פוסטים

תרבות "הכאילו" ועוד

 

תרבות "הכאילו" ועוד

בימינו הטכנולוגיה התקדמה מאוד ומתקדמת מיום ליום והיא חשפה ופתחה בפנינו רבדים ועולמות חדשים לסיפוקים ולהנאות הרגעיות שלנו ובכלל.
כמו כן העולם הוירטואלי התפתח עם השנים והתוספו כמה וכמה רשתות חברתיות חוץ מפייסבוק,המדיה מלאה בתוכן מעיין ומסקרן,והכי יפה וחשוב שבזכות האינטרנט
העולם נהיה נגיש יותר מוכר יותר,לא פחות חשוב זה שהאינטרנט קירב בין תרבויות ואנשים ופתח אופקים חדשים.
זה נכון שהמדיה פתחה לנו צוהר רחב וגדול בנינו ובין תרבויות אך לצערי ככול שהצוהר התרחב יותר כך הצוהר סיפק לנו אלימות,זנות,פדופליה,חדירה לפרטיות שלא על פי החוק,גניבות,רמאות וכו'
כיום יש יחידה משטרתית רחבה הפועלת כנגד עבירות מחשב ולא פחות היא עסוקה מיחידות חוץ.
ואני שואלת באופן כולל האם טוב לנו שהצוהר התרחב או רע לנו? וכול אחד ייתן תשובה לעצמו !

ולמרות כל הקדמה הזו מסביבינו עדיין נראה כך שהשיח היומי בין האנשים במציאות ותרבות הדיבור כאילו לא השתנו כלל.
אומנם לא נולדתי בארץ ולעיתים אני נוטה לטעות בכתיבת מילים נכון או להגות פעלים כשמבדילים שמות עצם בין זכר ולנקבה.
ידוע שהסלנג או נקרא לזה דיבור חופשי/עממי היה קיים תמיד בשיח היומי בין בני האדם בכל העולם,אני אישית אוהבת אנשים עממיים ושיחות עממיות ואני מתחברת להתבטאיות מהסוג הזה אבל יש דברים שלפעמים יכולים לצרום לי באוזן.
שיחות חולין בשיח עממי זה דבר רגיל ונורמלי לחלוטין והיה קיים תמיד,רב האנשים מדברים בשפה כזו בכל המקומות וגם בצורה וירטואלית בארץ ואולי גם בעולם.
ועכשיו כשאני חושבת על זה נראה שלישראלים יש מילה אחת ועוד כמה שהם מאוד מוקירים אותה ואולי אפילו בונים לה מזבחות בבית.
אולי הגזמתי פה ואולי זו רק אני שחושבת כך אבל למה כמעט כל ישראלי שני חייב להתחיל את המשפט במילה "כאילו"? להגניב אותה באלגנטיות לאמצע ולקנח איתה גם בסוף,ויש כאלה שאחרי כל מילה שניה "הכאילו" מתגלגל על הלשון ויוצא ללא התרעה מוקדמת מהפה בהנאה מופרזת ומביכה.
בינינו אני כחובבת לנתח מצבים ואנשים תמיד הסתקרנתי לדעת ממה תסביך הכאילו נובע לכל אותם האנשים אשר צורכים אותה בכמויות מופרזות שלעיתים אפילו נדמה לי שהם מכורים להגות מילה זו כי אם לא יעשו זאת יקרה להם אסון.
אם אני לדוגמא היתי משחילה את אותה המילה בכל משפט בטוח היתה נטרפת עלי דעתי ולכן לא ניסיתי ואינני רוצה לנסות.
לכן נשאר רק לנסות לדמיין בדמיוני ולהבין איך היתי מרגישה אם היתי משחילה את המילה "כאילו" בכל משפט,אם זה היה קורה והיתי מנסה זאת אז היתי מרגישה שכל הנאמר מפי היה ללא כוונה כלל והכל נאמר בכאילו ולא באמת התכוונתי לכך,ובמילים אחרות כל מה שאמרתי עד עכשיו ולפני כביכול היה שקר שובב כמו שילד משקר להוריו כדי לקבל את מבוקשו.
אתם יכולים לחשוב שאני דרמטית ועושה זבוב מכל פיל,מה לעשות? אני כזאת !
אני עושה סיפור מכל דבר ומתייחסת לכל דבר בכובד ראש ומסיקה מסקנות.
ואם נהיה לרגע רציניים, האם יוצא לכם לחשוב על דברים כאלה קטנים ואולי לא כל כך משמעותיים כמוני?
חשבתם פעם ממה כל דבר כזה או אחר נובע?
אני כן,אבל את האתגר של "הכאילו" אני אשאיר כרגע לכם.
תאמינו לי זה בכלל לא קל להיות אני,קשה לי לחיות אפילו עם עצמי.(אל תספרו לאף אחד זה סתם היה שקר בכאילו)
ואם נחזור לעינינו "בכאילו",אני חושבת אם היתי בלשנית שיושבת באקדמיה ללשון וממציאה מילים היתי מוציאה מהלקסיקון את המילה "כאילו" ועוד כמה.
מעניין אז איך תהיה ההרגשה לכל אלה אשר סוגדים למילה הזו.
ואם כבר התחלתי לקטר אז עכשיו ברשותכם אני אמשיך עוד קצת ואשמח לפתוח בפניכם עוד מילים אשר צורמים לי מעט באוזן.
מאז שעליתי לארץ נוכחתי להבין ולדעת שהאנשים בארץ מאוד לבביים וחמים והשפה שלנו היא זו שמדגישה אותנו ככאלה,הרי בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר במילים שנאמרות מפינו או נכתבות.
ובגלל היותנו עם כל כך חם ומזמין זה נראה שלא סתם הצרפתים מסתערים בכמויות אל ארצינו הקטנטונת בחודשי הקייץ החמים,ועוד תיירים מכל העולם ויש כאלה שאפילו היו שמחים להשתקע פה לתמיד.
הפעם לדעתי אני יודעת ממה משתמע כשפונים אלי בצורת "המאמי","המותק","חומד"/"חמודה"
למרות שמרגיש לי דביק מדי כשפונים אלי כך אבל מי אני שאשנה את התרבות היפה והססגונית שלנו? הרי כל המילים האלה הן חלק מהוייתינו כישראלים והם אלה שעושים אותנו לכל כך ישראלים,כך שבפעם הבאה שתהיו בחו"ל אל תשכחו לקרוא מותק למוכר שתקנו ממנו מזכרת כי רק כך אני אוכל לזהות שאתם ישראלים כמוני.
 
 

תגובות