סיפורים

יוסי גןף שישי

 

הסיפור הבא מותאם  לאנשים שיודעים לקרוא מארבע מימדים והלאה .

מומלץ לשים משקפיי תלת מימד תוך כדי קריאה, וכרית אוויר לצוואר, בשביל שהוא לא יתפס.

 

-

למה אני תמיד מרגיש שכולם מנצלים אותי, למה אני תמיד אני חושב שכולם רוצים אותי בחברתם רק בשביל להרגיש תחושת עליונות מסוימת, לאחר כמה וכמה זמן כמובן. למה אני תמיד בתחושה שהבנאדם מולי מרגיש יותר טוב ממני כי הוא חושב באמת ו בפשטות שהוא יותר טוב? למה ולמה ולמה ולמה..

יש רק כמה נקודות שקשה לי להבין אותם בחיים שלי.

נקודה אחת היא מי אני?

נקודה שנייה היא למה אני?

הנקודה השלישית  – והחשובה מכל, למי אני צריך להקשיב? . ומי זה לעזאזל מחליף הקלטות כל בוקר בראשי?

האופי, ההתנהגות, ומה שנמצא בן לבן . זה מה שאני.

אבל זה מזכיר לי בכל זאת עבודה של מישהו, אחד, יוסי קראו לו.

ליוסי היה תפקיד פשוט מאד לחלוטין, הוא היה 'מחליף הקלטות הנצחיות'. מקום העבודה של יוסי היה תא, תא, קטן אך נצחי. שמה, בתוך התא הייתה עמדה של הכנסת קלטות וידיאו, כאלה כמו של פעם. למה יוסי היה עושה את העבודה הזאת? אתם שואלים. התא של יוסי לא היה סתם "תא" הוא היה תא בתוך ראשו של יוסי, יוסי החיצוני. שעבודתו שלו בכלל עסקה בקבלנות. רק בעיה אחת הייתה ליוסי הקבלן, וזה היה יוסי, זה שנמצא בתוך ראשו, זה שמחליף לו קלטות. למה הייתה לו בעיה איתו? בגלל שגם ליוסי שמחליף את הקלטות, היה עוד יוסי בראשו, ולו, לא היה שום תפקיד מיוחד, אלה דווקא תפקידו היה החשוב משל כולם, מכיוון שהוא היה השופט. יוסי השופט תמיד היה רץ בין שני היוסים. יוסי שמחליף את הקלטות האישיות של יוסי הקבלן היה מקבל לפעמים פסקי דין שהוא לא היה מתחבר אליהם מיוסי השופט, מכיוון שיוסי השופט היה רוצה לפעמים להיות יוסי הקבלן. אז הוא היה מעתיק את פניו ל'עולם שבחוץ' ומכניס את יוסי הקבלן להיות יוסי השופט אשר לא ידע מעולם לשפוט את עצמו נכון, ואילו יוסי שמחליף את הקלטות האישיות, נשאר כמבולבל כי יוסי השופט הוא אישיות של יוסי בפני עצמה ואילו פחות 'אישיות התנהגותית' כפי שהוא תמיד היה מחליף ליוסי הקבלן. ועכשיו, 'יוסי מחליף הקלטות' מחליף ליוסי השופט את האישיות ובמקום שיוסי השופט ישתנה, יוסי הקבלן משתנה בתוך ראשו של יוסי שמחליף את הקלטות, ואילו יוסי השופט שנמצא בעולם החיצוני רק מנתר ממקום למקום כאילו היה רוח או צל של עצמו, אבל גם בזה יש הגיון כי הוא היה שופט שהיה רגיל ללכת ממקום למקום, ואילו הוא לא היה עושה כלום אך הוא היה החשוב מכולם.

יום אחד,

כעובד עצות.

הלך "יוסי?" (כי מי יודע איזה יוסי נמצא כאן עכשיו)

