סיפורים

חיה רבקה לאה

חיה רבקה לאה

והנה סופסוף לאחר תחנונין רבים קיבלה סופסוף הספרנית מטילדה דלרוזה מן עזרה מעין מזור לחולאי הספריה העתיקה והמגושמה שהייתה מצופפה עד כי לא יכל להיכנס שם פיל בחודו של מחט וספר חסמב"ה בחובו של מדף שלם ולהווי ידוע כי צמחו סביב הספריה שמועות על צפיפותה וקטנותה וכן על אודות קטנוניותה הבירוקרטית של העיריה עד כי סופסוף הואילה העיריה להשביר לאותה ספרנית טובה איזה עוזרת סטודנטית  לעזר ולמזור למען ייטב לה בסידור הספרים הכבדים.

והנה הופיעה אותה עוזרת –ששמה רבקה  חיה לאה רחמילביץ' הייתה זו בחורה ששיערה בצבע הבלאנדי"ן ועיניה כגוון הירוק איזמרגד ועגביה בולטין אך מוסתרים על ידי שמלה שנראתה כאילו היא בד מחנות הבדים אשר גלגל המוכר סביב גופה בעת שקנתהו מן החנות אי שם ברחוב קינג ג'ארג' עליו השלום שועה של מלכות ענגלאנ"ד.

והיא דיברה מבטא לשון בני אמריק"ע ומעט עברית והייתה עושה עבודתה בשתיקה ובשקיקה  והייתה שותקת כבעלת תשובה מהוללה בשערים מעשיה ולא דיברה עם גברים כלל וכלל ולא עמדה על יד מכשיר הקאמפיוטע"ר אלא סידרה הספרים והייתה מרכינה ראשה בעת שגבר כזה או אחר היו עוברים בסביבה והייתה מקראת בספר תהילים בשעתה הפנויה. ובאמת לא הייתה כזו אך חזרה בתשובה לפני שנה וחצי מעת תחילת סיפורנו. והייתה חסודה וצדוקה וחבל שלא הייתה משודכה מכיוון שנראתה כאשת חייל מי ימצא וכבעלת חסד כפי שנא' "תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה". והנה בעת שהייתה יוצאת באוטובוס הייתה יושבת ליד נשים בלבד וכשגבר היה במקרה יושב לידה אזי הייתה מעתיקה מקומה למקום אחר או עומדת במקום.

הנה אחת כזאת עם שמלה ארוכה ושרוולים ארוכין אף בימי הקיץ. שיער אסוף. משקפיים ענקיות גרביים ארוכות ונעלי אלעגנ"ט. דמות חסודה וחסידית לכל הדעות.

ומטילדה הייתה מצרה על כך ומחסירה אנחה מקרבה כי אין חיה רבקה לאה בת העשרים ושלוש. הצדקת והחסודה שמקפידה על תפילות שלש פעמים ביום, מוצאת לעצמה דבר שידוכין משובח מקרב קהל החסידים אשר בעיר הקודש. והנה רבים ביקשו אותה. חסידים ואנשי שם ובעלי בתים. אך היא הסתגרה בשלה ולא יצאה מדלת אמותיה אלא בכדי לקנות צרכיה ולשבר פרנסתה.

 

אך הנה כדברי הפסוק "אל תסתכל בקנקן" מאחורי אותו בד כיסוי הנדמה כאוהל שרה ורבקה המכנסיות אורחים הסתתרה דמות פארנאגרעפי"ת מפורסמה מאוד מן העולם הידוע של מעכסי ומועכי הדדיים ודבר מכחול בשפופרת ודברי מתיקה ולקיקה ומציצה ומילים גסות ומלוכלכות ועולם של זירמת הסוסים והחמורים המתערבלת עם זירמת בני האדם כאשר הוצג בזמנו בקולנוע עדן זכרונו לברכה. אמנם שמה של אותה ריבה היה באמת ובתמים רבקה חיה לאה כשם סבתה המנוחה מפלך ווהלין אשר באוקראינ"ע. אך היא עצמה נולדה למשפחה מבוללה בפלך אינטערג'עקסן אשר בפלך מאסאצ'וסעט"סש אי שם במלכות אמריק"ע. שמה היה ג'ואנה פאלמער.אביה היה שופט שלום שנא' "שופט כל הארץ" ואמה הייתה רבה רפארמית שעליהן נאמר "אינעל רבה" והם כמובן  היו שייכים לזן היהודים הראפארמי"ן אשר נוסעים עם רכבם לבית הכנסת הסינאגאג"ע בשבת ומחנין את האוטו מסוג שעעבראלא"ט ושם בבית הכנסת שומעין את העוגב ואת זימרת השמיים והטבע וכל חייתו ארץ ועשב השדה ואחר כך אוכלין קידע"ש  סערבי"ס עם חמין טשולנט עם פיסות בשר אחר ובשר בת יענה והשקץ והעכבר למינהו.ומקנחין בביצי חידקן ותרנגולת וכן בגלידה עסיסיה ומשובחה מחלב גמלין שהובא ממדברות סהר"ע.

