סיפורים

סתם סיפור של פעם

פעם, לפני שנים רבות חיה משפחה באיזה עיירה אי שם . אבא-מושון בטלן מרצון כמו גם מאונס יען אין לו מקצוע ,אמא-אלגרה (שמחה בלדינו) אבל זאת כשמה כן לא היא,תמיד מקטרת ומבכה את מר גורלה,וכך חייה המשפחה בעוני ובדלות.הנדנודים של אלגרה גברו בעיקר לקראת פסח הבית ריק הילדים בבגדים בלואים וקרועים ,ומושון חסר אונים, בא והולך,יום אחד הבריק במוחו רעיון,והודיע לאשתו שיש בדעתו לשלוח מכתב לאלהים שיעזור לו,כמובן שאלגרה פסלה על הסף רעיון הזוי זה ,אך מושון התיישב וכך כתב : אלהים היקר ,יודע אתה לבטח כמה אני מברך אןתך כל יום בבית-הכנסת כמו כן יודע אתה שמעולם לא גנבתי,או פשעתי,או בצעתי דבר עבירה לפיכך בטוחני שיגיע זמני ואגיע לגן-עדן תעניק לי מכל טוב גם כסף וגם זהב ורציתי לבקש הלוואה על החשבון של העולם הבא, כמו שאתה רואה המצב אצלי די חרה ואין לי איך לקיים את החג .אסתפק ב1000 שקל ומבטיח להחזיר ברגע שאוכל. בכבוד רב וברגשי תודה על החתום מושון .
סגר מושון את המכתב ורשם לנמען כך : לכ" האלהים הכתובת : בשמים.
בתקוה בלב ובידים רועדות שלח מושון את המכתב.
התגלגל לו המכתב והגיע לידיו של פקיד הדואר הלה ,הפך בו מצד לצד ובא להשליכו ממנו והלאה אך עצר ברגע האחרון וקרא לבוס ,תראה בן-אדם משוגע כותב מכתב לאלהים לקח הבוס את המכתב הפך אותו מצד לצד ופתח אותו בקראו את התוכן זלגה דמעה מעינו ,אסף את כל העובדים וקרא באזניהם,וגם הם התרגשו עד כדי דמעות . אמר להם הבוס תראו עד כמה מיואש יכול להיות אדם ועם זאת עדיין חדור אמונה באל,אם כך אנחנו נעזור לו, אבקש שכל אחד יתרום מכיסו 100 שקל, סך הכל היו עם הבוס 9 אנשים כך שנאספו 900 שקל ,לא 1000 אבל גם סכום נכבד.חתמו את המעטפה ושלחו למושון.
יושב לו מושון בביתו וקולט מבעד לחלון שבתיבת-הדואר יש משהו, ניגש לפתוח,ראה את הכסף ורץ בהסטריה : אלגרה תראי אלהים ענה לי ואפילו שלח לי כסף . נףנף בעיניה את השטרות בהתרגשות חלקן נפלו על הארץ כשמשך אותה אליו לרקוד של שמחה ובשוך הסערה אספו וספרו רק 900 שקל כמובן תחפשי טוב אמר מושון צריך להיות עוד שטר של 100 אך לא מצאו.
קנתה אלגרה מצרכים לחג מכל טוב בגדים חדשים לילדים והיה למשפחה מזה חג שמח כמו שאף פעם לא היה.
חלפה שנה מושון עדיין מובטל הבית ריק הילדים רעבים החג מתקרב ואלגרה ממררת לו את החיים שילך לעבוד ולהביא פרנסה,
מושון כמובן לא מצליח בכלום, אבל , יש לו פטנט בדוק משנה שעברה
והוא מתישב לכתוב לאלהים מכתב והוא כותב כך : אלהים היקר קודם כל תודה רבה רבה על הכסף ששלחת לי בשנה שעברה זה ממש עשה לנו חג שמח ,אבל כמו שאתה רואה המצב אצלי עדיין בכי רע ,ואני מבקש הלוואה נןספת של 1000 שקל ,על חשבון גן-עדן כמובן ,רק שהפעם יש לי בקשה מיוחדת ממך שאת הכסף , תשלח לי מהשמיים ישר לתיבת הדואר שלי
ולא בדרך המקובלת דרך סניף הדואר כמו בשנה שעברה שכן
סחבו לי משם 100 שקל.
בכבוד רב מושון.

בברכת חג-שמח


מוטי אשכנזי

תגובות