לפסטיבל "שם". ובפסטיבל 'שם' המייצגים הם אלו שהולכים ומבלים ואילו בני התמותה עומדים בשמש הלוכדת בפוזיציה המעוצבת, המייצגים מצלמים את עצמם עושים סלפי עם איש שאיבר המין שלו חתוך, ושתי נשים גרמניות שמניקות תינוק סודני אחד. גור כלבים אוכל ראש תינוקת, זקנים בלויים כורתים אחד לשני את הפנים.  ושמה היה גם יוסי, שהיה השופט שהתחלף במקום יוסי הקבלן בתוך ראשו של יוסי מחליף קלטות האישיות בראשו של יוסי הקבלן. הגיע אותו יוסי, לפסטיבל, ונכנס אל תוך מייצג אדם ענק במיוחד. ובאדם הזה היו אלפי מראות מעוותות מכל הצבעים והצורות. 'יוסי כלשהו' התאהב באותו מייצג, מהופנט כמחושמל נשאר משותק מול מראה שחילקה אותו לשלושה, וכל פרצוף שיוסי עשה כל חלק אחר במראה השקיף ההפך והיפוכו מאותו חלק שלציידו. שיוסי כלשהו היה מחייך, צד ימין של המראה היה מראה את יוסי עצוב, החלק האמצעי של המראה היה מראה את יוסי עושה פרצוף מטופש, והחלק השמאלי היה פותח את הפה. יוסי כלשהו הרגיש קצת מבולבל כי עכשיו יש ארבע יוסי שהוא מרגיש טוב ושהוא שלם איתם. ולרגע הוא שאל עצמו: "מי זה אותו אחד שמרגיש עכשיו טוב בי? כי אני לא מרגיש כל כך את זה"  שתק לרגע והסתחרר "יכול להיות שבזכות זה שיש פה עוד שלושה יוסי מולי, ויש עוד שנים בי, וכולל אותי זה שלושה יוסי, ושלושתנו ושלושת ההשתקפוית במראה זה שישה יוסי, אז.. אז בזכות זה שיש כאן עכשיו שישה יוסים אז.. אני מרגיש שלם? אולי זה מה שהייתי צריך, שיהיו שישה יוסים בי?." יוסי החליט בחוסר ההחלטיות שלו שהוא מתמזג עם איש המראות שבו הוא נמצא, וגם לאיש הזה קרא הוא יוסי. על שמו כמובן. עכשיו כשיש שישה יוסים, בתוך יוסי אחד, וכל אחד הוא אישיות בפני עצמה אפשר למנות בהם - יוסי השופט, יוסי מחליף הקלטות, יוסי הקבלן, יוסי המחייך, יוסי פרצוף הטיפשי, ויוסי פה פתוח, וכל זה 'רק' באיש אחד, התגלגלה דעותיהם של ששתם יחדיו, וביחד, מ'יוסי כלשהו' נהפכו ל; 'יוסי גוף שישי יחיד'. "לעולם לא אעזוב אותכם" אמר יוסי גוף השישי לעצמוהם, ורצה לעשות דבר מה אך דעתם שבו התבלבלו כי הם רצו להיות על הקונטרול. ויוסי גוף השישי רק רצה להיות, להמשיך לבלות בפסטיבל 'שם'. היו עוד אלפי בני אדם שחיכו ש'יוסי גוף שישי' יכנס בהם ויחווה אותם. אך כל צד אחר הנמצא ביוסי רצו לנוע במשורים אחרים. יוסי השופט רצה להמשיך לטייל כרוח, יוסי מחליף הקלטות רצה לשים את הקלטת האהובה עליו ולנום, יוסי הקבלן רצה להכיר קצת בחורות, יוסי המחייך רצה רק להתחיל לספר בדיחות, יוסי הפרצוף מטופש רצה להיות קפוא במקום ולבהות בשמים, ויוסי פה פתוח רצה לאכול משהו.

