שירים

ישבנו אני את מלוני


 א.ג.נ,


ישבנו אני את מלוני 'בברש-א' , היא הזמינה קערה גדולה ומלאת הדים בצבע סגלגל ואני הזמנתי תפריט בטעם קינוחים,

היא ביישנית נורא, אמרה לי עובדת הניקיון של המקום בזמן שעסתה לי ולמלוני את כפות הרגליים עם לחייה "אז מה את אומרת? להתרקב או להתאהב?" שאלתי אותה והתענגתי על התפריט בטעם קינוחים שלי וראשה של מלוני היה עמוק עמוק בתוך קערת מלאת ההדים בצבע סגלגל שלה, היא חלשה מול המאכל הזה. עוד משהייתה סבתא מזופטת עד שהלכה ונהייתה יותר ויותר צעירה, תמיד היא הייתה סועדת קערת הדים סגולים ולתוכה צוללת עד שהייתה כבר לא יכולה לנשום עוד.

'קלאק' שמעתי מהבוהן שלי כאשר עובדת הניקיון של המקום הוציאה לי "לדעתי, אתה רק צריך לשאול אותה שלוש שאלות והיא תהייה שלך עד ההיוולדות!" החריזה ברון "אלו שאלות?" שאלתי אותה והתפוצצתי עד כדי העלתי כבר גרה מהתפריט הלא פוסק בטעם קינוחים שלי. פשוט להסתכל עליו, והקרנפיץ בטעם וניל שוקולד בננה, מקונח בבטנך . "שאל אותה.." המשיכה המלצרית

ושמה משקפיים; 1. איזו כוכבת מפורסת תרצה להיות כשהיא תהיה קטנה? 2. לאן האווזים בורחים כשהאגם שרוף? 3. את מי את אוהבת יותר, את חזה ימין או את אמא ?

וכך תדע בדיוק האם היא האהובה או הרקובה בשבילך.

אמרה עובדת הנקיון ובלחייה הוציאה לי קלאיק לאורך כל כף הרגל.

"תודה" השבתי לה, "את עובדת הנקיון הכי מוסמכת שסייעה לי עד היום – " "כן, " השיבה בסומק לחיים "אני אחרי דוקטורק בעוזרות ניקיון ואפילו את התזה שלי עשיתי 'בברש-א' הזה, "אז בוודאי את גרה בטירה או הרמון אם כך," השבתי לה "נאא.. אני מעדיפה להיות קצת יותר האוונגרדית ולגור בשכונת שיקום של מנכ"לים והיושב-ראשים חברי כנסת ואפילו יש קצת סלבס .."

אמרה לי עובדת הנקיון ואני לא האמנתי לה למילה...

"נאא.. אין מצב, את? במקום כל-כך אפל? אין לך בזקנים מזופטים שאת דגת מן הקבר לטפל ולשמור עליהם במקרה??"

"יש גם יש, אפילו שניים" אמרה לי עובדת הניקיון ומכיסה הוציאה לי כמה שיניים וציפורניים שנפלו לזקנים המזופטים שלה טרם צמחו מחדש ושמה לי אותם על השולחן "וואי, הם ממש חמודים" אמרתי לה, "בני כמה?" "ציפורניים בן 98 ומחר יהיה 97 , ושיניים אפילו יותר מבוגר, בן 201 ובבוא היום יהיה בן 200 ! " "וואו, את ממש דגת זקנים מזופטים ועוד שמת אותם בשוכנת בסיכון גבוהה למרות שאת עובדת ניקיון.. שמעי הייתי קורע ברך אך את עסוקה איתה" כמעט בכיתי ועובדת הניקיון כמעט היא גם.

 

"ההההההה...." נשמע, אבל לא סתם "ההההה.." אלא הא! "הההה" המפורסם של מלוני כמעט נחנקת וזה אומר שהיא עוד לא התחילה עם הקערת ההדים בצבע סגלגל שלה ותכף נאמר שלום לעובדת הניקיון ואני ומלוני נצא מ'הברש-א' . "שלוש שאלות," אמרה לי עובדת הניקיון, שלוש שאלות.

