סיפורים

מד אהבה

 
כמו שעון חול, כך בנוי מד האהבה.
מעין מבחנת זכוכית עגולה בדפנות, לכל אורכה מופיע סרגל ממוספר.
מד האהבה רגיש מאד, ומשנה צבעים בהתאם לעוצמת הרגש שזורמת אליו.
 
בימים של אפריל, נהגתי לאחוז במד האהבה ולשמוע אותו שורק,
ממש כמו קומקום רותח.
צבע אדום עז זהר מתוך הזכוכית וסינוור אותי. לא היתה דרגה גבוהה מזו, כך היה כתוב בספר ההוראות המצורף.
אחרי ריב תמיד רציתי לראות אם אהבתי משנה את עוצמתה. היא אמנם לא היתה אדומה כל כך, אבל מעולם לא ירדה מגוונים של וורוד חזק עם קצת כוכבים או נצנצים.
 
מד האהבה בחן את שילוב הרגשות שחשים בעת התאהבות. קרבה, סבלנות, הקרבה, נועם, אינטימיות, משיכה, געגועים, עצב, שמחה, כעס לעיתים, אושר. למד האהבה היתה נוסחה מדויקת למדידת עוצמת האהבה, בשילוב כל התכונות יחדיו. כך לא יווצר מצב שרק המשיכה הפיזית תשפיע, או כל רגש חזק אחד שיופיע לבדו. הרגשות צריכים להיות במינון הגיוני, ולא מטורף. אני קצת שברתי את החוקים, אצלי הרגשות השתוללו כולם.
 
בלילה בו התוודנו על אהבתנו, מד האהבה איים להתפוצץ. שכבתי במיטה בשעה חמש וחצי לפנות בוקר, דקה לאחר שהסתיימה שיחתנו הארוכה. החיוך לא ירד מפני והתעופפתי בתוך עננים וורודים. הושטתי יד ואחזתי במד האהבה. יכולתי ממש לחוש כיצד הזכוכית העבה מתחילה לרעוד ואפילו שמעתי צליל ניפוץ קל. עזבתי את מד האהבה והוא נפל לידי על המיטה. כנראה שהאהבה שלי באותו לילה, לא יכלה להימדד.
 
בבוקר קיבלתי ממך כמה הודעות. הייתי בשיעור הסטוריה והתכתבנו מתחת לשולחן. אתה לא ידעת את זה, אחרת היית מכריח אותי להתרכז בשיעור. בכתב עיוור סימסתי לך הודעות של אהבה, כולי סמוקה ומחוייכת, ואפילו שיעור הסטוריה לא היה נראה משעמם כלל.
 
וכשנישקת אותי בחושך, חשבתי לעצמי- מזל שלא אחזתי במד האהבה באותו רגע, הוא לא היה עומד בעומס הרגשות... ליטפת את הלחיים שלי והכנסת את אצבעותיך לתוך שיערי החלק. נשמתי עמוק והתמסרתי למגע הרך והאוהב שלך. אחרי שנרגענו, אתה נרדמת. הססתי קצת אך לבסוף הנחתי בתוך כף ידך את מד האהבה. הסתקרנתי לראות מהי עוצמת אהבתך אלי.
 
אור אדום מלווה בגוונים של בורדו האיר את החדר החשוך. שריקות פעמוניות נשמעו מתוך הזכוכית. ניתקתי ממך את מד האבה והחזרתי אותו למקומו. חייכתי. כמה אהבה. נרדמתי על החזה שלך בעודי שומעת את פעימות לבך שאני כל כך אוהבת.
 
אחרי כל פגישה שלנו מדדתי את עוצמת הרגשות. היא רק התחזקה מרגע לרגע. חשבתי שאולי משהו לא תקין במד האהבה, אז נתתי לאחותי הקטנה לאחוז בו. "תחשבי על ההוא מהכיתה שלך שאת מחבבת" אמרתי לה. היא סגרה את אצבעותיה סביב מד האהבה וחייכה. גוונים חלשים של וורוד התערבבו בתוך המבחנה. חייכתי אליה, מד האהבה עובד.
 
ועכשיו עברו כמה חודשים ארוכים של התמודדות יומיומית. מד האהבה רחוק ממני, שמור היטב עם כל החפצים שמזכירים לי אותך. לא נגעתי במד האהבה מאז שיחתנו האחרונה, אבל אני בטוחה שאם אגע בו עכשיו, הצבע עדיין יהיה אדום עז.
אולי בלי שריקות.

תגובות