיי שלא ארחיב את היריעה.

תגובות