סיפורים

החייט ממלטה-שלטון לוב תרם היום מיליארד אירו לקרן צדקה לנפגעי האסון בלוקרבי

העלטה ירדה על העיירה השלווה הזו לפני כשלוש שעות,חלק מתושביה היו עסוקים העילעול במגזיני חדשות,חלקן בעיקר מן המגזר הנשי עסקו במרץ בסריגת אריגי צמר מחממים לימים הקרים שעוד נכונו לתושבים בעיירה הזו ששוכנת על צלע גבעה .
באחד מהבתים הצנועים נפרד דיוויד פלנינגן מהוריו ואחותו בת העשר המעצבנת וסר לבית חברו הקרוב על מנת לקשקש קצת ולשחק משחקי כדור שונים.
הוא לא ידע שזה מה שיציל את חייו בדיעבד
כמה שבועות קודם לכן בוולטה בירת האי מלטה ניגש בחור בעל שיער מקורזל לחייט מקומי ודרש לתפור לו מכנסי בד בהירות.
מרחק של כמה אלפי קילומטר משם בגרמניה לצורך העניין בפרנקפורט עסקו כמה עשרות חיילי מארינס באריזת מטלטלין לנסיעה הביתה, היו אלו ימי טרום חג- מולד והרבה אריזות נסגרו בסרט אדמדם וחגיגי.
אזרח אמריקאי ממוצא לבנוני שנהנה ללגום בירות גרמניות בברים של פרנקפורט אבל נאלץ לשוב לביתו במישיגן הקפואה התבקש להעביר מזוודה סטייל ג'יימס בונד,במסוע המטענים בשדה ההומה הוא לא נתקל בתישאול מיוחד או מבטים סקרנים של קטי אחראית המטען בטיסה המסחרית 103 של חברת התעופה האמריקאית:"פאן אם".
הגלגלים ניתקו מהמסלול הגרמני ,חרטום המטוס נסק כלפי מעל כמעט בקלילות של ציפור שעפה לחופש,הטייס וטייס המשנה אחזו במצערת כרגיל והכל היה שגרתי למדיי.
אי שם בלונדון התכוננו צוותי הקרקע המיומנים לחבר את המטוס שאמור לנחות לתידלוק קצר ומהיר ולהמשיך בדרכו הארוכה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
אחת מהדיילות הקבועות של החברה הרשתה לעצמה לפטפט בניחותא עם אחד הנוסעים הצעירים שמשרת על אדמת אירופה והם החליפו מספרי טלפון וחיוכים הדדיים.
ושוב הרוטינה הרגילה של חימום המנועים לתפוקה מלאה , בדיקת כל המערכות ותקינותן והנוהל הרגיל של ההמראה מתבצע כמתבקש.
אלא שהפעם זה היה שונה במקצת
בבטן המטוס תיקתק שעון הטיימר השוויצרי את דקותיו לאחור,65 דקות לערך נותרו ל259 יושבי הכלי המעופף הזה
הטייס חצה את גבול 10000 רגל והתכוון לעבור לטיסה אוטומטית בחציית האטלאנטי,אלא שלכמה אנשים חורשי רעה היו תוכניות אחרות.
כדור אש כתום וענקי פילח את שמי סקוטלנד
תושבי העיירה המנומנת התעוררו לזוועה הזו שנכפתה עליהם
במשך 240 שניות המטוס או יותר נכון לאמר גוש המתכת הזה צנח בקצב של 50 מטר לשניה אל עבר העיירה שקרובה לכביש שמחבר את סקוטלנד לאנגליה,הוריו של דיוויד ואחותו ג'ואן בת העשר לא הרגישו במותם, הכנף השמאלית העולה באש נחתה על גג ביתם הצנוע ומחצה את כל יושביו.
מאות מתושבי העיירה אצו רצו עם פנסים ותרמוסים עם שתייה חמה ורקיקים בתקווה להגיש לפיות הניצולים ,אלא שלא היה למי בדיוק להגיש.
גוף המטוס יצר מכתש בעומק של 18 מטר ובקוטר של קרוב לחמישים מטר,מכתש שהעלה עשן וריח עז של דלק מטוסים,המחריד ביותר זה שהאיזור היה שקט ודומם,אם יש דבר יותר כואב מצעקות כאב ובכי מתייפח ומתייסר זו הדממה הזו.
חתיכות ופיסות מתכת בוערים פשוט נתעופפו להם מהשמיים ונחתו ללא הבחנה,מלבד ג'ואן בת העשר והוריה נספו עוד שמונה מאנשי העיירה החביבה הזו.
תריסר שעות מאוחר יותר עת השחר עלה והאיר באור כואב את האימה ששררה על צלע הגבעה הזו.
פה ושם ניתן היה לזהות עדיין אריזות מתנה ארוזות באותו סרט אדמדם ,מחזה שהיה קשה אפילו לקשוחים שבכוחות ההצלה.
לאחר ימים ושבועות שלא לאמר חודשים של עבודה וחקירה אינטנסיבית התעלומה הזו באה לסיומה.
התברר שזו פעולה של סוכני ביון שנשלחו על ידי לוב לפגוע ביישות האמריקאית,חתיכת בד שעטפה את שעון העצר השוויצרי התאימה לזוג מכנסיים שחייט ממלטה הכין לבקשת אחד העצורים בפרשה.
המכנס אגב עטף את שעון העצר ואת חומר הנפץ סמטקס שלא זוהה במסוף המטענים הגרמני.
עבודה מאומצת של חוקרי הבולשת הפדראלית הפנתה חיצים ישירים לכיוונו של שליט לוב, הוא מצידו הסכים איכשהוא לערוך משפט בהאג בירת הולנד לשני נאשמים מכוחות הביטחון שלו שהיו מעורבים ישירים בטרגדייה האנושית המזעזת הזו.
שנים ספורות מאוחר יותר כמעשה של רצון טוב כלפי אמריקה הגדולה ניאותה לוב לקחת אחריות מלאה על מעשה הפשע הנפשע ואף פיצתה את משפחות 259 יושבי המטוס ו11 תושבי העיירה הסקוטית ב270 מיליון דולר.
10 מיליון דולר לכל קורבן.
בימים טרופים אלו לוב ממשיכה לנהל קשרי מסחר עם כל מדינות אירופה כולל קשרים עם אוייבתה הגדולה מהעבר אמריקה.
בלוקרבי עדיין ממשיכים ללגום את הויסקי בפאב של טום ומעקה העץ הטחוב שמתעקל בראש הגבעה עדיין נמצא שם ושותק.

תגובות