סיפורים

שפת הגוף-פנינה עתיר

׳©׳₪׳× ׳”׳’׳•׳£-׳₪׳ ׳™׳ ׳”.doc

שפת הגוף\פנינה עתיר

 

בעודי נערה חלמתי על חבר לחיים בעל עינים כחולות וגדולות, וללא משקפים , אך כפי שאתם רואים חלומות לחוד ומציאות לחוד , משום מה מצאתי עצמי נשואה לבעל עיניים קטנות וחומות ומרכיב משקפים.

במשך כל השנים הייתי מקניטה אותו ואומרת לו :"יש לך  עינים קטנות ומלוכסנות , אתה בטח  צאצא של ג'ינג'ייס חאן"

בעלי הוא בן למשפחה אשר חצי מהילדים בהירים וחצי כהים למרות סיפוריו כי מוצאם מגבול המדבר ,  אמו  אשר נפטרה לפני30 יום בגיל 94  הייתה לבנה כשלג ללא קמטים כמעט.

היתה לי בעיה נוספת עם המשפחה הם תמיד  דברו ערבית אלגיראית , ואני שקולטת שפות בקלות, לא הצלחתי ללמוד את השפה עד היום  גם אחרי 45 שנים,

נוסף לשפה יש להם שפת גוף מאד מסוימת כאשר הם רוצים להביע כעס, שמחה, התרגשות. לפעמים אני קולטת אותה ולפעמים לא כיון שהיא תמיד מעורבת בהבעות בשפתם, גם האחים שכמעט נולדו בארץ משתמשים  בשפה זו.

בשבוע שעבר  הלכתי לשמוע הרצאה אשר בחלקה נסבה  על מוצאה של יהדות הרי האטלס והנה שמעתי כי מוצאם של חלק מהתושבים בכל צפון אפריקה הוא משבט שקיים כ2000  לפני יציאת מצרים וחי  בהרים ובמשך השנים נדדו גם למדבר מוצאם מסין והמזרח הרחוק-שבט  הַבֶֶּּרְבֶרִים.(בסגול ולא בפתח)

המרצה הביא קטע מריקוד בֶּרבֶרי ,  שלוש נשים בעלות עור לבן כשלג , עינים מלוכסנות וחומות  כמו של בעלי  התחילו לרקוד.

פתאום נפקחו עיני לרווחה - אותן תנועות שאני רגילה לראות אצל גיסי וגיסותי וכמובן השפה, השפה ברברית –האם מפתיע  שעד היום לא למדתי ברברית????

צלצלתי מיד  אחרי ההרצאה לדוד  בעלי ואמרתי לו:" אתה צאצא של ברברים אשר גורשו מההר אל המדבר ,בגללך כל הילדים נולדו עם עינים מלוכסנות , בגללך כל הנכדים נולדו עם עינים מלוכסנות ומה רצית שאלמד לדבר ברברית?????!"

כל הזכויות שמורות ©

תגובות