סיפורים

יום הולדת

לשיר 
 
יש לך יום הולדת.

ואת הכי יפה בעולם, ואף אחת לא משתווה אלייך, כי יש לך יום הולדת. יום אחד שעושה אותך לאישה הכי מאושרת שיש. האוטובוסים כולם יעצרו, וגם המכוניות כשתעברי בכביש. ולכולם ייצאו העיניים, ולאף אחד לא יהיה מה להגיד. את פשוט תוציאי מהם את כל המחשבות שהיו להם מלכתחילה בראש, ולאף אחד לא יהיה אכפת. הרבה ראשים יסתובבו, והרבה בנות יקנאו בזוהר הזה שדבק בך לעשרים וארבע שעות שלמות. והחיוך שלך יהיה מדהים כמו בכל יום, ואולי קצת יותר, כי יש לך יום הולדת.

ואף אחד לא יעמוד בדרכך, ותוכלי ללכת לאן שתרצי, ותוכלי לעשות מה שתרצי. וכל מי שאת מכירה יהיה בסדר, ולו רק ליום אחד שלם, כי יש לך יום הולדת. וביום ההולדת שלך, היום היחיד בשנה שגורם לך להרגיש כל כך מיוחדת עם עצמך, הכל צריך להיות מושלם. הכל צריך להיות פרפקט בכל צורה אפשרית. אז אין מחלות, ואין מפגעים, והעולם כאילו עוצר, ושום דבר לא קורה.

איפה שלא תהיי, וזה ממש לא חשוב איפה, יסתכלו עלייך. והקול הקטן הזה בפנים, שבדרך כלל אומר מה לעשות ולאן ללכת, מושתק, כי את הרי יודעת מה לעשות, וגם אם לא, זה לא ממש משנה. כל ההיפים האלה מהסרטים תמיד כל כך שמחים, ונראה כאילו אין להם אף דאגה, אבל זה לא משתווה למבט הזה של אושר צרוף בעיניים שלך, אושר צרוף והפתעה, כשאת רואה את כל מה שהכינו לך. לא שזה משהו גדול, או יקר, או שניהם, אבל יש לזה משמעות. יש לזה משמעות הרבה יותר עמוקה מהדברים האלה שסתם אפשר לקנות ולהביא לך. יש בזה משהו שגורם לך לחייך חיוך כזה שפשוט לא יוצא בשום מצב אחר. אבל אפשר להבין את זה, כי אחרי הכל, יש לך יום הולדת.

את אולי לא רואה את זה, אבל כולם כן. אפשר להבין למה את מתנהגת כמו בכל יום רגיל, ולמה את באה לבית-ספר במקום ללכת למקום אחר, כי אחרי הכל, אולי יש לך יום הולדת, אבל זה לא כזה סיפור. בכל יום שעובר יש כל כך הרבה אנשים שזה קורה להם. ויש כל כך הרבה אנשים שיושבים מהצד, ורואים את האנשים האלה. את האושר שלהם, ואת החיוכים הכובשים האלה, שאי אפשר להתמודד איתם. ואת העיניים האלה, שאי אפשר להסתכל לתוכן, ואת המצבים האלה, שאתה פשוט עומד מול בן אדם, ורוצה לדבר איתו, אבל מכל מקום צצים אנשים שלוקחים אותו ממך, ואתה כבר אומר לעצמך שהוא אף פעם לא יהיה לבד. מכל מקום נגזלות לך אפשרויות. נגזלות וצצות בחזרה. וכשהן חוזרות, אתה פשוט לא יודע מה לעשות איתן. אבל החיוך הזה גם חוזר. מין חיוך קל מלווה בנשיכת שפתיים. ואדם אחד כזה, שיכול להיות שאת שמה לב אליו, ויכול להיות שלא, מסתכל על האושר הזה בלי להגיד שום דבר. אולי זורק מילה פה ושם, ומשתדל לחייך כדי לא לבאס אף אחד.  אבל רק בגלל זה. האמת שלבחור הזה יש בעיה. בעיה גדולה מאוד. והוא פשוט לא יכול לדבר עליה, כי הוא לא רוצה להיות אחראי לתוצאות. וחוץ מזה, הוא יודע שגם אם ידבר על הבעיות שלו, זה לא ישנה שום דבר. זה גם לא יעשה אותו יותר שמח. הוא גם יודע שלך זה לא ממש משנה, כי את עסוקה בכל כך הרבה דברים אחרים. לא שזה רע, זה בסדר גמור. אחרי הכל, יש לך יום הולדת.

תגובות