סיפורים

יומנו של גאון

היום נולדתי, שלושה שבועות יותר מוקדם (הצלחתי לפרוץ לי דרך מהצינוק בו הייתי נתון, בעזרת הפעלת כל מיני צינורות וטריקים.

המיילד האידיוט תפס אותי מהידיים במקום מהרגליים כמו שצריך, חשבתי שגילה משהו, אבל כשהניחני ליד אמי, נרגעת וחדלתי לצעוק.

בקשתי מיד מדריך לעולם החדש שבו נכנסתי, הרגשתי בבירור, שכדור הארץ מסתובב כל הזמן, אך לא ידעתי אם גילו זאת כבר.

הרופא שאל את אמי איך היא מרגישה, הסתכלתי עליו בבוז, מדוע אין שואלים את התינוקות את זה, הרי הם היו בפנים ויודעים. למרות חיוכה המאושר של אמי לא בטחתי בה ביותר ובקשתי שיספקו לי מיד עורך דין, כדי לוודא אם לידתי היא חוקית ואני שווה זכויות.

הרופא קיבל שוק זמני יצא לחפש פסיכיאטר ואילו אמי לא ידעה אם לצרוח או לשמוח. בקשתי מהפסיכיאטר, שחזר עם הרופא כדי לשכנעו שאני לא מדבר, ספר פסיכולוגיה, כדי לתת לאמי עצות בקשר לחינוכי וכך למנוע מעצמי בעיות מהן סובלים רוב הילדים הרשלניים, שאינם דואגים לכך במועד. הפסיכיאטר הרגיעני באמרו שאינו מדבר אידיש (?!) ויצא עם הרופא כדי לחפש אדם נורמלי.

אה שלום, זה אתם ובכן חלפו עשרים שנה מאז אותו "מאורע משמח" ואני עתה מדען מצליח בכור אטומי כמובן לא בארץ וכמובן אינני מייצר אטום אלא מוכר אותו לסוכנים זרים תמורת כסף זר. החלטתי לא להגזים בזה, לא רוצה להרוס את העולם ובייחוד לא את עצמי, כי הפשע לא משתלם. שלמתי יותר מדי שוחד כבר לעובדי הכור והמשטרה. שמתי לב שיותר מדי מלחמות מתנהלות כבר בעולם ומקווה על ידי עבודתי להקטין אותן לפחות במספר.

אני רוצה בעצם לחדול מהעסק הזה ולהמציא שיטה לזיוף כסף, אבל אין לי כסף לקנות מכשירים והציוד לכך. זו דוגמא קלאסית לאי צדק השורר בעולם. נוסף לכל הצרות, גיליתי עלי אתמול קרינה רדיואקטיבית, באמת עוד מעט אני הולך להתפוצץ. שני אנשים ששילמתי להם אתמול שוחד חזרו אלי ודרשו תוספת יוקר. אשתי גם מטרטרת לי שאני הורס את הבית עם הפצצות שלי וקוראת לי "חכם גדול", כאילו שזו הייתה מחלה תורשתית.

בסופו של דבר, אין חיי מתנהלים באופן שפיר ואני חושב שבשבוע הבא אגמור עם בעיותיי, אבצע ניתוח של הסרת הגאוניות שדבקה בי, אבל זה כמובן באם המשטרה אל תגלה אותי בינתיים, איך אמרים: חכמים היזהרו במעשיכם!

תגובות

שמואל כהן / בהחלט איינשטיין צדק / 29/05/2022 04:26
רחל בנגורה / סיפור טוב / 29/05/2022 07:19
גלי צבי-ויס / גאונות / 29/05/2022 07:33
אדם אמיר-לב / מצוין / 30/05/2022 10:16
רחלי ג. / הגאון מנסה לתקן את העולם מרגע היוולדו אבל אחרים חושבים שהוא פסיכי / 06/06/2022 17:44