סיפורים

השמש של בלינדה / סיפור קצר

 כשבלינדה קמה בבוקר, היא אוהבת להרגיש את קילוח המים הקרים מן הברז, ואחר כך להרגיש את הקור הפתאומי מגיע אל פניה ומעיר אותם מחבלי השינה הנעימים. אחר כך, היא ממש אוהבת לאכול את האוכל הטעים שאמה מכינה לה לארוחת בוקר: חביתה מקושקשת ומתובלת בפלפל שחור ומעט מלח, גבינה ומיץ תפוזים. היא נהנית מטעמם מאוד.

 כשבלינדה הולכת לבית הספר שלה, הדבר הראשון שהיא מרגישה כשהיא יוצאת מביתה הוא הרוח. אם זה יום שבו רוח קלילה היא נהנית מאוד ממגוון הקולות שהיא מסוגלת לשמוע, כי כידוע - הרוח נושאת עמה את הקול.

 היא אוהבת את חמימות השמש מאוד, אך יותר מכך היא אוהבת את הגשם - כאשר יורד גשם היא מסוגלת לשמוע המון צלילים בגוונים שונים של עמימות.. במיוחד היא אוהבת להקשיב לטיפות שנופלות על מתכת מסוג כלשהו. יש להן צליל רחב יותר מאשר לטיפות שנופלות על בטון, תבדקו! תתפלאו, היא אפילו מסוגלת לשמוע את הטיפות שנופלות על הבית מעבר לכביש!

 יותר מכל, בלינדה אוהבת עלים. היא אוהבת את ריחם המיוחד, את המרקם המשתנה מעלה לעלה - ישנם עלים חלקים יותר וחלקים פחות, תלוי בסוג העץ. במיוחד היא אוהבת עלים יבשים. יש להם ריח מעולה של התיישנות שעומדת להביא עמה התחדשות, כאשר יגיע האביב, ויש לעלים היבשים גם מרקם מחוספס מאוד שנעים לגעת בו. והרעש שנוצר מהם כאשר מועכים אותם טיפה! אוח, מדהים.

בכלל, היא מאוד אוהבת לגעת בדברים.

 משום מה, כשאנשים רואים את בלינדה חוצה לבדה כביש, או הולכת ברחוב מסויים ללא שום ליווי, הם באמת נחרדים מכך. הרי אדם שכמותה חייב שיהיה לו ליווי צמוד! מוזרה שכמותה. בכלל, התגובות של החברה כאשר היא עוברת על ידם נחלקות לשתיים: כאלה שרוצים לעזור לה, וחלק שבעצם מתעלמים - כן, מתעלמים מעצם קיומה! הרגשתם פעם שמתעלמים מכם ואין לכם דבר לעשות בנידון?

 היא כבר התרגלה למגע האנושי הפתאומי כאשר אדם כלשהו אוחז בידה. התרגלה להופעת הקולות מן האין אל היש. התרגלה לעובדה שהיא לצערה אדם פאסיבי יחסית לעומת אנשים אחרים. לכן בדיוק, היא מתעקשת לשמור על טיפת העצמאות והיוזמה שעוד נותרה בה, ומבקשת מכם בכל לב לנסות להבין אותה. תנו לי ללכת לבד ברחוב! תנו לי לחצות כביש ללא עזרה! תנו לי לשבת בשקט על ספסל ולהקשיב לעולם! 

       אמנם היא איננה מסוגלת לראות; לא אתכם, לא אותי ולא את העלים שהיא כל כך אוהבת. גם לא את הגשם ולא את המים הקרים ולצערנו הרב גם לא את הירח והכוכבים ואפילו לא את השמש- 

אך בניגוד אלינו, השמש שלה נמצאת בתוכה. היא לא צריכה לראות אותה בשביל לדעת שהיא קיימת.

                                     

תגובות