יצירות אחרונות
נשימה עמוקה (2 תגובות)
**לנה** /שירים -27/06/2026 21:04
כשהיינו ילדים (4 תגובות)
אילה בכור /שירים -27/06/2026 18:17
כל שהיכרנו (1 תגובות)
א. שמואל /שירים -27/06/2026 17:56
שתי גדות / לבמת הדיון של נורית ליברמן (2 תגובות)
עליזה ארמן זאבי /שירים -27/06/2026 16:00
שלטון נואל (2 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -27/06/2026 15:54
בְּחִירַת הַלֵּב - לבמת הדיון של נורית🌻🌹🌻 (17 תגובות)
שמואל כהן /שירים -27/06/2026 10:16
ויאסף אל עמיו (4 תגובות)
צביקה א הורוביץ /שירים -27/06/2026 08:38
... [26] / אהבות נואשות / (6 תגובות)
רבקה ירון /שירים -27/06/2026 01:27
סיפורים
תפנו מקום
לפני יומיים קראתי ספר בשם "אתה יכול לקבל הכל". זה נשמע לי הגיוני. הרי גם מחשבות חדשות דוחקות מחשבות ישנות. אם כך, למה לא ליישם את זה גם ברמה הגשמית? הסופרת סיפרה שכאשר החליטה שהיא רוצה מלתחה חדשה, חילקה את כל הבגדים שלה לנזקקים. שבועיים אחר כך קיבלה צ’ק שכבר איבדה תקווה לקבל. היא קנתה בגדים חדשים, ואפילו נשאר לה עודף. החלטתי להתחיל. לפחות לנסות. מה כבר יכול להיות? היות והסופרת הייתה אישה, התחלתי בארון הנעליים של אשתי. לא רוקנתי לגמרי את הארון. אני לא קיצוני. השארתי לה שנים־עשר זוגות. היא לקחה אותם איתה, כך שבפועל נשארתי עם אפס נעליים בבית. אבל העיקרון נשמר. גררתי את כל השאר החוצה, מצאתי נהג סמי־טריילר שהיה מוכן לקחת את הסחורה, ונסענו לשכונה מרוחקת במיוחד בעיר. שפכנו את הכול באמצע הרחוב. בהתחלה היה שקט. ואז התחילו לצאת נשים מהבתים. הן התקרבו בזהירות, כמו חוקרות תופעה ביולוגית נדירה. אחר כך אחת הרימה זוג. ואז עוד אחת. ותוך פחות מדקה הרחוב הפך לשדה קרב. שלושה רחובות הלאה עדיין שמענו צעקות. קצת אחר כך ראינו ניידות משטרה נוסעות בכיוון שממנו באנו. כל הדרך חזרה נסענו בשתיקה. בבית המשכתי לקרוא. בהמשך למסירת בגדיה, הסופרת סיפרה שכאשר רצתה רהיטים חדשים, חילקה את כל תכולת ביתה. בדרכה חזרה, מישהו התרשם מנדיבותה והציע לה עבודה בשכר גבוה. כעבור שבועיים קנתה רהיטים חדשים לגמרי. זה כבר היה שלב מתקדם יותר במסע. העמסתי את הכיסא האחרון, את השולחן, את השידה עם המגירה התקועה מאז 2014, וביקשתי מהנהג לפרוק אותם במקום אחר. לא רציתי לרכז יותר מדי שפע פוטנציאלי באותה שכונה. כשחזרתי הביתה חיפשתי את הספר. התיישבתי על הרצפה. עכשיו היה הרבה רצפה. אמרתי לעצמי: הנה, פיניתי מקום. נעליים - אין. רהיטים - אין. ספר - אין. פתאום הרגשתי גירוד קל מעל האוזן הימנית. מיששתי. לא מצאתי כלום. כלום. ואז הבנתי: כנראה זו מחשבה חדשה שמנסה להיכנס. מחשבות תמיד מגיעות אלי כל כך בשקט, שאני לא תמיד שומע אותן. חיכיתי בסבלנות שתחדור דרך הגולגולת. אחרי כמה דקות היא הצליחה. אופה! גם אשתי לא כאן! אם כך, יש מקום לאישה חדשה. שכבתי על הרצפה והבטתי בדלת. אני שוכב על הרצפה, מסתכל על הדלת, תוהה איזה "חדש" יכנס דרכה ראשון. בוהה בדלת, מתכונן לרגע הגורלי, נושם עמוק. מתחיל לדמיין מה אעשה עם השפע שיגיע. אחרי שעתיים, הדלת נפתחה. עמד שם הנהג, מחזיק ביד אחת מעטפה חומה וביד השנייה שקית מטפטפת טחינה. אני לוקח ביס, עוד ביס, ואז… דפיקה נוספת בדלת. פותח ומול העיניים שלי: משלחת של שמונה נזירים טיבטים, על חד־אופנים, מלווים בלאמה עם שופר ענק. לא חיכו לאישור. הם פשוט גלשו פנימה, הסתובבו בסלון במעגלים קטנים, עצרו, ירדו מהחד־אופנים והתיישבו על הרצפה. שלי. עמדתי באמצע הבית הריק שלי, מחזיק קנס ביד אחת ופיתה מתפוררת ביד השנייה. הסתכלתי עליהם, על הלאמה, על החשבון מהעירייה, ואמרתי לעצמי: ומשם זה באמת איבד שליטה. עד הערב דפקו בדלת עוד אנשים. מישהו שמע שיש מקום פנוי. מישהי חשבה שזה ריטריט. שליח אחד שאל אם זה "בית עם קונספט פתוח". כשהחשיך, מצאתי שוב רצפה פנויה, לא ברור איך, אבל ניצלתי את זה ונשכבתי. אז מה בסוף קיבלתי מכל המהלכים האלו? רק מקום. ואולי… בעצם… זה דווקא טוב. כנראה שהיקום כן שלח לי שפע. פשוט שכח לציין שהוא מגיע בצורת קנסות, נזירים וטיפטופי טחינה. תגובות
גלי צבי-ויס
/
פאנג שואו
/
28/06/2026 00:43
התחברותתגובתך נשמרה |