סיפורים

הטיול בהרי יהודה (סיפור לילדים)

שמש אביבית הופיעה בהרי יהודה ומשב רוח נעימה נשבה לה בין השיחים כאשר אימא שועלה המליטה את שלושת גוריה. אבא שועל היה מאושר כל כך!

שלושה גורים קטנים באו לעולם: נקבה אחת ושני זכרים, חמודים למראה.

אחד בעל פרווה בצבע חום-צהוב, השני בעל פרווה בצבע חום, השלישית בעלת פרווה בצבע חום-אדמדם. אוזניהם ארוכות, חוטמיהם מחודדים, זנבותיהם מנופחים ומסולסלים ופרוותם כקטיפה למגע הידיים.

השועלולים הקטנים התגנדרו בזנבותיהם המהודרות ויצאו לטייל עם הוריהם בהרי יהודה, דילגו בין הסלעים וחצו בזהירות ערוצי הנחל, חיפשו מקום לנוח בו בעוד קרני השמש החמימות מלטפות את זנבותיהם.

מנגד על אחת הגבעות בהרי יהודה התאספה קבוצת שועלים אחרת שעקבה בעניין רב אחרי משפחת השועלים המטיילים להנאתם בין ההרים.

לעת ערב, מצאה משפחת השועלים מערה; תחילה נכנס אבא שועל, רחרח מסביב ואותת לבני משפחתו להצטרף אליו - הדרך פנויה ואפשר להיכנס. אט אט נכנסו אימא שועלה והשועלולים הקטנים אל תוך המערה הקרירה. אימא שועלה חיפשה מקום חמים וכשמצאה נשכבה ולידה שכבו צמודים זה לזה השועלולים, אחרון חביב הצטרף גם אבא שועל כשעין תורנית פקוחה למחצה. הלילה עבר בשלום. השכם בבוקר התעורר אבא שועל ויצא לחפש מסביב למערה מים לרוות את צימאונם ומזון להשקיט את הבטן המקרקרת של בני משפחתו. מאוחר יותר כשחזר אל בני משפחתו הצטרפו אליו כולם אל ארוחת הבוקר שציפתה להם במורד הגבעה.

במקום לא רחוק, בין הגבעות שבהרי יהודה, מצוי ישוב כפרי המגדלים בו בין היתר: כרם ענבים, עופות למיניהם כמו: תרנגולות, ברווזים ותרנגולי הודו גדולים ומפוטמים. הישוב היה מוקף בגדר ביטחון ומקום הימצאם של העופות גם הוא היה מוגן מפני טורפים למיניהם. כל זאת לא ידע אבא שועל כאשר ריח העופות והענבים הבשלות הגיעו לאפו.

בזמן שמשפחת השועלים ירדה אל ארוחת הבוקר המצופה קבוצת השועלים מהגבעות הסמוכות עקבו אחריהם, תוהים לעצמם לאן מועדות פניהם של המשפחה התימהונית, אמא – אבא – ושלושת השועלולים הקטנים שקיפצו לידם וזנבותיהם המרהיבים מבריקים לאור החמה.

משפחת השועלים הגיעה אל הגדר המקיפה את הישוב, בראש הלך אבא שועל ואחריו אימא שועלה ובסוף השיירה השועלולים הקטנים. הם עברו חיש קל את המחסום הראשון והתקדמו מהר מאוד אל הכרם הנמצא בסמוך לגדר המערכת של הישוב. ריחם המתוק של הענבים הבשלים עלה באפם ולא הניח להם עד אשר הצליחו להיכנס לתוך הכרם דרך פרצה שהיתה בגדר.

שמחתם היתה כה גדולה והם השביעו את רעבונם עד שבטנם תפחה; ראו זאת חבורת השועלים שעקבה אחריהם והחלו רצים במורד הגבעה. למזלם הרע הופיע לפתע שומר הכרם וירה עליהם ברובהו. מקצתם נפגעו קשות והיו גם כאלה שברחו חזרה אל ההרים.

באותו זמן, משפחת השועלים שבו אל המערה הקרירה, נחו בה עד אחר הצהריים, ולאחר שקמו החלו שבים על עקבותיהם למחילה שמעבר לגבעות. בסופו של דבר היה זה רק טיול שערכו.

 

כל הזכויות על היצירה הטיול בהרי יהודה שייכות למחברת היצירה©

היצירה פורסמה לראשונה בתאריך 31/3/2007

 

 

תגובות