סיפורים

מכונית מרוץ אדומה (סיפור לילדים)

מסיבת יום ההולדת של דורון נערכה בחי-כיף העירוני עם שרשרת בלונים צבעוניים שנתלו בין העצים, וליצן שהפעיל את הילדים שהגיעו לחגיגה.

כל חבריו באו למסיבה וכן גם בני דודים קרובים ורחוקים, כולם בלי יוצא מן הכלל נהנו מאוד במסיבה העליזה לכבודו.

שבוע לאחר שחגג את יום הולדתו ירד דורון לשחק עם המכונית החדשה (המופעלת בעזרת שלט רחוק) שקיבל במתנה. הוא הגיע בריצה אל חבריו ואמר להם בהתרגשות: "תראו את המכונית האדומה שקיבלתי מהדודים שלי. זאת מכונית מרוץ, ועכשיו אוכל לזכות בכל התחרויות!"

"באמת?" אמר אבי בקנאה, לקח את המכונית בידיו והדביק בסתר מבלי שאף אחד מהילדים ראה פיסת פלסטלינה בין הגלגלים...

בינתיים העמידו הילדים את מכוניותיהם במסלול המרוץ. "מוכנים? צא!" המכוניות יצאו לדרך פרט למכונית האדומה של דורון, היא פיגרה אחרי כולן. דורון לא הבחין בפלסטלינה שהוצמדה בזדון לגלגלים.

כן, אבי הרמאי ניצח! "גרוטאה יפה קנו לך הדודים!" צחק עליו אבי.

דורון התרחק מהמקום מבויש שולי ועינת, חברותיו, לא ידעו כיצד לנחם אותו.

הוא ניגש אל כלבו וסיפר לו על המכונית החדשה שקיבל במתנה, ועל התחרות ממנה שב מאוכזב ומושפל. להפתעתו הרבה גילה דורון באותו יום שכלבו איננו רק כלב נאמן אלא כלב-פלאים ושמו "קסם". כאשר שמע "קסם" את סיפורו של דורון התעטף בן-רגע בגלימת הקוסמים וחיש מהר הפכה המכונית הקטנה למכונית מרוץ אמיתית! דורון קפץ משמחה לתוך הרכב וכלבו התיישב מאחוריו.

המנוע החריש אוזניים... מוכנים? צא! הכישוף נמשך: המכוניות של אבי, שולי ועינת נהפכו גם הן למכוניות אמיתיות. וואו, איזה כישוף מדהים! דורון לחץ על דוושת הדלק, ורררררררררמ, רעם בקול חזק המנוע, ומכוניתו האדומה פרצה קדימה עוקפת את יתר המכוניות.

אבי ניסה לעכב את דורון יריבו. איך עשה זאת הפעם? ובכן, הוא שפך פחית מלאה בשברי זכוכית על המסלול. "עוד מעט ינקבו צמיגי מכוניתו של דורון" כך חשב לעצמו אבי.

אך לא! "קסם" הכלב הקוסם הקפיץ, בנגיעה קלה במטה הקסמים, את המכונית מעל שברי הזכוכית שהיו פזורים על הכביש.

אבי לא ויתר, מאחורי עיקול בדרך, במקום שאין רואים אותו, מיהר וסובב את התמרור עם החץ. "עכשיו יטעה דורון בדרך!" חשב.

דורון פנה לכיוון החץ ובמהירות רבה טס ישר לתוך הבריכה... "הצילו!" קרא כבר היה מאוחר מדי לעצור. למזלו הרב חברו הטוב, כלבו הנאמן פעל שוב ובנגיעה קלה במטה הקסם המכונית החליקה על הגלים כמו סירת מרוץ.

בינתיים הפסיד דורון זמן יקר; אבי הרמאי והרשע הקדים אותו, וכשהיה בטוח בניצחונו ניתק לפתע הגלגל הקדמי ממכוניתו... אופס! המכונית התרסקה על גזע עץ. כן, אבי הרמאי בא על עונשו! דורון וכלבו חזרו שוב למסלול וחלפו על פניו... "הוא לא נפגע, נמשיך." אמר דורון.

דורון יחד עם כלבו הנאמן "קסם" והמכונית האדומה הגיעו ראשונים לקו הסיום.

"יש, זכיתי בפרס הגדול – ניצחתי!" קרא דורון בשמחה.

מיד אחריו הגיעו הבנות שולי וענת.

בעוד מספר רגעים ייעלם הכישוף והמכוניות כולן תהפוכנה שוב למכוניות צעצוע. דורון שמח מאוד והיה מאושר מאוד כי זכה בניצחון הגדול.

 

 
כל הזכויות על היצירה מכונית מרוץ אדומה שייכות למחברת היצירה©

היצירה פורסמה לראשונה בתאריך 29/3/2007

 

 

תגובות