מה שהיה בסוף זו הייתה חידה, אף יוסי לא ידע אם הוא הדומיננטי או הולך אחרי עדר היוסים שהוא נמצא לידם, עוד יותר מזה, אף אחד מהיוסים לא היה מדבר באמת אחד עם השני מכיוון שלכל אחד מהיוסים היה כוח להיות המדריך. כל אחד מהיוסים רצה ליהנות מהיחסים שבינו לבן הטבע שבחוץ. אף אחד מהם לא רצה להישאר בפנים רדום. 'יוסי גוף שישי' רצה להיות משהו, אך הוא, מרוב יוסים שיש בו לא עשה כלום וכלום תוך כדי. שום זיכרון חדש לא עלה בדעתו של יוסי מכיוון שכל הקולות דיברו הם יחדיו. לפתע 'יוסי גוף שישי' הרגיש יד נוגעת לו בגב, הוא הסתובב, ראה שיש מייצג של ארנב שרוצה לשוחח איתו, גם הארנב, בעיני יוסי, הפעם השופט, היה נראה אבוד וגנוב כמותו, יוסי מחליף הקלטות לא אוהב שנוגעים בו, ואילו ליוסי הקבלן זה כלל לא אכפת ואילו הוא חברותי. אז יוסי ניצל את ההזדמנות ועלה לתורן, והסתכל על מייצג הארנב האבוד והגנוב, שצבעו היה סגול ועיניו היו אדומות, והוא עצמו היה גדול בערך בשתי ראשים מיוסי עצמו. "בוא אחריי," אמר לו הארנב, "כמו בדורוטי?" שאל יוסי "אני הארנב שכתב את דורוטי" "אתה בטוח שמישהו כתב את הספר הזה והוא לא נברא מהכוכבים?" שאל אותו יוסי פרצוף מטופש, "בטוח וגם נדמה לי שגם הכוכבים עזרו לי באותם רגעים שבהם נתקעתי במחילה."  "אוקיי ומה עשית בשביל לצאת מהמחילה כאשר הרגשת שאתה שמן מידי בשביל לצאת ממנה אבל בודד מידי בשביל לא להיות בה?" שאל אותו הפעם יוסי פרצוף מחייך "זה לא בעיה, פשוט מצאתי את דורוטי שלי, והחלטתי שאני מוותר על הכל, וכיום אני לא מייצג ולא ארנב, אלה אני הוא – היא." "עשית  לי כאב ראש," אמר יוסי השופט "כן, גם לי הוא כאב כל הזמן, לא ידעתי, כלום. הייתי לא אבוד בעולם, גם לא במחילה, הייתי אבוד בתוך עצמי." אמר הארנב ול'יוסי גוף שישי' קרץ. "אבל אני לא רוצה להיות דורוטי," אמר יוסי מחליף הקלטות "אני רוצה להיות היוסי שאני בלבד" "ובכן מי הוא יוסי בכלל?" שאל הארנב. "כל רגע יכול לעלות לכאן יוסי גוף אחר, זה לא שיש פה בעיה עם איזשהו יוסי, כולכם נחמדים ואנשי דרך אמתיים, אתם רק צריכים סדר, להתמזג, להשתרבב אחד בתוך השני, ולהיות יוסי גוף שישי אחד שלם." שתק לרגע הארנב, שתק גם יוסי, יוסי הקבלן עלה לפתע, הרגיש מבוהל ושהוא צריך להיות במגננה על עצמו מעצמו ומהארנב שמולו. יוסי גלגל עיניו, לרגע הקבלן יצא וחטף את הפיקוד, והחליט שהוא חייב לברוח משמה שאף אחד לא יתפוס אותו, הוא רק רצה לרגע להיות הוא. אך כשהוא בא להתקדם יוסי השופט החליט שהוא רוצה להיות למעלה ולקח את יוסי לכל מיני מקומות במהירות הבזק, יוסי מחליף הקלטות התעורר מכל המהומה, ושם ליוסי קלטת של חברותיות, אך מהר מאד יוסי הקבלן עלה והחליט שהוא לא רוצה להיות חברותי, אך הקלטת התחילה לנגן, ויוסי הקבלן ויוסי מחליף הקלטות החלו לריב, יוסי השופט רצה להתרחק מהמריבה, אז יוסי פה פתוח החליט שכדאי שכולם יאכלו משהו, וכשהוא ראה דבר מה לאכול יוסי פרצוף טיפשי עלה ועשה את פרצופו עמום לחלוטין כלא חושב על כלום, וכשהוא התייאש עלה יוסי המחייך וחייך לו חיוך לכולם. בסופו של דבר 'יוסי גוף שישי' צנח על החול, והתעלף.

בחלומו של יוסי ראה יוסי את ששת היוסי שהוא הם. "ובכן, אם אני רואה שישה יוסי, אז מי, אני?" יוסי הרים את ידיו לעיניו וראה שיש עליו הילה זהובה וקסומה "מי אני?" שאל יוסי עצמו והתשובה פשוט ריחפה לה מול עיניו "אתה שי אך ורק שי, בלי שום קשר ליוסי, אתה רק שי, אך ורק שי, לא משנה כמה ומי אתה את עצמך עושה. פשוט – שי, ולא חסר בך כלום להיות אתה."

זו התשובה שיוסי גוף שישי קיבל, שהוא כלל שי.

ושי הוא הכל . אז לכן החליט להיות שי להיות שי ולשמור על יוסי גוף שישי בצד, לרגעים שישעמם לו יפתח את תיבת האוצרות. בינתיים קם שי מהחול, ראה שיש מיצגים שעומדים, והרבה אנשים מחופשים. חייך שי, וכתב את זה ביומן. דרך אגב, הניצול היה מיוסי כלפי שי, לא משי כלפי יוסי. לכן הרגיש זאת כל הזמן . 

Ehd .

תגובות

גלי צבי-ויס / שמור על שי! / 19/06/2016 08:08
שי?! / תודה גלי יקרה / 27/06/2016 23:52