סיפורים

דני ומטע האגסים (סיפור לילדים)

"לא רוצה לשחק, ולא רוצה לטייל אתכם היום," רטן דני בן השש בפני חבריו שבאו לבקרו. "אני רוצה לקרוא בספר שלי," אמר והתיישב על הכורסה בפינת הקריאה שבחדרו.

חבריו מהכיתה שולי, אבי, גילי ונתן עמדו משתוממים למשמע אוזניהם. למרות שהדבר נראה להם מוזר החליטו לעזוב אותו לנפשו.

כשנעלמו מעיניו חבריו של דני מבעד לחלון חדרו הניח את הספר בצד לקח את הסל הגדול מנצרים, יצא מפתח ביתו ורץ בשביל לתוך מטע האגסים הנמצא 150 מטר ממקום מגוריו.
המטע שייך ליוסי האיכר מהמושב הסמוך לעיר מגוריו של דני וחבריו. בזריזות טיפס דני על הגדר הגבוה והתחיל לאסוף בתוך סל הנצרים שלו אגסים בשלים צהובים גדולים ומלאים עסיס, ורק אותם בחר.

הסל כבר היה מלא ופתאום הופיע יוסי האיכר בצעדים מהירים. תפס דני השובב את הסל והחל לרוץ בכל כוחותיו. הסל היה כבד והדבר הקשה עליו לרוץ מהר.

יוסי האיכר קרא לעברו שיעצור!

דני נבהל והסל נפל וכל האגסים התפזרו על הארץ.

האיכר נפל גם הוא כשנתקל באגסים הפזורים והשתטח על פניו.

"עכשיו הוא לא יצליח לתפוס אותי," חשב דני כשראה את יוסי האיכר נופל, ורץ מהר אל עבר הגדר. אבל אבוי! בצד זה של המטע הגדר גבוה יותר והוא נתפס עוד לפני שהספיק לטפס עליה. יוסי האיכר כעס מאוד על דני השובב. לתדהמתו שמע דני קולות מוכרים של חבריו לכיתה שביקרו אצלו קודם לכן. כשהתקרבו אל מקום הימצאם ראה אותם דני מלקטים אגסים להנאתם. פנה יוסי האיכר אל דני השובב ואמר: "אם ברצונך לקטוף ממטע האגסים שלי, תחילה עליך לגשת אלי ולבקש רשות, הייתי מרשה לך כפי שהרשתי לחבריך כאן."

דני הרכין ראשו בבושת פנים וביקש סליחה מיוסי האיכר.

אמר לו האיכר: "תבוא מחר ותקטוף כמה אגסים שתרצה, אני מרשה לך."

למחרת הגיע דני למטע וקטף אגסים צהובים גדולים, כפי שאהב, וחזר שמח לביתו ובידו החזיק סל מלא אגסים עסיסיים.

 
 
זכויות יוצרים שמורות לסוסנה דגן ©

 

תגובות