והנה אותה ריבה ששמה האינגל"י היה ג'ואנה והייתה ילדה טובה בוסעטע"ן בעלת צמות ופני מלאך גבריאל. ברחה מן הבית בגלל ריב והלכה הלוך ונסוע הנגבה בטרמפים לפלטרין הקרוי לוס אנג'עלס וחיפשה ותרה  הכנסה צדדית וכסף קל ועל כן פנתה לאולפני ההוא הפריץ הברון סיבער"ג שעליהם נאמר "כי עשו נבלה וזימה בישראל" אבל שם לא היה מדובר בישראל אלא על בת ישראל ששירכה דרכיה. ושם במעשה משובה וקפריזע"ע של אעקש"ן המכונה אעדישע"ן איבדה את דעתה ותומתה במעשה של חצי שעה מול מצלמות. מה שקרוי קוויק"י ודמה ניגר כמים כמסופר במסכת נידה ולא הייתה עוד בתולתא שפירתא כפי שאמר הנביא "עוד אבניך ונבנית בתולת בת ציון" אך בניגוד לפסוק, היא לא נבנתה אלא נהרסה ואם הנביא היה רואה אותה במצבה זה, אזי היה מזיל דמעה בנוסף על בכיו דמגילת איכא הנקראת בתשעה באב. אבל היא כאמור קיבלה המון כסף כאתנן סרטים ותרא טעמה כי טוב ותדע גברים רבים בני נכר ובני אומות העולם כגון בני ניגערי"ע השחורים משחור ובני בראזילי"ע החומים מחום ובני סקאנדינבי"ע הבלונדינים מבלונד ובני פארט"ע ריקא המכונים לאטינ"ע ואשר חמי מזג המה. וכן מכחולים בכל צבעי הקשת והיו מועכים גופה בידיהם הטמאות וקובת נקביה הייתה מתמלאת מהם שנאמר ביחזקאל כ"ג: "כוס אחותך תשתי העמוקה והרחבה תהיה לצחוק וללעג מרבה להכיל:שיכרון ויגון תמלאי כוס שמה ושממה כוס אחותך שומרון ושתית אותה ומצית את חרשיה תגרמי ושדיך תנתקי" ובאמת לפי הפסוק לא ידעה נפשה ואיבדה דעתה הקודמת וכמעט יצאה מדעתה וקיבלה כספים ודמים רבים ונתחה גופה במשחה פלאית המכונה סיליקא"ן למען התפח אבריה כעוגת שמרים. והמצלמות היו מצלמות הבאים עליה לבעולה כדבר אותו שול"ץ האיום. ותרא כי טוב ותשם כסף בבנאקים של מדינת שוויצערי"ע ותשב ולמראשות בנות מדין ומצרים ופוט וכוש וכוש של האמא שלהם ושבעדי"ע  אשר ליווה במעשי זימה אלה כמו שנקראות לעסביא"ן. ועד גיל עשרים ושלוש ידעה גדודי גברים כחול וככחול הסרט על שפת הסט ולא הכירה דבר אחר והתעשרה עד מאוד מכספי ההוללות והמופקרות של בנות חווה הללו.

יום אחד ברגע של שיגעון בא עליה הברון ג'ון סיבער"ג אל הוילה שלה בחוף מאליב"עו על מנת לרוצחה נפש. יען כיוון ששקע באלכוהול ובדרא"גס ולא ידע הכיצד ישלם לעובדת זו המתקראת שחקנית  ששכרה תפח. והיא מיד ברגע של תושיה שראתה אותו אוחז באקדח ומאיים עליה בקללות, לקחה סכין שהסתירה בחיקה ודקרתהו נפש והוא התבוסס בדמו כאותו חזיר שחוט בבתי המטבחיים של העיר שיקאג"ע והיא התלבשה בפעם הראשונה בחייה לאחר חמש שנים וברחה מאמריק"ע לארץ ישראל מאימת הגענגסטארי"ן הבאים עליה לכלותה וכאן בכספה שכרה דירה מקוטנה  בשכונת נחלאות והסתתרה במוסד של בעלות תשובה ולבשה אך ורק שמלה גדולה בצבע חום מבד מגולגל  שהסתירה גופה המנוקב בפיערסינ"ג ושרוולים ארוכין שהסתירו קעקועי זרועותיה שנעשו במעשי קעקוע כדרך האמורי והכנעני. ולבשה מכשיר המכונה משקפיים גדולות למען כער דמותה בעיני הבאים למען תידמה בעיניהם ככונייפ"ע.וזה היה מסתור אידאלי בשביל ריבה זו תחמנית ורעולת פנים אך ערומה בשכלה ובדעתה עד מאוד.

