שירים

מלחמת אוקטובר 73 חלק א.

 

     

      מלחמת  אוקטובר  73 (128)  

 

 מבוא למלחמה  על פי  דברים שקרו  הרבה לפני  המלחמה . ועל פי  ניתוח אישי , ידע אישי ,  ומעורבות .

 

 

                                חלק ראשון

 

 

ספטמבר  73 נקראתי לשרות מילואים  דחוף  לזמן לא מוגבל , יעני כאילו צוו שמונה .  הנושא : תרגיל כלל צהלי אם , חצית תעלה , צניחות  , הקמת גשרים  ובתי חולים ניידים .  מאין  תרגול  ותאום בין כול הכוחות . אויר  , ים  , יבשה  לכול החילות  סדיר ומילואים גם יחד .

ריח טוב  לא עלה מזה...מעט סירחון, לאחר התשה לאורך התעלה שם נקברתי כ חודשיים  וגם שם ..יצאתי להשתין מחוץ לתעוז וצלף.. הוריד לי את הפיקה של הברך .

כוון שאני מאורה  בחלק אחר של הצבא וללא כול קשר  למה שאני עשיתי  למראית עיין  ובפועל...ידעתי  כי טובה לא תצמח מכול העסק ..ומלחמה  יש בפתח  מתי  ? לא ידוע .

כוחות מצריים  מעבר לתעלה , כבר היו מוכנים  וקראו לזה  " אימונים  "  למרות שע"פ הסכמי שביתת הנשק מ – 67 אסור היה להם להכניס כוחות

אך איך  גולדה אמרה  " או"ם שמום  "  הכול חרטבונה  ושאהבת אל אהווה .

יעני ..קשקוש בלגוש  ..האו"ם קובע  רק לרישום  והם..עושים מה בראש שלהם  מה תעשה להם   ?  תצא למחמה  ?  הרי תחשב תוקפן  בעיני העולם

ואנו  ש איכפת  לנו  מה חושבים עלינו בעולם  ( למי זה מזיז לעזאזל , כולם שונאים אותנו  אז למה לעשות להם חשבון  ?  תשאלו את הממשלה   ! )

הקיצור ..  סופחתי לגדוד מרגמות 120 מ"מ  ( מה עושים איתם בתעלה  ? טווח מכסימלי  4 ק"מ  אם מטען 8  ..   בדיחה )

אחלה תרגיל  " יבעירו אש בתעלה " אם המצרים ינסו לצלוח ...יש מתקנים מיוחדים ....  חיל האוויר  ברבר  .   חיל הים  היה לא רע ..הסדירניקים ...על הפנים  ..התרגיל  הסתיים  ב – " ג'אבל ליבני "   שעה חיכינו עד ש...בר – לב פתח את הפה לדבר .( הוא דיבר לאט  יותר מ - רבין..) ובסוף התעוררנו אחרי התרדמת   ועלינו על שרשראות  חזרה לקסטינה.

כבר כאן  הבנתי  שלא הכול כשורה..הרכב  שישב  במחסני החרום  לא היה תקין ,,,מליון תקלות של  מצברים  , אורות  , זיווד לא מטופל   בוגיסים  ומסכומים  דפוקים  סעפות מפוצצות  בקיצור בלגן  מאורגן רק בצה"ל .

אם הרגשה דפוקה  במקום להחזיר את הציוד אם האמבולנס  לבאר – שבע ...

שדדתי את כול הציוד הרפואי שנקרא " ציוד מתקלה  " ועל היתר חתמתי  1065  נשפטתי  קיבלתי 10 לירות קנס  והציוד .....שלי .

מה שלי  ?   אתם לא נורמאלים   ?

חזרתי  לגדוד  והכנתי  ארגזי  עץ  ( שאריות של פיגזי המרגמות  )  חילקתי את הציוד  ל- 4 כי בכול סוללה  ויש 4 בגדוד  יש חובש ...שיהיה לו ציוד  מספיק אם והיה ותיקרה  מלחמה ...( תחושת בטן  עמומה   ונכונה...תמיד אצלי  )

ניקינו את הציוד ..עמדנו בתור ל- שלם  ( כן פעם היו משלמים איזה לירה וחצי ליום  מילואים   את הכסף היינו מבזבזים ביום האחרון ב – " שק"ם  "  להביא לילדים   וופלות , מצופים  ,  וסוכריות משי שלא קיימים עוד   גם לא " בעלית "

לאחר תדרוך קצר  ותודה  מפי המג"ד   נסענו איש איש  לביתו  בצפייה עמומה

לבאות ( בחלקנו  מילואימניקים ותיקים  עברנו את ההתשה  ,67  , ועוד " קטנות

שלא מזכירים  ".  תחושת הבטן של חייל קרבי  למוד קרבות ובעיקר ...פשלות

לא תואמות את  הלך הרוח  יעני ...לגבינו הכול  כזב....

פיפ  פיפ  פיפ   כן ..חדשות   פעם ..הייתי מאזין כ – פעמיים ביום  לחדשות .

מה חדש   ?  הממשלה החליטה  לפנות עודף חיילים מקו התעלה  בלחץ  שר האוצר  ימך שמו ( אפילו שהוא מזמן מת )  ... תבינו ..קו התעלה  560 ק"מ  השאירו  560 חיילים   בלבד  וגדוד טנקים   במעבר המטלה ... כי..אין סיכוי  למלחמה   והם עולים הרבה כסף ( קיצוץ בסעיף הביטחון  ) .

מה אתם לא נורמאליים  ?   יה דפוקים   ,  בני זונות   למודיעין אין מידע  ?

מה הם עושים משחקים שש –בש  בבור  ? ינשאללה  ייפול הבור על ראשיהם

קוס אימא שלהם , חרות למה הם לא רואים  למה  ?  

אבל..מי אני   ? רק בורג קטן ולא חשוב   במערכת  שתפקידי לדאוג לסביבה הקרובה . שחברה יחזרו הביתה  שלמים  " פחות או יותר " ובעיקר חיים .

אתם מבינים עכשיו , למה לא הייתי בפאניקה כשמלחמה החלה  ?    הייתי בפאניקה   חמש שעות אחרי כן

למה  ? למה אני תמיד צריך להיות צודק  למה  ?

 

 

כול הזכויות שמורות   @

 

תגובות