פוסטים

שרלטנים בבריאות הנפש

בשנים האחרונות, למדתי את הנפשות הפועלות בתחום בריאות הנפש, מתוקף היותי מתמודד שעבר משברים נפשיים וכחלק מפעילותי הציבורית בעניין.

בתקופה זו למדתי שישנם מספר שחקני מפתח בתחום, ביניהם תנועות ועמותות של צרכנים – המאגדות בתוכן את מי שמשתמשים בשרותי בריאות הנפש, ישנן עמותות הנותנות שירותים שכאלה ואשר נתמכות בדרך כלל על ידי תרומות וישנם שחקנים נוספים בזירה – אותם שרלטנים שיוצאים לנגח ולהתנצח עם אלה שעושים ימים כלילות על מנת להיטיב עם המתמודדים.

האחרונים חרטו על דגלם להילחם באושיות הרפואה הפסיכיאטרית. הם החליטו, על סמך אינטרסים אישיים, לצאת ולנגח את התחום ואת כל מי שלכאורה מייצג אותו. הם חרטו על דגלם מאבק בפסיכיאטריה וטוענים כי היא עושה רק נזק ויש מאחוריה רצון קונספירטיבי לאשפז ולתייג את כל מי שאינו נראה לה.

בראש סדר העדיפויות במלחמתם צועד המאבק באשפוז הכפוי כאילו הוא פוגע בכבוד האדם וחירותו הבסיסית. רק שהם לא לקחו בחשבון שמי שעובר אפיזודה פסיכיאטרית, סובל מאד ועלול לסכן בראש ובראשונה את עצמו. הם בחרו להתעלם מהעובדה שמי שעובר אפיזודה פסיכיאטרית, לרוב לא אחראי למעשיו ולא יוכל לצאת מאותו מצב לולא שימוש בתרופות מתאימות. את התרופות הללו אגב, הם מכנים סמים מסוכנים.

הם שוב מתעלמים מהעובדה שאותן תרופות מאפשרות לרבבות בני אדם להמשיך את חייהם באופן שהכי מתקרב לחיים נורמאליים, ואילולא נטלו את אותן תרופות, היו אמנם מרגישים טוב יותר לתקופה קצרה, אך מהר מאד היו מוצאים את עצמם מתאשפזים שוב בבית החולים הפסיכיאטרי הקרוב לביתם. הם מעודדים בעצם את התופעה הנקראת "הדלת המסתובבת", לפיה אדם נוטל תרופות בכפייה בתקופה בה הוא מאושפז, ולאחר שחרורו מבית החולים, זורק אותן לעזאזל (כפי שהם ממליצים לעשות "באופן מבוקר"), מה שגורם לו לאחר מס' חודשים לחזור לאשפוז בדיוק לאותו מקום שהיה בו קודם וגרוע יותר.

אותם שרלטנים ממליצים ומנסים להוכיח לכל העולם ואשתו שתרופות פסיכיאטריות מסוכנות לשימוש לפחות כמו סמים, כך הם גם מנסים ללמד לגבי תרופת הריטלין המשמשת בעיקר כתרופה נגד תופעות כמו הפרעות קשב וריכוז ADHD ולולא השימוש בה, ילדים, נערים וסטודנטים היו מוצאים את עצמם נפלטים ממסגרות החיים הנורמטיביים ומגיעים למצבים קיצוניים בחברה ללא יכולת להילחם במצבם.

הם גם חרטו על דגלם להוציא את הפסיכיאטריה מחוץ לחוק וטוענים כי בין רפואה ובין הפרעות נפשיות אין שום קשר. הם טוענים ללא ביסוס מדעי כי מחלות נפשיות הן בבחינת שקר וכי אין להן כל בסיס מדעי. ושוב ושוב הם מתעלמים מהעובדה שרק בזכות ענף רפואי זה, מתאפשרים החיים הנורמאליים של מרבית הלוקים במחלות מעין אלה.

בנוסף לכל מה שנאמר קודם, עמדתם כל כך נאורה עד כי החליטו שלמרות שהם כביכול מייצגים מתמודדים שעברו משברים נפשיים, לא יוכל להיבחר לראש הארגון בו הם עומדים – מישהו, מתמודד, שהיה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי ושאובחן כלוקה בהפרעה נפשית.

הם חרטו על דגלם המתנוסס – מאבק בתקיפה פסיכיאטרית ושמירה על זכויות אדם, בעוד שהם משתמשים בכלים של הפחדה, כוחניות, שתלטנות והליכת אימים – בדיוק אותם כלים בהם הם כביכול נאבקים.

 http://www.rbooks.co.il

תגובות