והנה מצאה מפלט בקרב ספריה זו ששכנה בחובה של שכונה חרדית זו של שלומי אמוני ישראל ודבר סבא ודרבנן אשר היו בסורא ובפומבדיתא. אך לא לעולם חוסן. אלא רק לשנה וחצי.

והנה היה שם קורא מקרא מתמיד. תפוח רקוב אשר נשאר מעץ הדעת וההוא היה בחור ישיבה של חסידי דוקשיץ'   בשם אשר לב שמואלביץ' בעל הזקן הכי גדול בשכונה אשר אהב ללטוש עיניו בסתר בסרטי פארנאגראפי"ע ובבנות הצעירות שהשכירו גופן לכל דורש. כפי שנאמר "דודי שלח ידו מן החור ומעיו המו עליו" והנה היה בא לספריה לקחת מספרי ההוא קלייב קאסלע"ר וראה בספריה את דמותה של חיה רבקה לאה למרות שהייתה כפופה כגיבנת והיא נתנה לו ספרים בשתיקה אך  בהשבירה לו ספרים כל שרצה ומיד הורידה את ראשה לארץ והנה היא הזכירה לו ריבה מהוללה בשערים של מ"ט שערי פריצות של זימה ועכסי מיטה והוא שם לב למבטאה ולקולה וגם בעת שללא שימת לב שחררה מילת קללה כלפי ערימת ספרים שנפלה. ואחר כך הלך לחנות קלטות פארנאגראפי"ע ושם במדפים האחוריים איפה שיש קלטות מיוחדות ראה כי הנה שחקנית בשם ג'ואנה פאלמע"ר משתתפת ומראה גופה ברבים ובמעשים טובים וגמילות חסדים והתחשבות כלפי חבריה וחברותיה. ויקנה את הקלטת והמוכר הנחמד עוד שם לו אותה בשקית שחורה לבל ילטשוה עיני זרים ומחמת עינא בישא. והנה נכנס אל ביתו ופתח את הארון היכן שמכשיר הטעלויזי"ע היה נסתר והכניס לוידאו ראה את הקלטת שוב ושוב וגופו נמלא זימה וחשק כלפי אותה אשה צדקת  המנבלת פיה ברבים בעת מעשי החסד.

והנה הלך אליה בעת בואו לספריה והיא נשארה לבדה ופיו מזיל ריר והוא פוסע אליה ומראה לה את הקלטת והיא מאדימה ומסמיקה:

"ג'ואנה, אני רוצה בדיוק כזה!" אמר

והיא חטפה הקלטת מידו וזרקה אותה לרצפה ותזעקה את השומר לאמור כי יש סוטה מסוכן בספריה. וההוא אשר לב רידף אחריה כשהוא מצעק ודורש מעשה חסד ופיו מזיל ריר והיא בורחת ממנו והשומר הזעיק המשטרה והם באו מיד ועצרו את הסוטה המסוכן.

והנה ראתה ג'ואנה פאלמער הלא היא חיה רבקה לאה כי כלתה הרעה וגם כאן בשכונות החרדים מכירים אותה היטב היטב. והיא לקחה את רגליה ונעלמה בדיוק באותה שעה והלכה לדירתה ושינתה מלבושה ולקחה מונית לנתב"ג ונעלמה לארץ אחרת כי כלתה הרעה.

ומטילדה באה אל הספריה וראתה כי אין אדם והספריה מופקרה ומנוטשה וילדי השכונות עומדים ומצפים לשירות וצווחה צווחה מרה והנה ראתה את קלטת הפארנאגראפ"י נטושה על הרצפה והרימה אותה וראתה את דמותה של ג'ואנה על הקלטת והיא עירום ועריה בציבור ומיד הבינה והתקשרה לעיריה לשמן הצבורי:

"מה זה?" צווחה "ביקשתי עוזרת ספריה ולא כוכבת פורנו."

"הבאנו לך אשה צדקת. חרדית לחלוטין!" אמר

"ממש ממש חרדית. צ'פצ'ולה דליקטס!" צווחה וסיפרה על דבר זימתה של אותה ריבה

"אז מה לעשות?"אמר השמן הציבורי

"את כל הבררה אתם שולחים לי יא פזגאדוס!. תשלחו לי כבר עזרה כמו שצריך או שאשרוף את המועדון!"

"תמלאי טופס 34284 וטופס תלונה וטופס בריחה וטופס..."

אבל היא כבר ניתקה להם בפרצוף.

 

 

תגובות