לתהאהב או להתרקב?

יצאנו מהמקום אני ומלוני ושלחתי הודעה לסוחר המוניות שלי, מלוני לא יודעת זו, אבל גם אני בעברי הייתי סוחר במוניות בזמן שרק היו פסי רכבת בכל השכונות והוציאו את כל המוניות מהחוק, אני לקחתי יוזמה ושתלתי זרעי מוניות בתוך ארוגת בנזין גדולה, והיו לי שמה קמש"ים רציניים ואנשים הגיעו לייעדם בללא כל פסי הרכבת שיש בכל פינה ברחוב. כיום כבר אנ'לא סוחר במוניות יותר אבל עכשיו אני מתארגן במוניות ברגע כי אני הייתי עוד מהאחרונים שעשו זו.

המונית במרחק של לסיים את מה שיש לי להגיד למלוני ולנסוע

"מלוני" אמרתי לה ואכזתי בקצבות כפות ידייה ;

-איזה סלבס תרצי להיות כשתהי קטנה ?

"אממ.." תהתה מלוני "..תום אבני במלך הג'ונגל?"

-לאן האווזים בורחים כשהאגם שרוף?  מהר מלוניץץץ....

"אמ.. למרק!"

-את מי את אוהבת יותר? את אמא או את שד ימין?"

"פחח – מה?!" לפתע קטעה אותי מלוני

-         נו מהר תעני! אמרתי לה

"תתרקב ז'וז'ו, תתרקב!" אמרה לי מלוני ועיינה נצצו מההדים הסגלגלים שאכלה, עזבה את ידי, ובאה לגשת למונית אך, אני אכזתי בה הפעם בחשק "רגע" קטן וחד הוצאתי מפי

ומבטה הוסב אליי בקלוט ראש אך בעזות מצח "יש לך משהו סגול בעיניים". הוצאתי מפית מכיסי, נשפתי עליה קצת הדים שבטח היו בניחוח התרפיט קינוחים שבלסתי וניקיתי את אישוני עינה . "רואה, ככה נעים עכשיו, נכון?" היא קצת חייכה, ואני לטפתי את סנטרה הקטן והרך והרגשתי קלות ברעד ברכייה, מלוני התקרבה אליי עם פיה וחשפה את שינייה, וכך גם אני.

כשהיינו במרחק שפה מול שפה היא הוציאה מברשת שיניים, וכך גם  אני,

[ הקטע הבא הוא לא למבוגרים 18- בלבד ]

 מלוני הוציאה מכיסה את משחת השיניים הסגלגלה שלה, ואני הוצאתי את מברשת השיניים בצבע כחול שלי. ו.. אני מרחתי את המשחה שלי על המברשת שלה, והיא.. את המשחה שלה על המברשת שלי, ו....

התחלנו לצחצח זו לזה את השיניים , כן ! ככה –

באמצע החיים ובמרכז הרחוב .

מצחצחים זו לזה שיניים,

והרכבות

.. נוהרות

אך המונית נשארת.

תגובות

גלי צבי-ויס / ורק המונית נשארת / 21/01/2018 07:19
שי?! / גליי / 21/01/2018 12:50
גליה אזולאי / קראתי, חמוד מאוד, הרעי� / 21/01/2018 12:41
שי?! / היי גליה / 21/01/2018 12:51
גליה אזולאי / לא שי, סליחה שלא הייתי / 21/01/2018 13:00
שי?! / אין על מה / 21/01/2018 13:05
זיגי בר-אור / אם תעביר את זה ל- סיפור / 21/01/2018 13:39
שי?! / היי / 21/01/2018 16:00
זיגי בר-אור / לא קרה שום דבר, הכל בסד / 21/01/2018 16:09