הודעות והגיגים

שולחת הערכתי המלאה לכל יוצרי דרך המילים ו/או רגע של שיתוף

שלום לכולכם
רציתי לשתף אתכם באחד הספרים החשובים בעיני, לכל אדם יוצר. זהו ספרה של ג'וליה קמרון: "דרך האמן".
ג'וליה קמרון, היא תסריטאית וסופרת, אשתו לשעבר של סקורסזה הבמאי. על סמך נסיון רב שנים, הכרות עם יוצרים רבים,ושנים של יצירה משל עצמה, היא כתבה את הספר זה. הגתה שיטה ייחודית לשכלול ושיפור היצירתיות. שיטה הנוגעת בכל תחומי היצירה.
 
בספרה, היא כותבת, בין היתר, על: חסמי יצירה. אנשים חסומים, היא כותבת (לא ציטוט, רק רוח הדברים)-רואים סרט מכווצים ואחוזי-קנאה ואומרים לעצמם: "איך הפיקו סרט שכזה? אני הייתי יכול לכתוב תסריט טוב יותר". 
אנשים חסומים, קוראים ספר ואומרים: "זוועה, אני הייתי יכול לכתוב ספר טוב הרבה יותר".
וכן הלאה.
 
לעומתם, אנשים הנמצאים בתוך מרחב היצירה, אנשים שהם  יוצרים בזכות עצמם,אלה הזוכים להצלחה והם כבר על "מגרש" היצירה, נמצאים במקום שיפוטי לגמרי אחר. מתוך גדלותם, הבטחון העצמי המלא שלהם, הם מסוגלים ליהנות בפתיחות רבה הרבה יותר, מיצירות של אחרים. השיפוטיות שלהם משוחררת מתסכולים והם מסוגלים להעריך יצירות של הזולת, ואפילו להתפעל ולהתפעם.
 
למה הדבר דומה?
לאישה נאה, בעלת עצמי בטחון רב, שהיא ורק היא מסוגלת לומר לחברתה: "את נראית נהדר". חד וחלק.
היופי של חברתה, אינו מפחית לרגע מיופיה שלה, היא יודעת היכן היא עומדת ומסוגלת "לפרגן". לומר :"את נראית נהדר, נפלא", ואלו הם ביטויים הבאים מעומק לבה, מתוך מקום של גדלות, וכלל לא במקום של שקר.
 
.
את הדברים האלה רציתי להביא אליכם, ברגע של שיתוף ביני לביניכם.
 
כבעלת האתר הזה, קראתי את דפי היוצרים של כל חברי דרך המילים ואני יודעת כי רבים הם היוצרים כאן ב"דרך המילים", שכבר הוציאו ספר משלהם. ועוד ספרים בדרך.
 
. רבים מן היוצרים ב"דרך המילים", זכו ששירם יולחן ויושר, ועוד ידם נטויה.
רבים הם היוצרים ב"דרך המילים", המצויים בשדה היצירה, והכתיבה קולחת מתחת לידם בקלילות רבה.
 
בכל פעם שאני נכנסת לאתר, אני נפעמת משפעת היצירה הזו, הזמינה לכולנו. עבורי זו הנאה צרופה, להשתתף בתחושות שלכם, ברגשות שלכם, להיות במרחב של יצירה. בעיני, נוצרה כאן קבוצה נהדרת, התומכת ביוצר ומעריכה את יצירתו מכל הלב ובכנות מלאה.
 
ממשיכה ג'וליה קמרון ומתארת בספרה, את תחילת הדרך של היוצרים בקבוצתה. בתחילה, היא מתארת, אנשים עשו צעדים ראשונים ביצירתם, תהו מתי יצא הספר הראשון שלהם-אם בכלל, האם הם מסוגלים לכתוב שירה/לפסל/לצייר/לביים הצגה וכו'.
לאחר זמן, היא כותבת, ההתעסקות השתנתה לחלוטין: הדיונים עברו ל-האם כדאי שאותם שחקנים ישתתפו בהצגה הבאה של ג'יל? איפה תיערך ההשקה לספר הבא של דין.
 
בקרוב, נחגוג כולנו את השקת ספרה השני של חנה הילמן-הראשון היה ספר שירים והשני, ספר סיפורים קצרים.
בקרוב, נחגוג את הוצאת ספרה השני של אודיה-שספרה הראשון נמכר בהוזלה רק לחברי דרך המילים.
ועוד ועוד...
בקרוב ובקרוב...
ואני מבטיחה להגיע לכל השקות הספרים שלכם, ובטוחה שאיני היחידה ועוד חברים מדרך המילים יגיעו יחד איתי.
 
והייתי רוצה לסיים את דברי אלה באהבה רבה ובהערכה רבה לכל יוצרי דרך המילים הנפלאים.
כן, זה לא עולה לי בשום מאמץ לומר זאת וזה בא מעומק לבי: אתם נפלאים ותודה לכולכם על השיתוף ביצירות הנהדרות היוצאים מתחת לידיכם.
 
שלכם
גלי

תגובות